DSV: Jumbo Jetem w Himalaje

DSV: Jumbo Jetem w Himalaje

Zadanie przed jakim stanęło DSV Air & Sea w założeniu wydawać by się mogło proste: dostarczyć urny wyborcze z Danii do Nepalu na wybory odbywające się pod koniec listopada.

Tyle tylko, że urn, o łącznej masie 87 ton, było ponad 20 tys., lotnisko znajduje się 1,338 metrów nad poziomem morza i otoczone jest Himalajami, a towar trzeba było dostarczyć w ciągu dwóch tygodni.

Doświadczenie to dopiero początek
DSV Projects, czyli zespół DSV Air & Sea do zadań specjalnych, już dzień po podpisaniu umowy ruszył ostro do pracy. Pierwszy krok - czarter Boeinga B747-400F Jumbo Jet, kolejny - zorganizowanie dziesięciodniowego szkolenia pilotów na specjalnym symulatorze lotów. Po co? Certyfikat ukończenia takiego szkolenia jest bowiem niezbędny, aby w ogóle być wziętym pod uwagę w staraniu się o pozwolenie na lądowanie w Katmandu. Tamtejsze lotnisko nosi bowiem miano jednego z najniebezpieczniejszych na świecie, nie tylko ze względu na ukształtowanie otaczającego je terenu, ale także na zmienne warunki atmosferyczne w tym rejonie.

Paleta szyta na miarę
Kolejnym wyzwaniem była ilość samych urn wyborczych oraz ich wielkość. Z doświadczenia eksperci DSV Projects wiedzieli, że maksymalna liczba towaru o takich parametrach, jaka zmieści się w jednym transporcie, to 17 tys. sztuk. DSV zwróciło się więc z prośbą o pomoc do ekspertów z Cargo Center Billund i przy współpracy z nimi opracowało nową wersję palety, do wykorzystania specjalnie przy tym konkretnym projekcie. W ten sposób, w zaledwie cztery dni, cały transport został zbudowany i spakowany w oparciu o nowe założenia, pozwalając tym samym zmieścić dokładnie 20,008 sztuk urn do jednego samolotu.

Z zegarkiem w ręku
Czas na realizację całej operacji wynosił zaledwie 14 dni, co oznacza, że każda minuta pracy nad realizacją tego projektu musiała zostać skrupulatnie zaplanowana. Urny wyborcze przyleciały do stolicy Nepalu zgodnie z planem we wtorek, aby następnie dotrzeć do lokalnej Komisji Wyborczej do piątku. Szczegółowy plan pozwolił zrealizować ten harmonogram z zapasem - ostatnia ciężarówka, przewożąca urny, została rozładowana w siedzibie Komisji Wyborczej w czwartek wieczorem, dokładnie miesiąc przed planowanymi wyborami.

Okiem eksperta
- DSV Projects to specjalne zespoły w strukturach DSV Air & Sea, dedykowane do "zadań specjalnych", znanych też u nas pod pojęciem Project Cargo. Zajmują się one planowaniem i realizacją niestandardowych usług transportowych w każdym zakątku świata, do którego potrzebuje dotrzeć klient. Polski oddział DSV Air & Sea również dysponuje kompletnym zespołem DSV Projects w swoim biurze portowym w Gdyni oraz kompletnym zespołem Air Chartering w Warszawie. Biorąc pod uwagę, że operacje Project Cargo, jak opisany transport do Nepalu, dotyczą najczęściej nietypowych ładunków i wymagają specjalnego planowania oraz wykorzystania indywidualnie organizowanych środków transportu, są równocześnie źródłem najciekawszych case studies transporotowo-logistycznychmówi Arkadiusz Mirek, prezes Zarządu DSV Air & Sea w Polsce.


4trucks.pl / DSV

Przeczytaj też:
Tajemniczy sygnał alarmowy na morzu pochodził z ciężarówki Tajemniczy sygnał alarmowy na zachodnim wybrzeżu Skanii (Szwecja) umknął zarówno kontrolerom ruchu lotniczego, jak i ratownikom morskim. Teraz tajemnica została rozwiązana.
Ciężarówka, przekształcona w dzieło sztuki, pochłania taką samą ilość CO2 z powietrza, jak drzewo Farba na naczepie pochłania tyle samo CO2 z powietrza co drzewo i zapobiega rozwojowi wszelkiego rodzaju wirusów i bakterii.
MAN Trucks rozbudowuje fabrykę ciężarówek w Niepołomicach W ramach strategii New MAN w latach 2020-2022 rozbudowana zostanie fabryka pojazdów ciężarowych w Niepołomicach.
Podczas rozładunku... Podczas rozładunku ciężarówka pochyliła się do tyłu.
Piwo ląduje na poboczu. Wypadek polskiej ciężarówki na autostradzie A10 W poważnym wypadku, w sobotnie popołudnie, na autostradzie A 10 brała udiał polska ciężarówka, która wypadła z pasa ruchu i przewróciła się na poboczu drogi.
KAMAZ-54901 - pierwsze wrażenia z jazdy Z ogólnego punktu widzenia to Mercedes, jednak charakterystyka pracy silnika bardziej przypomina Scanię.
Kto i kiedy ma pierwszeństwo? Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...
Kabina ciężarówki – mobilne centrum dowodzenia kierowcy. Jak się zmieniały? Kabiny ciężarówek to dziś niemal zdalne biura, w których kierowcy ciężarówek spędzają zwykle więcej czasu niż we własnym mieszkaniu - bo nawet 294 dni w roku.  
Zuchwała kradzież elementów ciężarówki w środku miasta Co zobaczył kierowca, gdy wrócił do swojej ciężarówki po nocnym odpoczynku? Złodzieje ukradli maskę i reflektory z zaparkowanej ciężarówki.