PACCAR informuje o rekordowych przychodach za rok 2014

PACCAR informuje o rekordowych przychodach za rok 2014

Silny północnoamerykański rynek ciężarówek przynosi wyższe zyski.

- PACCAR wykazał rekordowe przychody za 2014 rok, w wysokości 18,99 mld USD, i dochód netto w wysokości 1,36 mld USD. PACCAR uzyskała drugi co do wysokości najlepszy roczny wynik netto w całej historii spółki i 76. z rzędu dodatni wynik netto - powiedział Ron Armstrong, dyrektor wykonawczy (CEO) firmy. - Wynik finansowy PACCAR odzwierciedla jej najwyższej jakości produkty i usługi, zwiększone dostawy na rynek ciężarówek w Ameryce Północnej oraz wzrost przychodów z części zamiennych i aktywów PACCAR Financial Services. Jestem bardzo dumny z naszych 23.300 pracowników, których wyniki są chlubą dla naszych akcjonariuszy i klientów.

- Doskonałe wyniki finansowe PACCAR oraz wysokie wpływy pozwoliły spółce inwestować w nowe, innowacyjne pojazdy najwyższej klasy, poszerzyć posprzedażowe ośrodki dystrybucji i ulepszyć zakłady produkcyjne - dodał Armstrong. - Klienci PACCAR z Ameryki Północnej korzystają z dogodnego klimatu gospodarczego, rekordowego tonażu przewozów, niższych cen paliwa i doskonałej sprawności funkcjonowania czołowych w branży ciężarówek Kenworth i Peterbilt. Sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych w USA i Kanadzie w 2014 r. wyniosła 250.000 sztuk i była najwyższa od 2006 roku.

Rekordowe przychody i wyższe dochody netto
W 2014 r. PACCAR uzyskała rekordowe przychody w wysokości 18,99 mld USD w porównaniu z 17,12 mld USD w 2013 roku. W tym samym roku dochód netto PACCAR wyniósł 1,36 mld USD (3,82 USD na jedną rozwodnioną akcję), co stanowi wzrost o 16 procent w porównaniu z 1,17 mld USD (3,30 na jedną rozwodnioną akcję) w poprzednim roku. Przychody ze sprzedaży i usług finansowych netto w czwartym kwartale 2014 r. osiągnęły kwartalny rekord w wysokości 5,12 mld USD, co stanowi 11-procentowy wzrost w porównaniu z 4,60 mld USD w tym samym okresie 2013 r. W czwartym kwartale 2014 r. PACCAR zarobiła 394,3 mln USD (1,11 na jedną rozwodnioną akcję), co stanowi 18-procentowy wzrost w porównaniu z 334,2 mln USD (0,94 USD na jedną rozwodnioną akcję) w czwartym kwartale 2013 r. Kapitał zakładowy spółki na dzień 31 grudnia 2014 r. wynosił 6,75 mld USD.

Wzrost dywidendy i wykup akcji
W 2014 r. PACCAR ogłosiła dywidendę gotówkową w wysokości 1,86 USD za akcję, w tym dywidendę specjalną w wysokości 1,00 USD za akcję. Łącznie dywidenda na jedną akcję ogłoszona w 2014 r. wzrosła o dziewięć procent w porównaniu z 2013 r. PACCAR płaci dywidendę co roku od 1941 r. Łączna rentowność akcji PACCAR w 2014 r. wyniosła 18,2 procent. W ciągu ostatnich dziesięciu lat roczna rentowność akcji PACCAR wyniosła średnio 9,9 procent w porównaniu z rentownością akcji wg rocznego indeksu S&P 500 w wysokości 7,7 procent. Rentowność z akcji PACCAR przewyższyła rentowność indeksu S&P 500 za poprzedni okres roczny, pięcio-, dziesięcio- i dwudziestoletni.

W 2014 r. PACCAR wykupiła 731.000 zwykłych akcji własnych za 42,7 mln USD. Zgodnie z uchwałą obecnego Zarządu uprawniającą spółkę do wykupu akcji za 300 mln USD, PACCAR wykupiła 5,72 mln akcji za 234,7 mln USD. - Dzięki doskonałym zyskom netto i wysokim wpływom pieniężnym akcje PACCAR stanowią atrakcyjną inwestycję długoterminową. Program wykupu akcji odzwierciedla ufność, jaką Zarząd PACCAR pokłada w udanym światowym wzroście spółki - powiedział Bob Christensen, prezes PACCAR i jej dyrektor finansowy.

