WITD: Symulant na dwóch kartach

WITD: Symulant na dwóch kartach

W dniu 29.01.2014r. inspektorzy WITD w Szczecinie prowadzili rutynowe działania kontrolne na drodze krajowej nr 10, tuż za przejściem granicznym w Lubieszynie.

W toku kontroli czasu pracy polskiego kierowcy, który właśnie wracał z Niemiec do Polski inspektor stwierdził, że kierowca dopuścił się rażącego przekroczenia czasu prowadzenia pojazdu.

Analiza danych zawartych na karcie kierowcy oraz w tachografie wykazała, że kierowca od kilku dni używa oprócz swojej także cudzej karty, symulując w ten sposób załogę. Ustalenia inspektora zostały potwierdzone przez kierowcę, który tłumaczył swoje karygodne zachowanie chęcią przejechania większej liczby kilometrów, a przez to lepszego zarobku.

Oszustwo jakiego dopuścił się kierowca kosztowało go 4450 złotych, taką bowiem grzywnę otrzymał za posługiwanie się cudzą kartą, za przekroczenie dziennego okresu prowadzenia pojazdu oraz przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia bez przerwy.

Karta kierowcy, którą nieprawnie posługiwał się kontrolowany kierowca, zgodnie z obowiązującymi przepisami została odesłana do organu wydającego.

Niestety jest to kolejny przykład nie tylko rażącego łamania przepisów, ale przede wszystkim przejaw bezmyślności jaką obserwujemy na naszych drogach. Kierowcy zapominają że szkodzą nie tylko sobie, ale poprzez zmęczenie czy stres jaki towarzyszy kierowcy, stwarzają ogromne zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Stan psychofizyczny kierowcy i szybkość reakcji w wielu przypadkach są decydującymi czynnikami, od których zależy nasze bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Konsekwencją tej kontroli będzie również skierowanie wniosku o przeprowadzenie kontroli w siedzibie przedsiębiorcy, ponieważ kilka dni wcześniej inny kierowca pracujący u tego właśnie przewoźnika, został również ukarany przez zachodniopomorskich inspektorów za manipulacje na tachografie. Jeździł na tzw, magnesie i podobnie tłumaczył się, że chce więcej zarobić. Można zatem przypuszczać, że w tej firmie źle się dzieje, dlatego kompleksowa kontrola działalności przedsiębiorcy jest jak najbardziej uzasadniona.


4trucks.pl / WITD Szczecin

Przeczytaj też:
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Jazda bez karty w tachografie - Szwedzi mają na to sposób Skandynawska firma z siedzibą w szwedzkim mieście Örnsköldsvik opracowała system, który uniemożliwia uruchomienie silnika, jeśli karta kierowcy nie jest włożona do tachografu.
Informacja dla użytkowników tachografów VDO DTCO 4.0 - jest możliwość zmiany oprogramowania Wobec wymagań, jakie stawia przed użytkownikami Pakiet Mobilności, producent tachografów DTCO 4.0 wprowadza możliwość aktualizacji oprogramowania.
Rejestracja przekroczenia granic w tachografie w ciężarówce Praca polegająca na przewozach wykonywanych przez polskich przewoźników za granicą stanowi aż 64 proc. ich całkowitej działalności. Choć pandemia Covid-19 nie przystopowała rozwoju polskiego transportu, przewoźnicy stoją przed kolejnymi wyzwaniami – tym razem związanymi z Pakietem Mobilności.
Co z tachografami po 2 lutym 2020? Od tego jaki masz tachograf, w swojej ciężarówce, zależeć będzie czy spokojnie przekroczysz granicę, czy będziesz musiał się zatrzymać.
Zmiana czasu w zegarkach, a co z tachografem? Zmiana czasu następuje dwa razy w roku, a jej celem jest oszczędność energii poprzez większe wykorzystanie światła dziennego.
Holenderskie służby zdalną cyfrową kontrolę tachografów Od  16 sierpnia holenderski Inspektorat ds. Środowiska i Transportu (ILT) rozpocznie cyfrową kontrolę akt tachografów samochodów ciężarowych i autobusów w firmach transportowych.
Nowe urządzenie policji, w ciągu kilku sekund, sprawdza przejeżdżające ciężarówki na autostradzie Policja za pomocą specjalnego systemu technicznego sprawdza informacje z cyfrowego tachografu przejeżdżającej ciężarówki na A 4 koło Budziszyna.
Technologia DSRC wskaże ciężarówki z naruszeniami Europejskie służby kontrolne rozpoczęły już testowanie urządzeń, które wykorzystują DSRC (Dedicated Short-Range Communication), czyli technologię pozwalającą na zdalne sczytywanie najważniejszych parametrów ze smart tachografów w pojazdach ciężarowych.