Kolejne InterUrbino we Włoszech

Kolejne InterUrbino we Włoszech

Solaris dostarczy 15 dwunastometrowych InterUrbino do Włoch.

Międzymiastowe autobusy polskiego producenta kupił przewoźnik z miasta Biella, położonego na zachód od Mediolanu. Jest to już kolejne zamówienie, płynące z rynku włoskiego, na ten model pojazdu.

Firma Azienda Trasporti Automobilistici Pubblici delle Province di Biella e Vercelli (ATAP) zakupiła 15 sztuk autobusów międzymiastowych Solaris InterUbino 12. Będą to pierwsze Solarisy w jej flocie. Dostawa zostanie zrealizowana do końca 2014 roku.

Pojazdy zostaną wyposażone w silniki DAF MX-11 o mocy 271 kW, spełniające normę emisji spalin Euro 6. Na wygodnych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami i regulowanym pochyleniem oparcia może podróżować 54 pasażerów. Komfortowe warunki, nawet w najgorętsze dni, zapewni wydajna klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej. Oddzielna klimatyzacja przewidziana jest dla kierowcy, który z racji wykonywanych obowiązków spędza w autobusie najwięcej czasu. Większe bagaże będą umieszczane w lukach o objętości 5,2 m3 znajdujących się pod podłogą pojazdu, natomiast rzeczy podręczne na półkach umiejscowionych nad siedzeniami. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich dostaną się na pokład przy pomocy elektrycznej windy zamontowanej w drugich drzwiach.

Oprócz zamówienia z Biella podpoznańska firma zdobyła w ostatnim czasie we Włoszech także inny kontrakt na autobusy międzymiastowe. Przedsiębiorstwo Ferrovie Appulo-Lucane S.r.l. z Bari, posiadające już w swojej flocie Solarisy InterUrbino, zamówiło kolejnych 5 sztuk tego modelu o długości 12 metrów.

Dotychczas polski producent dostarczył włoskim przewoźnikom niemal 350 autobusów i trolejbusów, w tym 40 autobusów InterUrbino. Pojazdy z zielonym jamnikiem, symbolem firmy, jeżdżą m.in. w Anconie, Bari, Bolonii, Cagliari, Genui, Neapolu, Parmie czy Rzymie.


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach S.A.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.