Najważniejsze dane gospodarcze - 2014 r.
• PACCAR dostarczyła 142.900 pojazdów na całym świecie.
• Peterbilt świętowała swoje 75-lecie, a Kenworth dostarczyła swoją milionową ciężarówkę.
• Fabryka kabin DAF w Westerlo w Belgii wyprodukowała milionową kabinę DAF.
• PACCAR Parts otworzyła nowe centrum dystrybucji części (Parts Distribution Center - PDC) w Montrealu w Kanadzie i świętowała 20-lecie programu posprzedażowego dla części (TRP) wszystkich marek.
• Fabryka silników PACCAR w Columbus w Missisipi oraz fabryka ciężarówek Peterbilt w Denton w Teksasie zdobyły nagrody za czołowe osiągnięcia w produkcji Frost & Sullivan’s Manufacturing Leadership Award.
• Ciężarówka Kenworth T880, wyposażona w silnik PACCAR MX-13, zdobyła nagrodę ciężarówki roku "2015 Truck of the Year" od stowarzyszenia dealerów ciężarówek w USA, American Truck Dealers.
• DAF zdobyła nagrodę producenta roku "Manufacturer of the Year" przyznawaną przez magazyn "GreenFleet" w Wielkiej Brytanii.
• PACCAR została wyróżniona jako lider technologiczny "2014 Elite 100 Companies" przez magazyn "InformationWeek".
• PACCAR zainwestowała 438,7 mln USD w projekty inwestycyjne oraz badania i rozwój.
• Od 1997 r. PACCAR wdrożyła 26.000 projektów Six Sigma.

Najważniejsze dane finansowe - czwarty kwartał 2014 r.
Najważniejsze informacje dotyczące wyników finansowych PACCAR w czwartym kwartale 2014 r. obejmują:
• Rekordowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w wysokości 5,12 mld USD.
• Dochód netto w wysokości 394,3 mln USD.
• Wpływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 522,0 mln USD.
• Zysk z tytułu usług finansowych przed opodatkowaniem w wysokości 96,3 mln USD.
• Koszty prac badawczo-rozwojowych w wysokości 62,5 mln USD.
• Nakłady inwestycyjne w wysokości 62,6 mln USD.
• Środki pieniężne z produkcji i zbywalne papiery wartościowe w wysokości 2,94 mld USD na 31 grudnia 2014 r.

Najważniejsze dane finansowe - cały rok 2014
Najważniejsze informacje dotyczące wyników finansowych PACCAR w 2014 r. obejmują:
• Rekordowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w wysokości 18,99 mld USD.
• Dochód netto w wysokości 1,36 mld USD.
• Rekordowy kapitał zakładowy na koniec roku w wysokości 6,75 mld USD.
• Wpływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 2,12 mld USD.
• Rekordowe przychody z tytułu sprzedaży części przez PACCAR Parts w wysokości 3,08 mld USD i dochód przed opodatkowaniem w wysokości 496,7 mln USD.
• Rekordowy dochód przed opodatkowaniem działu usług finansowych Financial Services z aktywów w wysokości 11,92 mld USD.
• Emisja obligacji średnioterminowych w wysokości 1,58 mld USD.
•Ogłoszone dywidendy w wysokości 660,1 mln USD.

Światowe rynki samochodów ciężarowych
- W 2014 roku sprzedaż detaliczna pojazdów ciężarowych klasy 8 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wyniosła 250.000 sztuk w porównaniu z 212.000 sprzedanymi w 2013 r. - powiedział Dan Sobic, wiceprezes zarządu PACCAR. - Popyt na pojazdy ciężarowe wynika z poprawy sytuacji gospodarczej i rozwijania flot. W 2014 r. udział PACCAR w rynku detalicznym pojazdów ciężarowych klasy 8 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wyniósł 27,9 procent, gdyż klienci poszukiwali pojazdów Kenworth i Peterbilt o doskonałych parametrach spalania i osiągach. Przewiduje się, że w 2015 roku sprzedaż detaliczna pojazdów klasy 8 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wyniesie od 250.000 do 280.000 sztuk, dzięki dalszemu rozwojowi flot pojazdów ciężarowych i wzrostowi gospodarczemu - dodał Sobic.

DAF jest liderem na europejskim rynku ciągników siodłowych i zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku w Wielkiej Brytanii, Holandii i na Węgrzech. - Klienci doceniają doskonałą jakość produktów DAF, jej niskie koszty operacyjne i najwyższą wygodę kabin - powiedział Harrie Schippers, prezes DAF. - Sprzedaż w branży powyżej 16. ton w Europie wyniosła w 2014 r. 227.000 pojazdów, a udział rynkowy DAF wyniósł 13,8 procent. Szacuje się, że sprzedaż ciężarówek w przedziale powyżej 16 ton w 2015 r. wyniesie od 200.000 do 240.000 pojazdów.

DAF nadal analizuje i przygotowuje odpowiedź na oświadczenie o zastrzeżeniach Komisji Europejskiej z listopada 2014 r. W oświadczeniu Komisja wyraża wstępną opinię, ze wszyscy duzi europejscy producenci średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych brali udział w praktykach ograniczających wolną konkurencję w Unii Europejskiej. Komisja wskazała, że będzie wnosić o znaczne kary pieniężne wobec tych producentów. Przed wydaniem decyzji Komisja rozpatrzy odpowiedzi producentów. Decyzja Komisji podlega apelacji. Spółka nie może obecnie przewidzieć wyniku tego postępowania ani oszacować potencjalnych kar.

W Ameryce Południowej sprzedano w 2014 r. 129.000 ciężarówek przystosowanych do dużych obciążeń. Szacuje się, że sprzedaż ciężarówek przystosowanych do dużych obciążeń w 2015 r. wyniesie od 110.000 do 130.000 pojazdów. - W 2014 r. PACCAR dostarczyła w Ameryce Południowej 3.600 pojazdów, co stanowi 37-procentowy wzrost w porównaniu z 2013 r. Produkcja ciężarówek DAF w Brazylii i dalszy wzrost brazylijskiej sieci dealerów DAF poprawią wyniki sprzedaży pojazdów PACCAR w Ameryce Południowej - twierdzi Sam Means, wiceprezes PACCAR.

Kenworth świętuje dostawę milionowej ciężarówki
W listopadzie Kenworth wyprodukowała swoją milionową ciężarówkę w montażowni w Chillicothe w Ohio. Ciężarówka to aerodynamiczny Kenworth T680 Advantage z silnikiem PACCAR MX-13. Pracownicy Kenworth świętowali prezentację pojazdu TransAm Trucking w Olathe w Kansas. - Wyprodukowanie i dostarczenie naszej milionowej ciężarówki wieńczy kolejny nadzwyczajny rok dla Kenworth. Każdy członek zespołu Kenworth od czasu założenia spółki w 1923 r. przyczynił się do osiągnięcia tego kamienia milowego - powiedział Preston Feight, dyrektor naczelny Kenworth i wiceprezes PACCAR.

DAF jeszcze bardziej poprawia swoje czołowe wyniki w zakresie efektywności transportowej pojazdów
Nowy program efektywności transportowej DAF wprowadził kilka innowacji, które poprawiają wyniki pojazdów i zwiększają oszczędności na paliwie nawet do pięciu procent. Ron Bonsen, dyrektor ds. sprzedaży w DAF, powiedział - W silnikach PACCAR MX-13 i MX-11 zastosowano nowe technologie, w tym bardziej wydajne hamowanie silnikiem, nowocześniejsze turbo, zoptymalizowany wtrysk paliwa i usprawnione oprogramowanie. Innowacyjny asystent wyników kierowcy (Driver Performance Assistant), zainstalowany na desce rozdzielczej, zwiększa oszczędność paliwa podając kompleksowe dane dotyczące zużycia oraz hamowania przez kierowcę. System zachowania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu - Predictive Cruise Control - wykorzystuje nowoczesną technologię GPS do przewidywania zmiany jakości dróg, a przewidywanie konieczności zmiany biegów - Predictive Shifting - wybiera właściwy bieg.

Przodownicy w ochronie środowiska
PACCAR, która produkuje energooszczędne pojazdy i buduje energooszczędne zakłady, przoduje w dziedzinie ochrony środowiska. Kenworth, Peterbilt i DAF inwestują w czołowe produkty i usługi w branży, umożliwiając klientom poprawę wyników. W 2014 r. brytyjski magazyn „GreenFleet” uhonorował DAF wyróżnieniem dla producenta roku „Manufacturer of the Year”. DAF zdobyła to wyróżnienie za nadzwyczajny projekt Euro 6, w tym za innowacyjnego asystenta wyników kierowcy „Driver Performance Assistant”. Wyróżnienia „GreenFleet” wręczane są co roku osobom i firmom, które tworzą innowacyjne rozwiązania pozwalające ograniczyć wpływ transportu flotowego na środowisko.

Części PACCAR przynoszą rekordowe przychody i zyski
- Posprzedażowa działalność PACCAR w zakresie części przyniosła rekordowe przychody w wysokości 3,08 mld i zysk przed opodatkowaniem w wysokości 496,7 mln USD za 2014 r. - powiedział David Danforth, dyrektor naczelny działu części PACCAR i wiceprezes PACCAR. - Wzrost posprzedażowej działalności PACCAR w zakresie części wynika z inwestycji w dystrybucję, technologię i produkty. Światowa marka TRP działu części PACCAR, obsługująca wszelkie marki i modele ciężarówek, naczep, przyczep i autobusów, przyczyniła się do zwiększenia obrotu częściami w naszych punktach dealerskich. Lepsze wykorzystanie flot i wiek flot północnoamerykańskich również przyczyniają się do naszej doskonałej obsługi w zakresie części i odnośnych usług.

- 17 ośrodków dystrybucji części PACCAR wspiera ponad 2.000 punktów dealerskich DAF, Kenworth i Peterbilt pozwalając na świadczenie klientom najlepszych w branży usług - dodał Danforth. - W 2014 r. PACCAR otworzyła nowe centrum dystrybucji w Montrealu w Kanadzie, i zaczęła budowę nowego centrum dystrybucji w Renton, w stanie Waszyngton.

Aktualności na temat silników PACCAR
- Od początku produkcji silników w połowie 2010 r. PACCAR zamontowała ponad 75.000 silników PACCAR MX-13 do ciężarówek Kenworth i Peterbilt w Ameryce Północnej - powiedział Craig Brewster, wiceprezes PACCAR. - W czwartym kwartale 2014 r. silniki PACCAR MX-13 były zainstalowane w 37 procentach wszystkich ciężarówek Kenworth i Peterbilt przeznaczonych do dużych obciążeń. Ron Borsboom, dyrektor ds. inżynieryjnych DAF, dodał - klienci DAF dobrze przyjęli 440- konny silnik PACCAR MX-11, o momencie obrotowym 1.550 funtów na stopę, doceniając jego lekkość, cichość, sprawność paliwową i bezawaryjność.

Inwestycje pozwalają na przyśpieszenie rozwoju produktów i zwiększenie efektywności działania
Wysokie i wieloletnie zyski PACCAR, mocny bilans i intensywna koncentracja na jakości, technologii i produktywności pozwoliły spółce zainwestować w ciągu ostatniej dekady 5,8 mld USD w światowej klasy zakłady, innowacyjne produkty i nowe technologie. - W 2014 r. zainwestowano 223,1 mln USD i wydano 215,6 mln USD na koszty badań i rozwoju nowych produktów i zwiększenie mocy produkcyjnych - powiedział George West, wiceprezes PACCAR. W 2015 r. przewiduje się wydatki inwestycyjne w wysokości 300-350 mln USD na usprawnienie układów napędowych i poprawę sprawności działania fabryk i ośrodków dystrybucji spółki. Koszty badań i rozwoju w roku 2015 szacuje się na 220-260 mln USD.

Spółki działu usług finansowych osiągają rekordowe wyniki za rok
PACCAR Financial Services (PFS) o łącznych aktywach w wysokości 11,92 mld USD, dysponuje portfelem 166.000 samochodów ciężarowych i przyczep. W tym segmencie działa PacLease, duża spółka leasingowa świadcząca pełny zakres usług leasingu ciężarówek w Ameryce Północnej i w Europie, dysponująca flotą 38.000 pojazdów. - Zyski PFS wzrosły z uwagi na wyższe aktywa i doskonały wynik na portfelu w 2014 roku - powiedział Bob Bengston, starszy wiceprezes PACCAR. Przychody ze sprzedaży PFS przed opodatkowaniem w czwartym kwartale 2014 r. wyniosły 96,3 mln USD w porównaniu z 90,4 mln USD w tym samym okresie 2013 r. W czwartym kwartale 2014 r. przychody wyniosły 302,0 mln USD w porównaniu z 299,5 mln USD w czwartym kwartale 2013 r. Dochody PFS przed opodatkowaniem za cały rok osiągnął rekordowe 370,4 mln USD, co stanowi dziewięcioprocentowy wzrost w porównaniu z 340,2 mln USD osiągniętymi w 2013 r. Przychód za cały rok wyniósł 1,20 mld USD w porównaniu z 1,17 mld USD uzyskanym w roku poprzednim.

- Doskonałe dane bilansowe PACCAR oraz jej ratingi kredytowe A+/A1 pozwalają PFS oferować konkurencyjne warunki finansowania detalicznego dealerom Kenworth, Peterbilt i DAF oraz klientom w 22 krajach na czterech kontynentach - powiedział Todd Hubbard, prezes PACCAR Financial Corp. - PACCAR Financial Services ma doskonały dostęp do rynków długu. W 2014 r. ten dział firmy wyemitował 1,58 mld USD trzy-, cztero- i pięcioletnich obligacji.


4trucks.pl / PACCAR