Pierwszy listek dla DSV

Pierwszy listek dla DSV

Na początku grudnia 2014 roku Green Freight Europe (GFE) rozdało nagrody "First Leaf" swoim partnerom.

DSV, które jest członkiem stowarzyszenia od 2012 roku, otrzymało właśnie swój pierwszy listek.

Green Freight Europe to stowarzyszenie pozarządowe, powołane w marcu 2012 roku, w celu budowania świadomości proekologicznej wśród dystrybutorów i operatorów logistycznych. Do kluczowych misji stowarzyszenia należy promocja i edukacja zarówno firm transportowych, jak i klientów rynku TSL. Za pomocą monitoringu oraz raportów otrzymywanych od swych członków, Green Freight Europe wydaje certyfikaty w postaci symbolicznych czterech listków. Nagrody te są przyznawane firmom, które udzielają informacji na temat swojej strategii oraz konkretnych działań, podejmowanych w celu redukcji emisji CO2, będącej efektem działalności transportowej.

- Od lat przygotowujemy raporty, dotyczące zużycia dwutlenku węgla dla naszych kluczowych klientów, a od 2012 roku robimy to również w ramach inicjatywy Green Freight Europe. Nasze członkostwo w stowarzyszeniu to kolejny kamień milowy na drodze do redukcji emisji CO2 do absolutnego minimum. W tym roku DSV otrzymał swój pierwszy listek, w przyszłości planujemy oczywiście uzyskać wszystkie cztery - komentuje Piotr W. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road.

W grudniu 2014 roku DSV otrzymało swój pierwszy listek za cykliczne przekazywanie raportów o emisji CO2 do atmosfery. By otrzymać kolejne, firma będzie musiała spełniać coraz to bardziej restrykcyjne normy narzucane przez stowarzyszenie.


4trucks.pl / Grupa DSV

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem? Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Kilkukrotny wzrost kar za przewóz nielegalnych imigrantów Maksymalna kara dla firmy transportowej wynosi obecnie 20 tys. funtów za każdą przewiezioną niezgodnie z prawem osobę.