WITD: Z Litwy do Niemiec na magnesie

WITD: Z Litwy do Niemiec na magnesie

W dniu 26 lutego br. w Wieluniu, na drodze krajowej nr 8, inspektorzy sieradzkiego oddziału WITD w Łodzi zatrzymali do kontroli drogowej zespół pojazdów należący do litewskiego przewoźnika.

Pojazdem wykonywano międzynarodowy transport drogowy rzeczy z Litwy do Niemiec.

W wyniku analizy danych cyfrowych zapisanych na karcie kierowcy ustalono, iż kierowca próbował ukryć rzeczywisty czas prowadzenia pojazdu używając niedozwolonego urządzenia zakłócającego pracę tachografu w postaci magnesu. Analiza zapisów na karcie kierowcy z dnia kontroli wykazała, iż w momencie zatrzymania do kontroli na karcie kierowcy rejestrowany był odpoczynek. Świadczy to jednoznacznie, iż w trakcie prowadzenia pojazdu kierowca używał niedozwolonego urządzenia zakłócającego pracę tachografu i zamiast aktywności - kierowanie pojazdem - na karcie kierowcy był rejestrowany odpoczynek. Opisaną powyżej czynność kierowca wykonywał w celu zafałszowania swojej faktycznej aktywności. Na dowód stwierdzonego naruszenia zatrzymano niedozwolone urządzenie w postaci magnesu.

Za powyżej opisane naruszenia nałożono na kierowcę dwa mandaty karne na łączną kwotę 4000zł. Ustalono również kaucję w wysokości 5000zł - na poczet stwierdzonego naruszenia dla litewskiego przewoźnika.


4trucks.pl / WITD Łódź

Przeczytaj też:
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Co w najbliższym czasie poprawi się na drogach - sprawdzamy Cały Program to ponad 800 km nowych dróg, które wyprowadzą ciężki ruch z miast i mniejszych miejscowości.
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Ułatwienia dla kierowców na Zakopiance i w okolicy A4 Już tylko kilkadziesiąt godzin dzieli nas do otwarcia wyczekiwanego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 wydrążonego pod górą Luboń Mały na Zakopiance.
Takiego transportu jeszcze nie było... Transport będzie się poruszał z maksymalną prędkością 10 km/h. Z uwagi na gabaryty i planowaną prędkość jeden przejazd będzie trwał ok. 20-25 dni. Ostatni z transportów dotrze na plac budowy najpóźniej z końcem stycznia przyszłego roku.
Droga ekspresowa S19 Via Carpatia ma nowy odcinek W ostatnich dniach kwietnia GDDKiA oddała do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.
Na A4 znowu będzie drożej Zgodnie z wnioskiem złożonym do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, koncesjonariusz autostrady A4 Katowice-Kraków planuje od 4 lipca br. zmienić stawki opłat za przejazdy dla wszystkich kategorii pojazdów.
Jazda bez karty w tachografie - Szwedzi mają na to sposób Skandynawska firma z siedzibą w szwedzkim mieście Örnsköldsvik opracowała system, który uniemożliwia uruchomienie silnika, jeśli karta kierowcy nie jest włożona do tachografu.
Informacja dla użytkowników tachografów VDO DTCO 4.0 - jest możliwość zmiany oprogramowania Wobec wymagań, jakie stawia przed użytkownikami Pakiet Mobilności, producent tachografów DTCO 4.0 wprowadza możliwość aktualizacji oprogramowania.