MAN pomyślnie rozpoczyna rok 2014

MAN pomyślnie rozpoczyna rok 2014

Duże zlecenia we wszystkich pionach przedsiębiorstwa.

Monachijski koncern produkujący pojazdy użytkowe i maszyny budowlane MAN z sukcesem rozpoczął rok 2014, uzyskując wiele nowych dużych zleceń - między innymi na dostawę 500 autobusów i 1600 pojazdów ciężarowych.

- Otrzymane zlecenia są wyrazem zaufania naszych klientów, którzy doceniają jakość, niezawodność i ekonomiczność naszych produktów. Nasze rozwiązania wykorzystują najnowsze technologie i rozwiązania i zapewniają klientom oszczędne i przyjazne dla środowiska pojazdy i instalacje - powiedział dr Georg Pachta-Reyhofen, prezes zarządu MAN SE.

Duże zlecenia w spółce MAN Truck & Bus
W sektorze pojazdów użytkowych firma MAN w ostatnich tygodniach wygrała wiele bardzo istotnych przetargów na dostawę autobusów miejskich. Zaufały jej zakłady komunikacji miejskiej w Budapeszcie, Wiedniu, Sztokholmie, Tallinie, Monachium i Düsseldorfie, planujące modernizację swoich flot autobusów:
• Węgry: Spółka transportu miejskiego Volanbusz Zrt. zamówiła w firmie MAN 106 autobusów miejskich MAN Lion’s City. Jest to największe zlecenie dotyczące autobusów miejskich na Węgrzech. Spółka Volánbusz będzie eksploatować nowe autobusy już w 2014 roku. Autobusy MAN z silnikami Euro 6 spełniają wymagania aktualnie najbardziej restrykcyjnej normy emisyjnej, dzięki czemu zapewnią w Budapeszcie i na jego przedmieściach sprawny i przyjazny dla środowiska transport osobowy.
• Austria: Zakład transportowy Dr. Richard zamówił 64 autobusy miejskie MAN Lion’s City. Przedsiębiorstwo działa na zlecenie firmy Wiener Linien i już od 40 lat pozostaje wierne pojazdom MAN. Także w 2013 roku MAN był ponownie wiodącą marką pojazdów użyt-kowych w Austrii.
• Szwecja: Przedsiębiorstwo transportowe Keolis Sverige AB rozbudowuje swoją flotę o 181 autobusów miejskich Lion’s City. Zamówiono 127 autobusów przegubowych MAN Lion’s City G z napędem na gaz i olej napędowy, dwa autobusy miejskie MAN Lion’s City M i 52 autobusy hybrydowe. Jest to największe zlecenie dotyczące autobusów hybrydowych MAN realizowane dla jednego klienta. Wszystkie pojazdy będą eksploatowane w Sztokholmie i spełniają wymagania najbardziej restrykcyjnej aktualnie normy emisji spalin Euro 6.
• Estonia: Firma MAN dostarcza zakładowi transportu miejskiego Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) działającemu w stolicy Estonii 20 pojedynczych autobusów MAN Lion’s City LE oraz 20 autobusów przegubowych MAN Lion’s City GL. Od listopada 2013 nowe pojazdy uzupełniają park pojazdów spółki TLT liczący dotychczas 420 autobusów.
• Niemcy: W 2014 roku zmodernizowany i rozszerzony zostanie także tabor autobusowy zakładu transportowego w
Monachium (MVG). Spółka SWM, do której należy firma MVG, zamówiła w firmie MAN łącznie 60 pojazdów (48 autobusów i 12 przyczep). Firma MAN wygrała w tym zakresie europejski przetarg. Wartość inwestycji wynosi ponad 16 milionów euro.

Od początku roku po ulicach Norymbergii (VAG Nurnberg) jeździ 15 nowych autobusów MAN (10 Lion’s City CNG i 5 Lions’ City G CNG) - wszystkie wyposażone są w ciche i przyjazne dla środowiska silniki na gaz ziemny.
Zakłady Düsseldorfer Rheinbahn AG na początku lutego wprowadziły na drogi 45 nowych miejskich autobusów przegubowych MAN Lion’s City G. Te trzydrzwiowe liniowe autobusy przegubowe przyczyniają się w znacznym stopniu do modernizacji podmiejskiego transportu w Düsseldorfie.

Firma MAN otrzymała duże zlecenia także w zakresie pojazdów ciężarowych:
• Rosja: Służby odpowiedzialne za parkingi w Moskwie wzbogaciły się w lutym o 260 nowych pojazdów holowniczych MAN TGL. W ten sposób firma MAN już po raz czwarty z rzędu zajmuje wiodącą pozycję na rynku rosyjskim wśród producentów z Unii Europejskiej.
• Zjednoczone Emiraty Arabskie: Arabskie przedsiębiorstwo budowlane Saif Bin Darwish zamówiło 150 ciężkich ciągników MAN TGS WW 40.440 6x4, które doskonale nadają się do stosowania w trudnych warunkach zarówno na drogach jak i w terenie tego regionu. Wartość zlecenia wynosi 10 milionów euro. Zamawiający posiada flotę 690 ciężarówek i jest klientem MAN już od 35 lat. Najważniejszymi kryteriami przy wyborze dostawcy była wysoka ładowność i niezawodność pojazdów: właśnie niedawno 3 pojazdy ciężarowe MAN eksploatowane przez budowlane Saif Bin Darwish osiągnęły przebieg miliona kilometrów, bez większych napraw.
• Niemcy: firma MAN otrzymała od spółki METRO LOGISTICS Germany GmbH zlecenie na podstawę 77 ciężarówek. W ciągu roku MAN dostarczy 66 ciągników siodłowych MAN TGX 18.400 4x2 BLS i 11 pojazdów TGX 26.400 6x2-2 BL z zabudową chłodni.

Także niemieckie federalne ministerstwo spraw wewnętrznych postanowiło przy wyborze dostawcy nowych terenowych pojazdów przeznaczonych do stosowania w warunkach kryzysowych postawić na firmę MAN. Zamówiło ono 283 pojazdy TGM najnowszej generacji z silnikami spełniającymi wymagania Euro 6. Te specjalne pojazdy ciężarowe mogą być wykorzystywane w sytuacjach kryzysowych do usuwania zanieczyszczeń szkodliwymi substancjami i do zaopatrzenia w wodę.

Duże zlecenia w firmie MAN Latin America
Po ostatnim dużym zleceniu realizowanym dla brazylijskiego państwa firma MAN Latin America ponownie we wrześniu 2013 wygrała dwa przetargi na dostawę łącznie 814 pojazdów.

• Narodowy Fundusz na rzecz Rozwoju Szkolnictwa (FNDE) zamówił 500 pojazdów ciężarowych typu Delivery 9.160. Miasta i gminy w Brazylii będą wykorzystywać te pojazdy w celu dostarczania do szkół obiadów. Jest to wspaniała inicjatywa, gdyż sytuacja żywnościowa nie zawsze jest w Brazylii idealna. Pojazdy będą wyposażone w skrzynię chłodniczą i ścianki działowe, aby zapewnić możliwość odrębnego transportu środków spożywczych.
• Dokładnie na rozpoczęcie Mundialu w Brazylii firma AMBEV będąca największym na świecie producentem piwa otrzyma 314 nowych pojazdów typu Worker 23.230 w wersji zaprojektowanej specjalnie do przewozu napojów. W ten sposób firma MAN Latin America obroniła swoją wiodącą pozycję na brazylijskim rynku transportu napojów.

Duże zlecenia dla spółki MAN Diesel & Turbo
Spółka MAN Diesel & Turbo w ostatnich miesiącach 2013 roku uzyskała kilka istotnych zleceń. Nowe zlecenia otrzymane w listopadzie i grudniu 2013 mają wartość 212 milionów euro, przy czym wiele z tych projektów będzie realizowanych w ważnych i perspektywicznych regionach Azji i Afryki.
Wzrosło także zapotrzebowanie na silniki okrętowe typu Dual-Fluel. Są to silniki, które mogą być alternatywnie napędzane paliwem gazowym lub ciekłym. Popyt na nie wynika z coraz bardziej rygorystycznych wytycznych emisyjnych dla statków. Gaz ziemny także w tym sektorze jest uznawany za ekologiczną alternatywę dla paliw tradycyjnych.

• Wiodące amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się morskim transportem towarowym na Pacyfiku, Matson Inc., zamówiło dwa nowe kontenerowce 3.600 TEU. Statki te będą w przyszłości napędzane silnikami MAN B&W 7S90ME-GI Dual-Fuel. Umowa obejmuje opcję na dostawę trzech kolejnych statków. Dwusuwowe silniki okrętowe o mocy 40 670 kW (ok. 55 300 KM) mają największą moc wśród silników typu Dual-Fluel. Dwusuwowe silniki okrętowe MAN typu Dual-Fluel zostały w ostatnich miesiącach zamówione także przez armatorów z Norwegii, Kanady, a także przez innych przedsiębiorców w USA.
• Dwa kolejne duże zlecenia na silniki typu Dual-Fluel będą realizowane w głównych zakładach MAN Diesel & Turbo w Augsburgu do końca roku. Firma dostarczy 35 dużych silników wysokoprężnych Dual-Fluel dla tankowców z Chin i Japonii. Wartość tych zleceń wynosi ponad 100 milionów euro. Dostarczone agregaty będą napędzać tankowce ładujące w Australii płynny gaz dostarczany do chińskich terminali w Qingdao, Beihai, Tianjin, Lianyungang i Wenzhou.

Tradycyjnie bardzo prestiżowa jest dostawa wysokoprężnych silników okrętowych. Dzięki boomowi na rynku rejsów morskich, obecnie buduje się coraz więcej statków, w związku z czym wzrasta w tym segmencie zapotrzebowanie na sprawne i przede wszystkim ekologiczne silniki.

• Firma Man Diesel & Turbo dostarcza także silniki z napędem na olej napędowy i energię elektryczną, przeznaczone do dwóch nowych statków budowanych we włoskiej stoczni Fincantieri Navali Italiani S.p.A., zajmującej wiodą pozycję na świecie w swoim segmencie. Oba nowe statki mogące pomieścić 944 pasażerów i wyposażone w 472 kabiny powstają dla armatora Viking Ocean Cruises i są zaliczane do segmentu małych super luksusowych statków. MAN dostarcza do nich silniki we współpracy z firmą Alfa Laval, która zapewnia systemy oczyszczania spalin w zakresie tlenków siarki. Systemy firmy Alfa Laval pozwalają na usunięcie z generowanych przez statki spalin 98 % tlenków siarki.
• Znacznie większy jest pierwszy statek kolejnej generacji statków amerykańskiego armatora Carnival Cruise Lines. Może on pomieścić na pokładzie ponad 5000 pasażerów. Armator z Miami zamówił w firmie MAN Diesel & Turbo 5 dużych silników wysokoprężnych z napędem na olej napędowy i energię elektryczną. Agregaty wytwarzają w sumie moc 62 400 kw (ok. 84 400 KM). Układ napędowy jest perfekcyjnym rozwiązaniem uwzględniającym wysokie standardy obowiązujące dla krążowników w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Statek ten również budowany jest w stoczni Fincantieri we Włoszech.


4trucks.pl / MAN Truck & Bus Polska

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL