Hanower zamawia elektryczne autobusy Solaris

Hanower zamawia elektryczne autobusy Solaris

W dniu 5 grudnia 2014 roku Solaris Bus & Coach podpisał z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe kontrakt na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric.

Będą to pierwsze autobusy elektryczne Solarisa nowej generacji, która swoją światową premierę miała w październiku tego roku podczas targów IAA, właśnie w Hanowerze.

Dostawa tych nowoczesnych i ekologicznych pojazdów do stolicy Dolnej Saksonii będzie mieć miejsce pod koniec 2015 roku. W 12-metrowych Urbino electric zostanie zamontowana nowatorska oś elektryczna ZF AVE 130, w której konstrukcję wbudowane będą dwa niezależne silniki elektryczne. Rozwiązanie to pozwoli na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniży masę pojazdu. Niska waga autobusów wynika dodatkowo z faktu, że konstrukcja nowego Solarisa jest o kilkaset kilogramów lżejsza od swojego poprzednika. W elektrobusach zostaną zastosowane litowo-tytanowe baterie o pojemności 120 kWh.

Elektryczne autobusy dla Hanoweru będą posiadać innowacyjny system ładowania dachowego, który pozwoli im kursować na linii przez cały dzień, bez konieczności powrotu do zajezdni. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki o mocy aż 450 kW, znajdującej się na trasie przejazdu. Pojazdy będą pobierały energię elektryczną za pośrednictwem pantografu firmy Schunk. Proces ładowania będzie trwał jedynie od 4 do 6 minut i umożliwi całodzienne odbywanie kursów. Nocą w zajezdni baterie będą ładowane do pełna tradycyjną metodą plug-in, przy użyciu ładowarek o mocy 32 kW. Dla nowych Solarisów przewidziano kursy na reprezentacyjnych liniach 100 oraz 200, które łączą ze sobą najważniejsze zabytki miasta.

Hanowerski przewoźnik już od wielu lat inwestuje w nowatorskie rozwiązania, w tym w elektromobilność, stawiając sobie za cel promowanie niskoemisyjnego transportu publicznego. Solaris jako dostawca niezawodnych i ekologicznych pojazdów odgrywa w realizacji tej strategii ważną rolę. Obecnie üstra dysponuje w swojej flocie już 29 hybrydowymi autobusami spod znaku zielonego jamnika i posiada opcję na zakup kolejnych 24 jednostek. Dodatkowo w Hanowerze jeżdżą 52 autobusy Urbino 12 z napędem spalinowym.

Elektryczne autobusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od marca bieżącego roku. Te bezemisyjne pojazdy zostały zakupione już przez Brunszwik, Drezno, Düsseldorf, Hamburg oraz Oberhausen.


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach SA

Przeczytaj też:
Jak działa silnik elektryczny?

Samochody elektryczne wkrótce staną się częścią naszego codziennego życia

European Solar Prize dla trasy obsługiwanej przez autobusy elektryczne Volvo

Obsługiwana przez elektryczne autobusy trasa 55 (ElectriCity) w Göteborgu, w Szwecji, otrzymała nagrodę European Solar Prize 2015 za to, że stanowi najlepszy przykład zrównoważonego transportu publicznego, który wykorzystuje energię odnawialną. Automatyczny system szybkiego ładowania w komunikacji publicznej

ABB przedstawia nowe rozwiązanie w zakresie szybkiego ładowania, które ma umożliwić funkcjonowanie zrównoważonego, bezemisyjnego transportu publicznego w Luksemburgu. Trasa 55 obsługiwana przez elektryczne autobusy otwarta w Göteborgu

Göteborg wprowadza transport publiczny przyszłości. Kolejna dostawa IVECO dla firmy Lipiński

Chcąc skutecznie konkurować na rynku usług transportowych przewoźnicy wybierają sprawdzone rozwiązania przynoszące zysk. Innowacje dla zrównoważonego transportu w miastach przyszłości

Dnia 11 czerwca 2015 roku, w dniu rozpoczęcia tegorocznego Wrocław Global Forum, firmy Volvo Polska i 3M wspólnie zorganizowały spotkanie biznesowe, pt. Innowacje dla zrównoważonego transportu w miastach przyszłości.  Pierwszy elektryczny autobus Volvo już teraz na ulicach Göteborga

Volvo testuje rozwiązania najnowszej generacji dotyczące zrównoważonego transportu publicznego. Ponad 2000 sprzedanych hybrydowych autobusów Volvo

Volvo umacnia pozycję lidera w zakresie zelektryfikowanych autobusów. Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL