InnoTrans 2014 - Solaris Tramino Braunschweig

InnoTrans 2014 - Solaris Tramino Braunschweig

W trakcie ostatnich dwóch miesięcy Solaris dostarczył do Brunszwiku pierwsze tramwaje Tramino.

Prezentowany na targach pojazd jest czwartym z łącznie zamówionych 18 sztuk. Dostawy wszystkich zakończą się w pierwszej połowie 2015 roku.

Przekazanie Tramino do Brunszwiku jest początkiem ostatniego etapu realizacji zamówienia na łącznie 18 tramwajów zakupionych przez Braunschweiger Verkehrs-GmbH w maju 2012 roku. Brunszwik jest drugim niemieckim miastem mającym w swojej flocie polskie tramwaje. W roku 2013 Solaris sprzedał 5 sztuk Tramino do Jeny, stając się tym samym pierwszym polskim producentem, który dostarczył do Niemiec nowoczesne, niskopodłogowe miejskie pojazdy szynowe.

Tramino Braunschweig to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje o długości 35,7 m i szerokości 2,3 m, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym pośrodku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, staje się on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Jest to zaawansowana konstrukcja bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach. Aby poprawić komfort prowadzenia pojazdu oraz samego podróżowania, w wózku użyto zestawów kołowych z wahaczami zamiast klasycznych zestawów kołowych. W zależności od położenia wózek wyposażono w wahacz z jedną lub dwoma parami kół napędzanych. Wahacze połączone są z ramą za pomocą łącznika oraz prowadników gumowo-metalowych. Dzięki takiemu zabiegowi wózek charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Napęd stanowi pięć asynchronicznych silników trakcyjnych, o mocy 90 kW każdy, zamontowanych na pudłach. Przeniesienie napędu następuje z silników przez wał na wózek i poprzez układ przekładni "master" i "slave", połączonych ze sobą wałem drążonym na koła. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać w całym tramwaju niską podłogę przy jednoczesnym obniżeniu masy samego wózka oraz zastosowaniu kół o średnicy aż 662 mm (nowe koła).


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach SA

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL