FedEx Express wprowadza usługę SenseAware na rynek europejski

FedEx Express wprowadza usługę SenseAware na rynek europejski

Rozwiązanie stworzono z myślą o wartościowych i pilnych przesyłkach.

Firma FedEx Express, podmiot zależny spółki FedEx Corp. i największa na świecie firma kurierska, poinformowała o udostępnieniu swojej wielokrotnie nagradzanej usługi monitorowania przesyłek o nazwie SenseAware® w 14 nowych krajach europejskich. Dzięki SenseAware klienci firmy FedEx w Belgii, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii, Irlandii, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Czechach, Polsce, Niemczech i Kanadzie mogą teraz lepiej kontrolować swoje najważniejsze, najcenniejsze i najpilniejsze przesyłki w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Klienci w Kanadzie mogą również korzystać z rozbudowanej i łatwo dostępnej oferty usług.

Rozszerzenie dostępności rozwiązania SenseAware w Europie i Kanadzie oznacza zarazem, że w regionach tych zwiększy się zasięg usługi FedEx ShipmentWatch. Jest ona oferowana przez firmę FedEx Custom Critical i wykorzystuje narzędzia SenseAware do monitorowania różnego typu pilnych przesyłek, w tym jednorazowych i paczek innych firm.

SenseAware to połączenie aplikacji internetowej i urządzenia wyposażonego w wiele czujników. Klienci, którzy przesyłają produkty o dużej wartości lub wrażliwe na zmianę warunków otoczenia, mogą za pomocą tego rozwiązania monitorować parametry swoich przesyłek w czasie zbliżonym do rzeczywistego, a także kontrolować dane i współpracować w ramach własnych łańcuchów dostaw. Oprócz śledzenia lokalizacji usługa może również monitorować temperaturę, wystawienie na działanie światła, wilgotność względną, wstrząsy i ciśnienie barometryczne. Urządzenie SenseAware 2000 jest wyposażone w próbnik suchego lodu, który sprawdza temperatury sięgające od -80°C do +60°C (od -112°F do +140°F), i próbnik kriogeniczny, który może monitorować przesyłki w przedziale temperatur od -195°C do +60°C (od -319°F do +140°F).

- Współczesne globalne środowisko biznesowe staje się coraz bardziej złożone, a informacje nigdy nie miały dla firm tak dużego znaczenia jak dziś - powiedział Carlo Novi, dyrektor generalny ds. sprzedaży rozwiązań dla sektora służby zdrowia w firmie FedEx Express na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). - Dzięki naszemu międzynarodowemu programowi ekspansji dostęp do tych informacji ma coraz więcej klientów, którzy na ich podstawie mogą szybciej podejmować trafniejsze decyzje i określać sposoby zwiększenia efektywności swoich łańcuchów dostaw.

Usługa SenseAware może odegrać ważną rolę w różnych branżach, takich jak lotnictwo, produkcja, petrochemia, ochrona zdrowia i moda, w których wiele przesyłek jest bardzo wartościowych i pilnych. Z rozwiązania można korzystać np. w przypadku transportu luksusowej odzieży, którą trzeba chronić przed wilgocią, technologii lotniczych, które wymagają szczególnie ostrożnego traktowania z uwagi na ryzyko uszkodzenia, czy części, których opóźniona lub utracona dostawa mogłaby doprowadzić do powstania wąskiego gardła w łańcuchu dostaw.

W połączeniu z dodatkowymi specjalistycznymi usługami, takimi jak FedEx Priority Alert, firma FedEx Express oferuje klientom kompletne rozwiązanie, które obejmuje wysyłkę i pakowanie towarów w kontrolowanej temperaturze, śledzenie i monitorowanie przesyłek, udokumentowany dziennik kontroli z myślą o zapewnieniu zgodności z regulacjami oraz globalne doświadczenie zapewniające szybką odprawę celną.

Usługa SenseAware zdobyła w 2013 r. nagrodę Supply Chain Integrity Innovator of the Year (Innowator roku w dziedzinie integralności łańcucha dostaw) na konferencji Cool Chain Logistics Europe Excellence, która odbyła się w szwajcarskiej Bazylei.

Aktualną listę zatwierdzonych przewoźników i krajów oraz więcej informacji na temat usługi SenseAware można znaleźć na stronie http://www.senseaware.com


4trucks.pl / FedEx Express