Wyświetlacz Continental z rozszerzoną rzeczywistością

Wyświetlacz Continental z rozszerzoną rzeczywistością

Continental, światowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej i transportowej, zaprezentował wyświetlacz HUD z rozszerzoną rzeczywistością.

To nowa jakość w prowadzeniu pojazdów, która znacząco zwiększy bezpieczeństwo i podniesie komfort jazdy.

Informacje o prędkości czy parametrach pojazdu oraz wskazówki nawigacji wyświetlane na przedniej szybie samochodu są już standardem w autach wyższej klasy. Wyprzedzając oczekiwania i potrzeby rynku, Continental wprowadza innowacyjny wyświetlacz z rozszerzoną rzeczywistością, będący zaawansowanym systemem interaktywnym, który wspomaga decyzje kierowcy. Wyświetlacz za pomocą kolorowych, prostych w zrozumieniu ikonek i jasnych wskazówek, poza podstawowymi danymi o pojeździe, obrazuje aktualną sytuację na drodze oraz informuje kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie i doradza optymalne rozwiązania. Symulacje są przedstawiane w prosty i czytelny sposób, na linii wzroku kierowcy, na przedniej szybie. Dzięki temu nie obciążają percepcji kierowcy i pozwalają mu kontrolować sytuację na drodze i w aucie, bez konieczności odrywania wzroku od jezdni.

Jak to działa?
W nowej technologii AR-HUD, opracowany przez Continental system korzysta z danych z kamer, map cyfrowych czy pozycjonowania GPS oraz czujników zamontowanych w samochodzie, np. związanych z kontrolą ciśnienia w oponach. Ponadto, gdy czujniki odległości (system ang. Adaptive Cruise Control, ACC) są włączone, symbol w wyświetlaczu pokazuje prowadzącemu kiedy może zmienić pas, bądź wyprzedzić jadący przed nim pojazd.

Następnie model widoku zewnętrznego z perspektywy kierowcy zostaje przeniesiony w formie rozszerzonej rzeczywistości w jego pole widzenia, które ma ok. 130 cm szerokości i 60 cm wysokości, w odległości 7,5 m. Jest to możliwe dzięki technologii DMD (układu mikroluster), stosowanej również w cyfrowych projektorach kinowych.

Continental planuje rozpoczęcie seryjnej produkcji wyświetlaczy AR-HUD w 2017 roku.

Jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort jazdy
Nowa technologia Continental wspomaga decyzje kierowcy skracając czas jego reakcji, przez co zwiększa bezpieczeństwo i komfort prowadzenia samochodu. Podejście to wpisuje się w strategię firmy "Wizja zero", która ma na celu ograniczenie liczby wypadków i ofiar śmiertelnych na drogach.

- AR-HUD istotnie zmniejsza obciążenie kierowcy podczas jazdy. W rozszerzonej rzeczywistości łączymy to, co widzą oczy kierowcy, z informacjami objaśniającymi, wygenerowanymi przez system - powiedział Helmut Matschi, członek zarządu Continental i szef Działu Wnętrz Pojazdów w Continental. - Dzięki AR-HUD, wszystkie ważne informacje są wyświetlane przed oczami kierowców w łatwy i zrozumiały sposób. Może on jednocześnie obserwować drogę i kontrolować wskazania. Jest to ważny krok w kierunku zapobiegania odwracaniu uwagi kierowcy i przeciążeniu sensorycznemu, co sprzyja ograniczeniu ilości błędów i wypadków na drodze.

Continental konsekwentnie rozwija technologię HUD od 2003 r., kiedy firma rozpoczęła produkcję pierwszego kolorowego wyświetlacza do samochodu osobowego.

Więcej informacji: http://continental-head-up-display.com


4trucks.pl / Continental Opony Polska

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.