W naszym wspólnym interesie

W naszym wspólnym interesie

Podczas 14 Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, przy wsparciu Inter Cars SA, została powołana do życia Organizacja Pracodawców Motoryzacyjnych Moveo.

Czym jest Moveo? Główną ideą tego przedsięwzięcia jest działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa branży motoryzacyjnej w dwóch aspektach, bezpieczeństwa na drodze i bezpieczeństwa ekonomicznego firm z branży motoryzacyjnej. Inter Cars SA chce, by do organizacji przystąpiło jak najwięcej przedstawicieli, w szczególności warsztatów.

Celem Moveo jest zmniejszenie wypadkowości na drogach poprzez edukację kierowców. Chodzi o uświadomienie konieczności dbania o stan techniczny pojazdów oraz ich poprawną eksploatację. Organizacja będzie starała się też poprawić jej zdaniem przestarzałe przepisy dotyczące stacji kontroli pojazdów oraz wprowadzania procedur w serwisach. Mają one poprawić jakość świadczonych usług i obniżyć koszty, m.in. poprawiając i monitorując naprawy w celu obniżenia ich kosztów.

Można to osiągnąć chociażby poprzez wprowadzenie specjalistycznych systemów informatycznych przeznaczonych dla warsztatu.

Moveo nie będzie obojętne także na sytuację firm z branży motoryzacyjnej. Organizacja chce walczyć z wypaczeniami prawnymi, zbyt wygórowanymi przepisami w stosunku do warsztatów, np. tymi związanymi z ochroną środowiska, przepisami dotyczącymi SKP lub z likwidacją szkód wypadkowych.

- Nie zależy nam na kolejnym stowarzyszeniu, które będzie tylko trwać. My mamy cel biznesowy: poprawę środowiska prawnego, w którym pracujemy i ochronę naszych klientów przed nieuczciwymi praktykami na rynku motoryzacyjnym - mówi Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego.

Czym zainteresowane jest Moveo?
Przede wszystkim reformą funkcjonowania SKP. Ta kwestia ważna jest dla całego rynku zarówno osobowego, jak i ciężarowego. Od 2004 roku nie ma poważniejszych regulacji w działaniu SKP, szczególnie zapóźnione jest rozporządzenie zmieniające ceny za badania techniczne i sam cennik regulujący badania. Brak zmian tego rozporządzenia od 10 lat doprowadził do różnego rodzaju patologii podczas badań technicznych, które powodują zanik misji dbania o bezpieczeństwo użytkowników dróg.

Druga sprawa to uściślenie przepisów likwidacji szkód. Tym aspektem powinni być zainteresowani właściciele serwisów osobowych zajmujących się naprawami powypadkowymi. Dzisiejsza praktyka likwidacji szkód komunikacyjnych, według naszej opinii, bije w interesy kierowców poprzez takie działania jak zmuszanie do likwidacji szkody całkowitej wystawianie uszkodzonego pojazdu na rynek i handlowanie cudzą własnością przez firmy ubezpieczeniowe bez wiedzy i zgody właścicieli.

Następna sprawa to optymalizacja przepisów dofinasowań dla przedsiębiorców. Widzimy projekty wsparcia rynku, takie jak tworzenie nowych miejsc pracy, których konstrukcja powoduje marnowanie środków i osiąganie krótkoterminowych celów bardzo szkodzących branży w dłuższej perspektywie. Wsparcie jest potrzebne, ale zasady jego udzielania powinny zostać zweryfikowane.

Ostatnia kwestia to szkolenie zawodowe obejmujące zarówno rynek samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Praktyki zawodowe w naszej branży to obszar ciągle mało wydajny. Odczuwamy brak profesjonalnie przygotowanych młodych osób, które mogłyby zacząć pracować w zawodach motoryzacyjnych. Chcemy włączyć się do procesu kształcenia młodych kadr.


4trucks.pl / Inter Cars SA

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje