Pojazdy DOLL panther - niezmiennie najlepsze w swojej klasie

Pojazdy DOLL panther - niezmiennie najlepsze w swojej klasie

Wraz z nowym rokiem 2014 firma Hegmann Transit GmbH powiększyła swoją flotę samochodową o kolejne wysokiej jakości pojazdy, pochodzące z produkcji firmy rodzinnej DOLL.

Już od kilku lat spedycja jako stały klient DOLL stawia na najwyższej jakości technologię pojazdów "Made in Oppenau". Generalnym importerem pojazdów DOLL na Polskę oraz kraje bałtyckie jest Timex S.A.

Chodzi o dwie naczepy niskopodwoziowe z serii panther w wariancie osiowym 1+4. Nie po raz pierwszy firma spedycyjna z Sonsbeck stawia na pojazdy serii panther, które są bezdyskusyjnym synonimem najwyżej jakości, maksymalnego bezpieczeństwa, elastyczności i rentowności, jak również bezspornej siły innowacyjności pochodzącej z fabryki DOLL.

Wybór konfiguracji osi w obu podwójnie rozsuwanych naczepach w niskiej zabudowie miał jednak szczególne podłoże. Poprzez podłączenie 1-osiowego wózka Dolly za wahliwą łabędzią szyją są one również kompatybilne z 3-osiowym ciągnikiem, na którym Hegmann Transit GmbH ze względów rentowności opiera swój cały park samochodowy. Jednocześnie ta wersja gwarantuje również optymalny rozkład obciążenia.

Ponieważ dla Dolly wybrano oś wleczoną z +/- 30˚ skrętem, wysokość konstrukcyjna łabędziej szyi ma standardową wysokość. DOLL zapewnił w ten sposób firmie z Sonsbeck różnorodne możliwości ładunkowe pod względem wagi i wysokości, które są nieodzowne dla transportu wysokich, obszernych ładunków. Kolejne zalety wysokości ładunkowej zapewnia niskoprofilowe ogumienie w rozmiarze 205/65 R17,5. Tym samym możliwa jest regulacja wysokości ładunkowej od 780 mm, która może być opuszczona o 70 mm lub podniesiona o 245 mm.

Poprzez połączenie hydraulicznego zawieszenia pierwszej osi z łabędzią szyją obciążenie siodła może być bez problemu hydraulicznie regulowane w przedziale od 17,5 do 22,5 t. Z technicznego punktu widzenia obciążenie siodła może wynosić nawet 25 t, co umożliwia również dostęp do innych krajów w obrębie Europy.

Ogólnie rzecz biorąc naczepy po podwójnym rozsunięciu osiągają długość 23.310 mm i to pomimo niskiej wysokości ładunkowej. Przez zamontowanie dodatkowych belek przedłużających za pierwszą osią można jeszcze bardziej zwiększyć długość i tym samym sprostać najtrudniejszym wymaganiom transportowym.

Obie naczepy niskopodwoziowe transportują bez przeszkód ładunki 41 t przy 8-tonowym obciążeniu każdej osi. Poza tym te obciążenia są możliwe na bardzo krótkiej długości ładunkowej, nawet tylko na długości 4 m w środku ciężkości naczepy - zaleta, którą DOLL osiąga dzięki zamontowaniu ramy o bardzo wysokiej sztywności. Aby bezpiecznie przewieźć ważący tony ładunek na miejsce przeznaczenia, DOLL wyposaża swoje naczepy standardowo w bogaty pakiet uchwytów do mocowania zabezpieczeń ładunku.

Dla udoskonalenia swoich pojazdów firma spedycyjna Hegmann wybrała trójwarstwowe cynkowanie natryskowe. Dzięki temu naczepy są trwałe nie tylko pod względem technicznym, ale również optycznie zabezpieczone na długi czas.


4trucks.pl / Timex SA