InnoTrans 2014 - Solaris Tramino Braunschweig

InnoTrans 2014 - Solaris Tramino Braunschweig

W trakcie ostatnich dwóch miesięcy Solaris dostarczył do Brunszwiku pierwsze tramwaje Tramino.

Prezentowany na targach pojazd jest czwartym z łącznie zamówionych 18 sztuk. Dostawy wszystkich zakończą się w pierwszej połowie 2015 roku.

Przekazanie Tramino do Brunszwiku jest początkiem ostatniego etapu realizacji zamówienia na łącznie 18 tramwajów zakupionych przez Braunschweiger Verkehrs-GmbH w maju 2012 roku. Brunszwik jest drugim niemieckim miastem mającym w swojej flocie polskie tramwaje. W roku 2013 Solaris sprzedał 5 sztuk Tramino do Jeny, stając się tym samym pierwszym polskim producentem, który dostarczył do Niemiec nowoczesne, niskopodłogowe miejskie pojazdy szynowe.

Tramino Braunschweig to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 m i szerokości 2,3 m, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym pośrodku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, staje się on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Jest to zaawansowana konstrukcja bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach. Aby poprawić komfort prowadzenia pojazdu oraz samego podróżowania, w wózku użyto zestawów kołowych z wahaczami zamiast klasycznych zestawów kołowych. W zależności od położenia wózek wyposażono w wahacz z jedną lub dwoma parami kół napędzanych. Wahacze połączone są z ramą za pomocą łącznika oraz prowadników gumowo-metalowych. Dzięki takiemu zabiegowi wózek charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Napęd stanowi pięć asynchronicznych silników trakcyjnych, o mocy 90 kW każdy, zamontowanych na pudłach. Przeniesienie napędu następuje z silników przez wał na wózek i poprzez układ przekładni "master" i "slave", połączonych ze sobą wałem drążonym na koła. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać w całym tramwaju niską podłogę przy jednoczesnym obniżeniu masy samego wózka oraz zastosowaniu kół o średnicy aż 662 mm (nowe koła).


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach SA

Przeczytaj też:
Solaris liderem klastra na rzecz rozwoju elektromobilności

Firma Solaris wraz z grupą polskich przedsiębiorstw oraz uczelni technicznych podpisała list intencyjny o utworzeniu klastra na rzecz rozwoju elektromobilności. Solaris Trollino numer 1001 będzie jeździć w Gdyni

W ostatnich tygodniach fabrykę Solarisa opuściły dwa wyjątkowe trolejbusy - Trollino z numerem 1000, który trafił do austriackiego Salzburga, a także trolejbus numer 1001, zbudowany dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. Solaris konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny

Solaris wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny. Solaris Urbino 18,75 electric z ogniwem wodorowym

W najnowszych autobusach elektrycznych marki Solaris do wytwarzania energii zastosowano wodorowe ogniwa paliwowe. Solange Olszewska najlepszym menedżerem roku 2014

Solange Olszewska, właścicielka i Prezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach S.A., została wybrana "Najlepszym Menedżerem roku 2014". Hanower zamawia elektryczne autobusy Solaris

W dniu 5 grudnia 2014 roku Solaris Bus & Coach podpisał z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe kontrakt na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric. Innowacyjne trolejbusy Solarisa pojadą do Esslingen

Kontrakt na dostawę czterech innowacyjnych trolejbusów Trollino 18,75 MetroStyle został podpisany przez konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i niemieckiego Vossloh Kiepe ze spółką przewozów miejskich Städtischer Verkehrsbetrieb Esslingen (SVE). Solaris dostarczy 24 trolejbusy do Budapesztu

Solaris zbuduje elektryczne pojazdy dla Budapesztu we współpracy ze Škodą Electric. Polski autobus elektryczny marki Solaris na ulicach Jaworzna

Przedstawiciele Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Jaworznie i Solaris Bus & Coach S.A. podpisali dzisiaj umowę obejmującą dostawę dwunastometrowego autobusu elektrycznego.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL