Ubezpieczenia komunikacyjne

Ubezpieczenia komunikacyjne

Dla Polaków przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego wciąż najważniejsza jest cena.

Coraz większa konkurencja oraz możliwości szybkiego porównania cen sprawiły, że ich poziom się wyrównał, a ubezpieczyciele szukają innych sposobów na przekonanie do siebie konsumentów. Szczególnie agresywnie działają nowe firmy, które dopiero wchodzą do Polski i nie mają własnej bazy klientów. Starają się odbierać ich konkurencji, często zaniżając ceny.

- Porównywarki ubezpieczeniowe, które zaczęły się pojawiać na rynku, powodują większą świadomość cen u klientów i pewnie też warunków ubezpieczenia. Aspekt cenowy ciągle dominuje na rynku w decyzjach podejmowanych o wyborze ubezpieczenia, jednak aspekt jakości i tego, co otrzymuje ubezpieczony w ramach tego pakietu ubezpieczeniowego, jest też coraz ważniejszy - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Mekler z firmy Sollers Consulting,

By poprawić wizerunek w oczach kierowców, wielu ubezpieczycieli unowocześnia swoje systemy likwidacji szkód. Szybka likwidacja szkody z polisy sprawcy to szansa na pozyskanie nowego klienta. Na wdrożenie nowego systemu likwidacji szkód zdecydowała się m.in. Warta. W firmie trwa obecnie pilotaż systemu.

- Jest to kompleksowa platforma obsługi likwidacji szkód, która ma za zadanie usprawnić przede wszystkim procesy po stronie ubezpieczyciela i zapewnić, żeby kierowcy, którzy zgłaszają szkody, zarówno z ubezpieczeń OC, jak i AC, byli obsługiwani szybciej i przede wszystkim, żeby poprawić efektywność - mówi Marcin Mekler z firmy Sollers Consulting, która współpracuje z Guidewire - dostawcą systemu do Warty.

Ubezpieczyciel nie ujawnia o ile proces likwidacji zostanie przyspieszony, ale - jak mówi Mekler - przełoży się to na zauważalny wzrost jakości po stronie obsługi klientów. Warta liczy na to, że klienci docenią zmiany.

- Klienci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość obsługi, nie tylko na cenę ubezpieczenia. Bo im bardziej ceny są porównywalne, a konkurencja na rynku jest dosyć duża, tym bardziej też klienci patrzą właśnie na jakość obsługi - uważa Mekler.


4trucks.pl / biznes.newseria.pl