Solaris dostarczył pierwsze Tramino do Brunszwiku

Solaris dostarczył pierwsze Tramino do Brunszwiku

W nocy z 17 na 18 lipca 2014 roku Solaris Tramino dotarł do Brunszwiku. Jest to pierwszy z łącznie 18 tramwajów, jakie zamówił miejscowy przewoźnik Braunschweiger Verkehrs-AG.

Finalizacja dostaw planowana jest w 2015 roku. Brunszwik stał się tym samym drugim, po Jenie, niemieckim miastem posiadającym w swojej flocie tramwaje Solarisa.

Mimo późnych godzin nocnych pojawienie się pierwszego Tramino wzbudziło wśród mieszkańców Brunszwiku bardzo duże zainteresowanie. Postawienie pojazdu na torach odbyło się zgodnie z planem, nieopodal ścisłego centrum miasta, przy Placu Hagenmarkt. Zakończenie wydarzenia stanowiła sesja zdjęciowa przed Brunszwickim Pałacem Książęcym.

Drugie i trzecie Tramino zostaną dostarczone w najbliższych tygodniach. Od września 2014 roku rozpoczną się natomiast dostawy tramwajów o numerach od 4 do 18.

Tramino Brunszwik to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje, o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Pod względem konstrukcyjnym są to kolejne wyprodukowane przez Solarisa tramwaje typu GTx.

Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Brunszwik wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych oraz szóstych znajduje się miejsce przeznaczone dla wózków dziecięcych.

Tramino Brunszwik wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 90 kW każdy. Przeniesienie napędu w tramwajach następuje z silników montowanych na pudłach przez wał na wózek i poprzez zespół przekładni na koła. Szynowy Solaris dla Brunszwiku wyposażony jest również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Brunszwickie Tramino wyposażone są również w superkondensatory, w których składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji. Następnie jest ona wykorzystywana do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej.

W położonym w Dolnej Saksonii i liczącym 250 000 mieszkańców Brunszwiku dobrze znane są również autobusy Solarisa. Polski producent dostarczył do tego miasta ponad 20 Urbino, w tym dwunastometrowy model elektryczny, z indukcyjnym systemem ładowania PRIMOVE. Jeszcze w tym roku w Brunszwiku pojawią się cztery przegubowe autobusy elektryczne Solaris Urbino 18 electric, które również będą wyposażone w system indukcyjnego ładowania.


4trucks.pl / Solaris Bus & Coach SA

Przeczytaj też:
Elektryczne autobusy nagrodzone na TRANSEXPO

Podczas tegorocznych, XV Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego Transexpo w Kielcach, Solaris zaprezentował trzy bezemisyjne pojazdy: bateryjne Urbino 9 LE electric i Urbino 15 LE electric, a także zasilane wodorem Urbino 12 hydrogen.

Autobusowa jesień. Coraz więcej autobusów elektrycznych

W Polsce coraz więcej rejestruje się autobusów z napędami alternatywnymi. Dotyczy to autobusów miejskich.

Kontrola kierowców ciężarówek na odległość już niebawem

Kierowców zawodowych na polskich drogach może ukarać kilka organów. To m.in.: policja i Inspekcja Transportu Drogowego. Ich uprawnienia częściowo się pokrywają.

Bezpłatne testy na Covid-19 przed podróżą do Francji, Danii i Holandii

Jak informuje rząd Wielkiej Brytanii na swojej stronie internetowej bezpłatne testy COVID-19 są dostępne dla kierowców w miejscach doradztwa dla przewoźników.

 

Nowe obciążenia dla przewoźników - kosztowny pomysł nowego zarządcy Myta

Krajowy System Poboru Opłat (KSPO) jest od początku lipca zarządzany przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).

 

Przewoźnik ukarany, na podstawie ustawy o SENT, został uniewinniony

Wyrok sądu uchyla decyzję w sprawie kary SENT nałożonej na przewoźnika.

 

Pierwszy autobus elektryczny firmy MAN powstał pięćdziesiąt lat temu

Początkiem roku 1970, we współpracy z firmami partnerskimi RWE, Bosch i Varta, koncern MAN zaprezentował przedstawicielom prasy z całych Niemiec autobus elektryczny.

 

ZMPD przygotowało ankietę, w której zapytało przewoźników, jak oceniają oferowane wsparcie z Tarczy Antykryzysowej

Przewoźnicy oceniają rządowe wsparcie.

 

Coraz więcej transportów drogowych z Chin

Ograniczone możliwości transportu lotniczego i morskiego powodują, że wiele firm transportowych zaczyna rozważać dostawy z Chin droga lądową.

 

Wyszukiwarka

Informacje