WITD: Bez hamulców

WITD: Bez hamulców

W dniu 5 lutego 2014 r. około godziny 17-tej, inspektorzy z dolnośląskiej ITD, zatrzymali na autostradzie A4, ciągnik siodłowy wraz z naczepą.

Kierowca pojazdem przewoził ładunek groszku mrożonego w ilości 24 ton z Ziębic do portu w Gdyni. Następnie ładunek miał trafić do Kanady.

Po dokonaniu przez inspektorów kontroli technicznej pojazdu, podejrzenie ich wzbudziły mocno skorodowane tarcze hamulcowe w naczepie co mogło wskazywać na niedziałające hamulce. Podczas dalszych oględzin okazało się, że tarcze hamulcowe przedniej osi ciągnika są popękane.

Pojazd został przepilotowany na stację diagnostyczną, gdzie uprawniony diagnosta dokonał badania układu hamulcowego.

Wynik okazał się być zatrważający. Na sześć kół w naczepie tylko jedno miało sprawne hamulce. Pozostałe pięć kół wogóle nie hamowało. Dalsza diagnostyka wykazała również brak hamulców w ciągniku siodłowym z prawej strony osi napędowej oraz uszkodzenie amortyzatora z lewej strony na przedniej osi.

Dodatkowo ciągnik siodłowy z tyłu oznakowany był zaledwie połową tablicy rejestracyjnej. Druga połowa po prostu odpadła.

W wyniku dalszej kontroli okazało się, że kierowca dodatkowo nie rejestrował swojej aktywności w postaci czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i odpoczynków za co otrzymał mandat w wysokości 2 tyś. zł. Za prowadzenie pojazdu z poważnymi usterkami technicznymi na kierowcę inspektorzy nałożyli mandat w wysokości 500 zł.

Aż strach pomyśleć do jakiej tragedii mogło dojść w przypadku gdyby kierowca próbował gwałtownie zatrzymać rozpędzony pojazd wraz z 24 tonami ładunku.

Pojazd z powodu stwarzania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym został usunięty na parking strzeżony.


4trucks.pl / WITD Wrocław

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).