Opony zimowe do ciężarówek i autobusów

Opony zimowe do ciężarówek i autobusów

Zastosowanie dużej zawartość naturalnego kauczuku w ogumieniu do ciężarówek i autobusów dzięki czemu opona nie zmienia swojej charakterystyki tak drastycznie w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza, jak ma to miejsce w przypadku opon do samochodów osobowych.

Niemniej jednak w czasie mrozów lub opadów śniegu specjalne opony zimowe bez wątpienia zapewniają lepszą przyczepność i większe bezpieczeństwo.

Oferta opon zimowych Continental do ciężarówek, przyczep i naczep oraz autobusów jest dowodem, że optymalna przyczepność i utrzymanie zużycia paliwa na poziomie niepowodującym nadmiernego wzrostu kosztów nie musi się wzajemnie wykluczać. Dzięki gęstemu wzorowi oraz bardziej miękkiej mieszance bieżnika zapewniającej lepsze przyleganie opony do nawierzchni specjalne ogumienie zimowe daje zdecydowaną przewagę pod względem zachowania mobilności i bezpieczeństwa w warunkach zimowych.

Parametry opon zimowych Continental znacząco przewyższają prawne wymagania obowiązujące dla opon błotno-śniegowych oznaczonych symbolem M + S. Są one nawet lepsze niż w przypadku opon z symbolem trzech górskich szczytów i płatka śniegu (3PMSF). W USA jest to obowiązkowe oznaczenie opon zimowych do samochodów osobowych, a jego wprowadzenie jest rozważane w Europie w segmencie ogumienia do pojazdów użytkowych. Obecnie nie ma standardowych przepisów, które na poziomie europejskim regulowałyby kwestię stosowania opon zimowych w pojazdach użytkowych, zaś minimalne wymagania dotyczące opon dopuszczonych do eksploatacji w warunkach zimowych odnoszą się na ogół tylko do ogumienia na osi napędowej.

Continental zaleca stosowanie specjalnych opon zimowych do pojazdów użytkowych. Firma opracowała zintegrowaną koncepcję opon obejmujących ogumienie osi przedniej, osi napędowej i osi naczepowej. Wymagania dotyczące poszczególnych osi - takie jak zapewnienie optymalnej kierowalności i stabilności kierunkowej w przypadku osi przedniej, maksymalnej przyczepności i skuteczności hamowania w przypadku osi napędzanej oraz znacząco lepszego przylegania do nawierzchni przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu w warunkach zimowych w przypadku osi naczepowej - określono optymalnie pod kątem specyfiki użytkowania opony. Wymiana wszystkich opon w pojeździe na zimowe skraca odległość hamowania z 40 km/h na oblodzonej nawierzchni prawie o całą długość pojazdu.

Continental ma także odpowiednią ofertę w segmencie transportu pasażerskiego - to ogumienie Conti UrbanScandinavia i HSW 2 Coach, spełniające różne wymagania obowiązujące w przypadku zimowej eksploatacji autobusów. Opony autobusowe Conti UrbanScandinavia HA3 przeznaczone do stosowana na wszystkich osiach gwarantują znakomitą przyczepność z zimie dzięki bieżnikowi z licznymi rowkami i lamelami "wgryzającymi" się w śnieg. Conti UrbanScandinavia HD3 to specjalna opona na oś napędzaną, zapewniająca optymalną przyczepność w regionach, w których występują obfite opady śniegu. Opona Continental SCANDINAVIA HSW 2 Coach do autokarów charakteryzuje się rekordowo dobrą przyczepnością, przewyższając pod tym względem standardowe opony o 40 procent. Dzięki bieżnikowi o zamkniętym żebrowaniu i trójwymiarowym mikrolamelom HSW 2 Coach doskonale przenosi siłę napędową na nawierzchnię i pozwala utrzymać właściwy tor jazdy, gwarantując przyczepność i obniżenie hałasu. Opony te są przeznaczone do stosowania na wszystkich osiach pojazdu.


4trucks.pl / Continental Commercial Vehicle Tires EMEA

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL