FM Logistic zwiększa przewagę rynkową

FM Logistic zwiększa przewagę rynkową

Największym wyzwaniem w dzisiejszych czasach dla operatora logistycznego jest optymalizacja kosztów i czasu obsługi.

By sprostać oczekiwaniom klientów, czyli maksymalnie ulepszać realizowane procesy, FM Logistic korzysta z dobrodziejstw "lean management".

Koncepcja lean (z ang. szczupły, chudy) tłumaczona jest w skrócie, jako eliminacja zbędnych czynności, czyli takich, które, pomimo, iż są wykonywane w procesie tworzenia produktu lub usługi, nie dodają im wartości. Do odnalezienia odpowiedniego szyku działań związanych z danym procesem wykorzystuje się narzędzia, którymi "lean” dysponuje. To z kolei często pozwala na jego maksymalną optymalizację, a często pociąga też za sobą niemałe oszczędności.

- Sytuacja makroekonomiczna na rynku powoduje, że praktycznie każdy poszukuje dziś możliwości redukcji kosztów. To nieustanny proces, który wymaga od operatora ogromnej elastyczności, doświadczenia i zasobów. Można to osiągnąć poszukując wciąż nowych rozwiązań, które pozwolą na skrócenie terminów dostaw czy usprawnienie realizacji usług. Dzięki wdrożeniu procesów "continuous improvement" oraz "lean management" FM Logistic jest w stanie zagwarantować klientom najlepszą usługę, która zamiast dorocznej indeksacji stawek, pozwala zaoferować realne zmniejszenie jednostkowych kosztów obsługi - mówi Andrzej Pawlak dyrektor handlowy w FM Logistic.

W ramach wdrażania filozofii "len management" w ostatnim czasie FM Logistic udało się zautomatyzować część administracyjną procesu załadunków, co w efekcie będzie miało wpływ na skrócenie czasu ładowania samochodu. Drugim projektem wdrożonym w nurcie "lean", przy którym FM Logistic pracowało waz z jednym ze swoich klientów jest skrócenie trwania etapu przyjęcia palet na magazyn.


4trucks.pl / FM Logistic

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL