Rusza przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Rusza przetarg na zachodnią obwodnicę Lublina

Ogłoszono przetarg na budowę kolejnego, najważniejszego dla województwa lubelskiego, odcinka drogi ekspresowej S19.

Jego realizacja, uzupełniając budowaną obecnie północno-wschodnią część obejścia Lublina, pozwoli wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy.

9,8-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Lublin Sławinek oraz Lublin Węglin powstanie w systemie tradycyjnym. Lubelski oddział GDDKiA przekaże przyszłemu wykonawcy zaktualizowany projekt budowlany i wykonawczy. Toczy się już postępowanie związane z wydaniem decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a większość nieruchomości potrzebnych pod budowę drogi jest już przejęta.

W pierwszym etapie ogłoszonego dziś przetargu w trybie zamkniętym, zainteresowani wykonawcy złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy po przeprowadzeniu oceny pod względem potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej. Po podpisaniu umowy, co może nastąpić w III kwartale przyszłego roku, wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę obwodnicy.

Zachodnia obwodnica Lublina połączy zbudowany już na przecięciu S12, S17 i S19 węzeł Lublin Sławinek (nazwa robocza Dąbrowica) z węzłem Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica) gdzie przetnie się z budowaną drogą wojewódzką 747. Zachodnia część obwodnicy Lublina pozwoli na ominięcie miasta m.in. kierowcom, jadącym z kierunku Rzeszowa do Białegostoku, a także Warszawy. Podróżując w godzinach szczytu będzie można zaoszczędzić blisko pół godziny, a Lublin odetchnie od ruchu tranzytowego.


4trucks.pl / rynekinfrastruktury.pl

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL