W naszym wspólnym interesie

W naszym wspólnym interesie

Podczas 14 Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, przy wsparciu Inter Cars SA, została powołana do życia Organizacja Pracodawców Motoryzacyjnych Moveo.

Czym jest Moveo? Główną ideą tego przedsięwzięcia jest działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa branży motoryzacyjnej w dwóch aspektach, bezpieczeństwa na drodze i bezpieczeństwa ekonomicznego firm z branży motoryzacyjnej. Inter Cars SA chce, by do organizacji przystąpiło jak najwięcej przedstawicieli, w szczególności warsztatów.

Celem Moveo jest zmniejszenie wypadkowości na drogach poprzez edukację kierowców. Chodzi o uświadomienie konieczności dbania o stan techniczny pojazdów oraz ich poprawną eksploatację. Organizacja będzie starała się też poprawić jej zdaniem przestarzałe przepisy dotyczące stacji kontroli pojazdów oraz wprowadzania procedur w serwisach. Mają one poprawić jakość świadczonych usług i obniżyć koszty, m.in. poprawiając i monitorując naprawy w celu obniżenia ich kosztów.

Można to osiągnąć chociażby poprzez wprowadzenie specjalistycznych systemów informatycznych przeznaczonych dla warsztatu.

Moveo nie będzie obojętne także na sytuację firm z branży motoryzacyjnej. Organizacja chce walczyć z wypaczeniami prawnymi, zbyt wygórowanymi przepisami w stosunku do warsztatów, np. tymi związanymi z ochroną środowiska, przepisami dotyczącymi SKP lub z likwidacją szkód wypadkowych.

- Nie zależy nam na kolejnym stowarzyszeniu, które będzie tylko trwać. My mamy cel biznesowy: poprawę środowiska prawnego, w którym pracujemy i ochronę naszych klientów przed nieuczciwymi praktykami na rynku motoryzacyjnym - mówi Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego.

Czym zainteresowane jest Moveo?
Przede wszystkim reformą funkcjonowania SKP. Ta kwestia ważna jest dla całego rynku zarówno osobowego, jak i ciężarowego. Od 2004 roku nie ma poważniejszych regulacji w działaniu SKP, szczególnie zapóźnione jest rozporządzenie zmieniające ceny za badania techniczne i sam cennik regulujący badania. Brak zmian tego rozporządzenia od 10 lat doprowadził do różnego rodzaju patologii podczas badań technicznych, które powodują zanik misji dbania o bezpieczeństwo użytkowników dróg.

Druga sprawa to uściślenie przepisów likwidacji szkód. Tym aspektem powinni być zainteresowani właściciele serwisów osobowych zajmujących się naprawami powypadkowymi. Dzisiejsza praktyka likwidacji szkód komunikacyjnych, według naszej opinii, bije w interesy kierowców poprzez takie działania jak zmuszanie do likwidacji szkody całkowitej wystawianie uszkodzonego pojazdu na rynek i handlowanie cudzą własnością przez firmy ubezpieczeniowe bez wiedzy i zgody właścicieli.

Następna sprawa to optymalizacja przepisów dofinasowań dla przedsiębiorców. Widzimy projekty wsparcia rynku, takie jak tworzenie nowych miejsc pracy, których konstrukcja powoduje marnowanie środków i osiąganie krótkoterminowych celów bardzo szkodzących branży w dłuższej perspektywie. Wsparcie jest potrzebne, ale zasady jego udzielania powinny zostać zweryfikowane.

Ostatnia kwestia to szkolenie zawodowe obejmujące zarówno rynek samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Praktyki zawodowe w naszej branży to obszar ciągle mało wydajny. Odczuwamy brak profesjonalnie przygotowanych młodych osób, które mogłyby zacząć pracować w zawodach motoryzacyjnych. Chcemy włączyć się do procesu kształcenia młodych kadr.


4trucks.pl / Inter Cars SA

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.