Europa bez barier - cała trasa z jedną kartą paliwową

Europa bez barier - cała trasa z jedną kartą paliwową

Właściciele międzynarodowych firm transportowych borykają się często z problemem mnogości systemów opłat drogowych oraz rozliczeń podatkowych w różnych krajach Europy.

Rozbieżności między nimi mogą powodować trudności administracyjne w firmie, a także wydłużać czas przewozu towarów. Dlatego na popularności zyskują karty paliwowe, które umożliwiają nie tylko bezgotówkowe regulowanie opłat za paliwo i płatne drogi, ale także upraszczają zwrot akcyzy z zakupionego oleju napędowego czy podatku VAT z transakcji zagranicznych.

Podczas międzynarodowych podróży, kierowcy przekraczają granice wielu państw, w których napotykają bariery wynikające z różnic regulacyjnych i systemowych. W obliczu tego problemu coraz więcej firm poszukuje ujednoliconych i kompleksowych rozwiązań, które ułatwią zarządzanie biznesem transportowym. Z odpowiedzią na to zapotrzebowanie przychodzą operatorzy kart paliwowych, ułatwiających pracę przedsiębiorstw realizujących kursy w całej Europie. Kierowcy mogą obecnie pokonać trasę ze wschodu na zachód i z północy na południe Europy z jedną kartą w portfelu.

Bezgotówkowe opłaty i prosta administracja
Powierzanie kierowcom dużej gotówki w różnych walutach niesie ze sobą ryzyko kradzieży. Żaden właściciel floty nie chce narażać swoich pracowników na niebezpieczeństwo czy narażać się na przestój w realizacji zleceń. Rozwiązaniem tego problemu są karty paliwowe, które umożliwiają bezgotówkowe regulowanie opłat za paliwo oraz płatne drogi, jak autostrady czy drogi ekspresowe. Za pomocą kart kierowcy mogą zapłacić również za przejazdy przez mosty, tunele oraz dokonywać rezerwacji połączeń promowych. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu wszystkie formalności zostają zredukowane do minimum.

Regulowanie płatności kartą paliwową to także duże udogodnienie dla menedżerów zarządzających administracją we flotach, ponieważ informacje o transakcjach wysyłane są na fakturach zbiorczych. Ponadto klienci mogą wybrać elektroniczną formę otrzymywania faktur, co umożliwia szybszy wgląd do zafakturowanych transakcji i znacznie ułatwia sposób ich rozliczania.

Flota pod kontrolą
W celu optymalizacji biznesu transportowego menedżerowie flot szukają intuicyjnych w obsłudze rozwiązań, które uproszczą zarządzanie kartami oraz umożliwią szybką reakcję w nagłych sytuacjach. Często wybieranym rozwiązaniem są aplikacje, które pozwalają na szybkie zamawianie nowych kart oraz wymianę skradzionych. Co więcej, jednym kliknięciem menedżer może określić rodzaj produktów i usług, za które kierowcy będą mogli zapłacić kartą.

- Integracja kart paliwowych z innowacyjnymi technologiami pozwala menedżerom flot szybko zareagować w nagłych sytuacjach, a intuicyjne aplikacje i systemy do zarządzania kartą online, stwarzają do tego warunki - podkreśla Ewa Galanty, Marketing Manager euroShell Card na Polskę, Ukrainę oraz kraje nadbałtyckie.

VAT i akcyza do zwrotu
Dla właścicieli flot transportowych, realizujących kursy na terenie całej Europy, bardzo istotnym elementem prowadzenia działalności są czynności prawno-podatkowe, a w szczególności zwrot podatku VAT z zakupionego oleju napędowego, a także innych opłat uiszczanych za granicą. Proces ten jednak jest długotrwały, ponieważ oczekiwanie na zwrot podatku z niektórych państw może trwać aż 6 miesięcy i dłużej. Posiadacze kart paliwowych nie mają takiego problemu, ponieważ to operatorzy kart paliwowych przejmują wszystkie procesy administracyjne. Z każdego kraju klienci otrzymują oddzielną fakturę, co usprawnia zarządzanie kosztami. Ponadto, korzystanie z usług partnera przyspiesza odzyskiwanie podatku, gdyż operator po sprawdzeniu wysokości zwrotu wykonuje przedpłatę na konto klienta, co pozwala na poprawę płynności finansowej w firmie transportowej.

W przypadku euroShell, oprócz podatku VAT, firmy mogą starać się o zwrot części akcyzy z zakupionego oleju napędowego w Belgii, Francji, Węgrzech, Włoszech, Słowenii i Hiszpanii.

Usługi drogowe 24 godziny na dobę
Awaria samochodu poza granicami kraju nastręcza wielu kłopotów, ponieważ unieruchamia pojazd na kilka godzin i powoduje opóźnienie dostaw. Rozwiązaniem problemu często okazuje się znalezienie właściwego numeru telefonu, pod którym czeka pomoc drogowa. W przypadku karty euroShell, klienci mają do dyspozycji sieć partnerów w wielu krajach Europy i w przypadku awarii samochodu kierowcy mogą korzystać z ich pomocy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Partnerzy zapewniają m.in. naprawy mechaniczne lub holowanie, co umożliwia kierowcom szybki powrót na drogę i unikanie opóźnień związanych z dostarczeniem towaru.

Korzystanie z kart paliwowych to wygodne rozwiązanie dla firm transportowych przede wszystkim ze względu na uproszczenie formalności, a także oszczędność czasu i pieniędzy. Funkcjonalności kart paliwowych euroShell są stale poszerzane i udoskonalane tak, aby floty mogły przemierzać wszystkie trasy w Europie bez barier.


4trucks.pl / Shell Polska

Przeczytaj też:
Odszkodowanie za utracony zysk nieplanowanym przestojem pojazdu

Odszkodowanie za utracony zysk, czyli kompensacja strat firmy transportowej spowodowanych nieplanowanym przestojem pojazdu.

Niedzielne zakazy dla ciężarówek przywrócone w Niemczech

Na stronie Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Niemiec została zamieszczona lista landów, w których przywrócono zakazy jazdy dla ciężarówek.

 

Nowe obciążenia dla przewoźników - kosztowny pomysł nowego zarządcy Myta

Krajowy System Poboru Opłat (KSPO) jest od początku lipca zarządzany przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).

 

Ruptela – kolejne ułatwienia dla polskich przewoźników

Ruptela, jeden z liderów rynku telematycznego w Europie, oferujący rozwiązania GPS i szczegółowego monitoringu floty, otwiera swoje biuro w Polsce. Co to oznacza dla polskich klientów?

 

Transport drogowy osiągnął poziom sprzed pandemii

Z najnowszego raportu GBOX wynika, że w ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii.

 

Prawie miliard złotych zalegają firmy transportowe swoim kontrahentom

W bazie danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA widnieje ponad 25 tys. firm przewozowych. 86% z nich to jednoosobowe działalności gospodarcze.

 

Pakiet mobilności przyjęty. Czy wpłynie na wysokość wynagrodzeń kierowców ciężarówek?

Polscy przewoźnicy są zgodni. Największym wyzwaniem dla branży transportowej w ciągu najbliższych dwóch lat jest spowolnienie gospodarcze w Europie.

 

Nowe rozporządzenie UE i jakie dokumenty w transporcie międzynarodowym ulegają przedłużeniu

W obecnej sytuacji (COVID-19) nie wszystkie firmy, działające w branży transportowej, mogą być w stanie dopełnić niezbędnych formalności lub procedur wymaganych przez przewoźników lub kierowców ciężarówek.

 

Obniżenie VAT, premie za zakup nowych ciężarówek i inne pomoce pomostowe dla potrzebujących firm transportowych

W jaki sposób Niemcy walczą z kryzysem w transporcie? Pakiet pomocowy zostanie uruchomiony na lata 2020 i 2021.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL