Goodyear nagrodzony za innowacje

Goodyear nagrodzony za innowacje

Technologia IntelliMax Groove stosowana w oponach do pojazdów ciężarowych, otrzymała tegoroczną nagrodę za innowacje Luksemburskiej Federacji Biznesu (FEDIL).

Technologia została wprowadzona wraz z oponami ciężarowymi o obniżonym oporze toczenia FUELMAX S. To trzecia nagroda FEDIL dla Goodyeara w kategorii opon do pojazdów ciężarowych w ostatnich pięciu latach.

Technologia IntelliMax Groove, wprowadzona niedawno przez Goodyeara w efektywnych paliwo oponach na oś kierowaną FUELMAX S, to "ukryty" wzór bieżnika, wbudowany w strukturę opony. W miarę zużywania bieżnika pojawiają się jego kolejne warstwy. Zapewnia to utrzymanie wysokiego poziomu przyczepności i niskiego oporu toczenia przez cały okres żywotności opony.

Jury było pod wrażeniem technologii, która zapewnia utrzymanie wysokiej sprawności opony przez cały okres użytkowania. Nagroda to kolejny dowód na wysoki poziom innowacji oraz aktywności badawczo-rozwojowych Centrum Innowacji Goodyeara (GIC*L) w Colmar-Berg w Luksemburgu.

Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w grudniu w Luksemburgu w obecności Francine Closener, sekretarz stanu ds. gospodarki Luksemburga. Nagrodę odebrał Jean-Marie Feller, kierownik projektu technologii dla pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce. Przyjął on to wyróżnienie w imieniu całego GIC*L.

- Po raz kolejny mamy zaszczyt odbierać tę nagrodę z rąk władz Luksemburga. Otrzymanie jej po raz trzeci jednoznacznie potwierdza wysoki poziom innowacyjności Goodyeara. Nasza technologia IntelliMax Groove jest nie tylko innowacyjna, ale przede wszystkim zaspokaja potrzeby klientów z branży transportu drogowego. Pomaga ona obniżać koszty operacyjne poprzez zmniejszanie zużycia paliwa - powiedział Henk van Tuyl, dyrektor ds. technologii opon do pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

Backgrounder
Nowa rodzina Goodyear FUELMAX to najbardziej efektywna paliwowo linia opon Goodyeara do pojazdów ciężarowych. W oponie FUELMAX S na oś kierowaną zastosowano technologię IntelliMax Groove, by zoptymalizować opór toczenia. Specjalna technologia produkcji wprowadza "ukryty" bieżnik do konstrukcji opony. W pierwszym etapie życia opony pierwotny bieżnik, posiadający dwa obwodowe rowki z trzema żebrami kontaktowymi, zapewnia wysoką sprawność i niski opór toczenia. Gdy zużycie bieżnika sięgnie 50%, czyli w połowie życia opony, pojawia się pięć nowych rowków z sześcioma żebrami. Przy poziomie zużycia około 75% pozostają jeszcze cztery żebra kontaktowe, zapewniające dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni do końca okresu użytkowania opony. Optymalizacja geometrii opony zapewnia również doskonałe zrównoważenie oporu troczenia, żywotności i właściwości prowadzenia


4trucks.pl / Goodyear Dunlop Tires Polska

Przeczytaj też:
Bilety dla kierowców przekraczających granicę Polski w Korczowej

Wprowadzenie biletów ma na celu wyeliminowanie kolejki ciężarówek wzdłuż drogi czekających na odprawę.

Szkolenia w Inter Cars samochody ciężarowe 

 W październiku Inter Cars kontynuuje szkolenia ShowTruck dla specjalistów od rynku ciężarowego.

Valeo na IAA 2018

Firma Valeo zaprezentowała najnowsze osiągnięcia dedykowane branży transportowej. Skupiają się one w trzech obszarach: elektryfikacji, pojazdów autonomicznych i mobilności cyfrowej.

Odblaski w ciężarówkach

Aż trzy na cztery pojazdy ciężarowe w Polsce nie spełniają norm w zakresie oznakowania odblaskowego stanowiąc potencjalne zagrożenie na drodze – raport 3M.

Hybrydowa Scania - odkrywamy jej tajemnice

Podczas targów IAA w Hanowerze na stoisku Scania zaprezentowana zostanie hybryda plug-in (PHEV), stworzona na bazie pojazdu nowej generacji.

Konkurs Valeo

Niedawno, na łamach naszego portalu, publikowaliśmy artykuł dotyczący wymiany sprzęgła w pojeździe ciężarowym.

UE: przepisy dotyczące wymiarów i obciążeń pojazdów

Komisja Europejska wzywa Polskę, Niemcy i Słowenię do pełnego wdrożenia do ustawodawstwa krajowego przepisów UE w sprawie maksymalnych obciążeń i wymiarów określonych pojazdów drogowych.

Czy będzie można zdalnie wyłączyć ciężarówkę?

Brytyjscy naukowcy pracują nad takim rozwiązaniem. Pojazdy ciężarowe w Polsce są przeciążone

Czy lekarstwem okaże się system ważenia pojazdów w ruchu?

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL