Diversey - wspólny sukces DSV

Diversey - wspólny sukces DSV

Pięć zaangażowanych krajów, cztery lata transformacji i dużo ciężkiej pracy - tak w skrócie wyglądał przetarg na międzynarodową obsługę firmy Diversey w rejonie centralnej i wschodniej Europy.

DSV podołało temu zadaniu, zawierając tym samym jeden z największych kontraktów w swojej historii.

Cel długofalowy
Polska, Czechy, Słowacja, Austria i Węgry - to właśnie te kraje odpowiadają za lokalną obsługę Diversey’a, lidera branży rozwiązań czyszczących, sanitarnych i higienicznych. W 2010 r., wraz z projektem centralizacji europejskich usług logistycznych prowadzonych przez Diversey, wszystkie wspomniane kraje zaangażowały się we wspólny projekt który zakończył się sukcesem. Nowy centralny hub klienta na Słowacji, o nazwie Eastpoint, stanowi obecnie centrum operacji DSV dla Diversey.

- Kolejne etapy procesu przetargowego zaangażowały nie tylko pięć krajów, które są obecnie lokalnymi odbiorcami transportów importowych, napływających ze Słowacji, ale także wspólne siły dywizji Road i Solutions, odpowiedzialne za transport drogowy oraz magazynowanie. Napięcie rosło, wraz z kolejnymi etapami negocjacji, osiągając szczytowy poziom tuż przed ogłoszeniem przez Diversey wygranej DSV. Implementację projektu zaplanowano na kwiecień 2013 r., a w Polsce na wrzesień 2013 r. Została ona poprzedzona kilkoma spotkaniami operacyjnymi z DSV Słowacja - w tym również w magazynie DSV w Senec - mówi Mariusz Wasiak, Dyrektor Transportu i Operacji Magazynowych w DSV Road.

Pierwszym krajem, w którym rozpoczęto wdrożenie nowego systemu obsługi były Węgry, po nich Austria i Polska, a w ostatniej fazie dołączyły Czechy i Słowacja. W tym czasie wszystkie lokalne zapasy magazynowe Diversey zostały przeniesione z lokalnych magazynów do nowego magazynu w Senec na Słowacji, ok. 30km od Bratysławy. Ostatni etap implementacji centralnej obsługi został zakończony po roku, w kwietniu 2014 r.

"One DSV" w praktyce
Centrum logistyczne DSV w Senec odpowiada w tej chwili za odbiór towarów klienta z fabryk oraz innych magazynów i koordynuje całość dystrybucji na obszarze Europy środkowej i wschodniej.

- Dziennie obsługiwanych jest średnio 500 zamówień, a hub pracuje w tygodniu 24 godziny na dobę, zapewniając dostawy maksymalnie w ciągu dwóch dni od momentu złożenia zamówienia. Dla zapewnienia jak najsprawniejszej obsługi Klienta w biurach w Senec zatrudniani są pracownicy mówiący we wszystkich pięciu językach, niezbędnych do szybkiej obsługi lokalnych rynków, objętych projektem. Wraz z rozpoczęciem obsługi Diversey, centrum logistyczne w Senec urosło o połowę do 14 tys. m2, oraz zwiększyło liczbę pracowników ze 150 do 250mówi Mariusz Wasiak, dyrektor Transportu Krajowego i Operacji Magazynowych w DSV Road.

Dzięki scentralizowaniu obsługi, DSV było w stanie zmniejszyć zapasy magazynowe Diversey o blisko 40 proc. z poziomu 12,5 tys. palet w lokalnych magazynach do 7,5 tys. w magazynie centralnym, umożliwiając tym samym klientowi osiągnięcie znaczących oszczędności kosztów.

- Projekt centralizacji usług dla Diversey jest doskonałym przykładem realizacji strategii "One DSV", która oznacza, że wszyscy pracujemy na wspólny sukces. Nie chodzi o dywizję Road, czy Solutions, o Polskę, czy Słowację, ale o wspólny wysiłek i wspólny sukces całego DSV - mówi Piotr Krawiecki, prezes zarządu DSV Road w Polsce.

Każdego dnia z Senec wyjeżdża przynajmniej 10 ciężarówek z transportami kierowanymi do 10 centów logistycznych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i na Słowacji. W Polsce magazyny przeładunkowe są zlokalizowane w oddziałach DSV Road w Czeladzi, Łodzi i Ołtarzewie, a dystrybucja do polskich odbiorców ruszyła pełną parą w pierwszej połowie br. Polska należy też do największych rynków zbytu towarów Diversey.


4trucks.pl / Grupa DSV

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.