InnoTrans 2014 - Solaris Urbino 18 electric

InnoTrans 2014 - Solaris Urbino 18 electric

Rosnące doświadczenie Solarisa w produkcji i eksploatacji autobusów elektrycznych pozwala na dalszy, dynamiczny rozwój tej gamy pojazdów.

Solaris Urbino 18 electric jest kontynuacją zaawansowanej technologicznie drogi, którą polski producent obrał, prezentując swój pierwszy elektrobus w 2011 roku.

Elektryczne Solarisy mogą posiadać dokładnie taką konfigurację napędu i ładowania baterii, jakiej potrzebuje klient. Inżynierowie Solarisa tworzą pojazd m.in. zgodnie z podaną charakterystyką i długością linii, którą obsługiwać ma Urbino electric. Dobierają odpowiednią długość autobusu, moc baterii i system ładowania. Efektem prac jest pojazd idealnie odpowiadający potrzebom klienta, optymalny dla danej trasy i posiadający oczekiwane możliwości operacyjne.

Solarisy Urbino 18 electric
Przykładem autobusu skrojonego dokładnie według życzeń klienta jest prezentowany na targach InnoTrans w Berlinie - Solaris Urbino 18 electric. To jeden z czterech przegubowych, elektrycznych Solarisów, które tuż po zakończeniu imprezy targowej trafią do klienta Braunschweiger Verkehrs-GmbH. Zamontowany w nich system bezstykowego ładowania pozwala na zastosowanie stosunkowo niewielkiej baterii o pojemności 90 kWh. Umieszczono ją na dachu, tuż nad tylną osią. Rozwiązanie to sprawia, że autobus pozbawiony jest typowej wieży silnika, dzięki czemu znajduje się w nim ponad 50 miejsc siedzących.

Pojazd napędza silnik trakcyjny o mocy 240 kW. Dostawcą indukcyjnego systemu ładowania baterii jest firma Bombardier. Pod podłogą autobusu montowane jest urządzenie, które ma bezdotykowo pobierać energię elektryczną z ładowarek indukcyjnych umieszczonych w infrastrukturze przystankowej. Już kilka minut wystarczy, aby uzupełnić pojemność baterii i swobodnie kontynuować jazdę. 4 Solarisy Urbino 18 electric po dotarciu do Brunszwiku będą obsługiwać okalającą centrum miasta linię M19. Autobusy pojawią się w Brunszwiku w ramach projektu "Emil". Rozwinięcie tego skrótu w polskim tłumaczeniu oznacza "elektromobilność poprzez indukcyjne ładowanie" i zakłada zastosowanie na szeroką skalę pojazdów elektrycznych ładowanych indukcyjnie.

Solarisy Urbino 18,75 electric z wodorowym ogniwem paliwowym
Przewoźnik Hochbahn z Hamburga zakupił od polskiego producenta 2 pojazdy elektryczne Solaris Urbino 18,75 electric z ogniwem wodorowym zwiększającym zasięg. Będą one korzystały z baterii o pojemności 120 kWh. Nowością jest ich ładowanie przy pomocy zasilanego wodorem ogniwa paliwowego marki Ballard o mocy 101 kW. Liczba powtórzeń procesu ładowania jest zaprogramowana i wynika z założenia, że ogniwo paliwowe włącza się tylko wtedy, kiedy jest potrzebne 100 proc. jego mocy. Samo ładowanie baterii odbywa się podczas jazdy autobusu, co sprawia, że jego operacyjność jest równa autobusom z silnikiem diesla. Tankowanie wodorem będzie miało miejsce tylko raz dziennie, po powrocie do zajezdni.

Solaris konsekwentnie realizuje wyznaczony cel, jakim jest coroczny wzrost udziału autobusów elektrycznych w całkowitej sprzedaży przedsiębiorstwa. Udaje się go realizować dzięki kolejnym kontraktom podpisanym na rynku niemieckim. Firma dostarczy m.in. berlińskiemu przewoźnikowi BVG 4 Urbino 12 electric z indukcyjnym systemem ładowania. Pierwszego nabywcę znalazł również autobus z ładowaniem pantografowym. Solaris Urbino 12 electric wyposażony w system szybkiego uzupełniania energii za pomocą pantografu zamontowanego na dachu pojazdu został kupiony przez Dresdner Verkehrsbetriebe AG. Już niebawem również w Düsseldorfie i szwedzkim Västerås elektryczne Solarisy wyruszą na regularne linie.


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach SA

Przeczytaj też:
Pierwszy elektryczny autonomiczny autobus wyjechał z pasażerami na ulicę (video)

Autobus manewruje bez pomocy kierowcy.

 

Ford opracował dźwięk do pojazdów elektrycznych uznając, że samochody są zbyt ciche

W czasie gdy samochody z silnikami spalinowymi są głośne, pojazdy elektryczne są za ciche i mogą stwarzać niebezpieczeństwo.

Zwiedzanie miasta w elektrycznym piętrowym autokarze

Po Londynie jeździ elektryczny, piętrowy autokar. Jest to pojazd wycieczkowy i służy turystom do zwiedzania miasta.

Elektryczny autokar Flixbus obsłuży regularną linię

Autokar chińskiego producenta BYD od wczoraj obsługuje 110 km trasę pomiędzy frankfurckim portem lotniczym, a dworcem autobusowym w Mannheim.

Ze Stolicy znikną autobusy z silnikiem Diesla

Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg nieograniczony na zakup 130 autobusów elektrycznych. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 5 grudnia.

Elektryczny Solaris obsłuży port w Ystad

Trzy lata temu Solaris wyprodukował 8 autobusów dedykowanych do obsługi ruchu pasażerskiego w porcie Pireus w Grecji.

BOŚ Bank sfinansuje produkcję autobusów elektrycznych Ursusa

Spółka zależna BOŚ zawarła z firmą Ursus Bus umowę finansowania w formie leasingu autobusów elektrycznych. Volvo 7900 - cichy i bezemisyjny autobus miejski

Po raz pierwszy Volvo Buses zaprezentowało swój nowy elektryczny autobus w 12-metrowej wersji do produkcji seryjnej. Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL