Nowoczesne pojazdy i usługi

Nowoczesne pojazdy i usługi

Podczas targów IAA Scania zaprezentuje nowe pojazdy i usługi, które są ukierunkowane na zwiększenie zysku użytkowników ciężarówek i autobusów.

Poza nowymi silnikami Euro 6 Scania przedstawia nowe systemy, które zmniejszają koszt użytkowania oraz ograniczają wpływ na środowisko naturalne. Te cele często idą w parze. Najświeższe innowacje firmy Scania zapewniają znaczącą redukcję spalania w pojazdach długodystansowych. Ponadto Scania proponuje własny napęd hybrydowy w autobusach serii Citywide.

Jedna z najszerszych gam silników Euro 6, zapewniła w minionych latach pojazdom Scania liczne zwycięstwa w niezależnych testach zużycia paliwa. Wyjątkowo trudny do pokonania okazał się silnik 13-litrowy, szczególnie w wariancie korzystającym wyłącznie z SCR. Teraz Scania przedstawia nową, 450-konną odmianę tej jednostki, którą również cechuje niezwykle niskie spalanie.

- Wszyscy klienci podążają dziś za maksymalizacją zysku poprzez redukcję kosztów, bez względu na to czy przewożą ludzi czy towary - mówi Henrik Henriksson, Executive Vice President Scania. - Musimy pamiętać o stale prowadzonych przez Scania badaniach sposobów na zaoszczędzenie drogocennego paliwa oraz zindywidualizowanych rozwiązaniach polepszających dyspozycyjność naszych klientów. Podczas IAA przedstawiamy szereg nowości, które dodatkowo wzmocnią dodatni bilans naszych klientów.

Na rynku autobusowym Scania zdobyła opinię dostawcy, który umie sprostać zarówno potrzebom społecznym jak i wymogom ekologii. Oferowane przez Scania autobusy są oszczędne, a dzięki bogatej gamie silników mogą korzystać ze wszystkich, dostępnych na rynku gatunków paliwa. Scania wykonała kolejny krok i proponuje wariant hybrydowy. Nowy, hybrydowy autobus Citywide będzie ozdobą stoiska na targach IAA.

Scania Streamline zadebiutowała w 2013 r. i odniosła duży sukces. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym Scania może zaoferować w formie oszczędnych ciężarówek i autobusów rozwiązania o wysokich walorach użytkowych i ekologicznych.

Zaawansowane rozwiązania techniczne
Scania wprowadza nowoczesne rozwiązania, których celem jest zwiększenie oszczędności i polepszenie dyspozycyjności. Retarder Scania jest obecnie oferowany w wersji z wolnym kołem. Można go całkowicie odłączyć od układu napędowego, co procentuje niższym zużyciem paliwa. Jednocześnie Retarder Scania zapewnia wyższy moment hamowania: 4100 zamiast 3500 Nm. Jest też bardziej skuteczny przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Nowa opcja będzie dostępna również w pojazdach, gdzie retarder jest uruchamiany wyłącznie poprzez naciśnięcie pedału hamulca. Zgodnie z zasadą, że systemy pomocnicze, które nie muszą pracować cały czas, nie powinny prowadzić do powstawania strat, Scania wprowadza sprężarkę powietrza, która pracuje tylko gdy to konieczne i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Nowością jest udoskonalony układ Eco-roll, który we współpracy ze Scania Opticruise i tempomatem Scania Active Prediction ogranicza spalanie. Pojazd automatycznie wylicza, kiedy największą oszczędność przyniesie jazda na biegu jałowym. Obecnie system działa jeszcze sprawniej, częściej korzysta z Eco-roll i bardziej trafnie dobiera bieg. W zależności od liczby wzniesień na drodze, Eco-roll wykazuje się znacznym wpływem na obniżenie zużycia paliwa przez 13-litrowe silniki Euro 6.

Scania dąży również do obniżenie oporów wewnętrznych w silniku. Zwiększając temperaturę i wykorzystując jednocześnie olej o niskiej lepkości i unikalnych własnościach smarnych, konstruktorzy Scania zaobserwowali pozytywny efekt, objawiający się niższym zużyciem paliwa. Jednak ten rodzaj oleju może być stosowany wyłącznie w pojazdach długodystansowych z 13-litrowymi silnikami Euro 6, pracujących w mało wymagających warunkach.

Zindywidualizowane rozwiązania
- W długiej perspektywie, obejmującej zrównoważony rozwój, poczyniliśmy znaczny postęp w naszej części świata, wprowadzając Euro 6 - mówi Christopher Podgorski Senior Vice President Trucks. - Następny krok w redukcji CO2 będzie znacznie trudniejszy. Naszym głównym celem jest pomóc klientom w zwiększeniu zysku, poprzez zaawansowane i inteligentne rozwiązania techniczne. Wygrywa producent, który dobrze rozumie świat swoich klientów i który dąży do wzmocnienia ich wyników finansowych. Scania ma produkty, usługi i nastawienie, niezbędne, by podjąć się tej roli.

Ecolution by Scania bazuje na bliskiej współpracy pomiędzy firmą Scania a jej klientami, użytkownikami ciężarówek i autobusów. Razem wyznaczają cele obejmujące spadek zużycia paliwa. Doświadczenie i wiedza, jaką dysponuje Scania pozwalają przeanalizować sytuację i zoptymalizować sposób wykorzystywania pojazdów, m.in. dzięki szkoleniom dla kierowców.

Poza udoskonalonymi pojazdami, wzbogaconymi o nowoczesne rozwiązania, Scania przedstawi na IAA nowe lub rozszerzone usługi. Ich cechą wspólną jest dążenie do zwiększenia konkurencyjności i dyspozycyjności użytkowników z pożytkiem dla ich zysku.


4trucks.pl / Scania Polska SA