WITD: Dwadzieścia godzin za kółkiem

WITD: Dwadzieścia godzin za kółkiem

Inspektorzy WITD w Szczecinie ujawnili kolejny przypadek rażącego przekroczenia czasu prowadzenia pojazdu.

W toku kontroli czeskiego kierowcy okazało się, że z bazy przedsiębiorstwa wyjechał posługując się kartą do tachografu innego kierowcy. Na trasie przejazdu z Czech do Szwecji kierowca zamiennie używał raz swojej karty do tachografu, a raz innego kierowcy. W ten sposób po ponad 20. godzinach jazdy dojechał w okolice Szczecina.

Analiza zapisów na obu kartach oraz danych pobranych z tachografu cyfrowego wykazała ponadto, że czeski kierowca w ostatniej dobie nie odebrał prawidłowego odpoczynku, który wynosi co najmniej 9 godzin. Odpoczywał tylko półtorej godziny. Stwierdzono także przekroczenie czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, o 2 godziny. W tej sytuacji zakazano kierowcy dalszej jazdy do czasu odebrania min. 9 godzin odpoczynku.

Przemęczeni kierowcy stwarzają duże zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a zapytani jak się czują po 20. godzinach nieprzerwanej jazdy, zwykle odpowiadają , że dobrze. Tak było i tym razem, a kierowca tłumaczył swoje zachowanie chęcią dodatkowego zarobku.

Konsekwencją tej kontroli było nałożenie na kierowcę grzywny w postaci mandatów karnych na łączną kwotę 4.500 zł., a odbiorca 24 ton materiałów budowlanych wiezionych do Szwecji musiał poczekać, aż kierowca nabierze sił do dalszej jazdy.

Karta kierowcy, którą nieprawnie posługiwał się kontrolowany kierowca, zgodnie z obowiązującymi przepisami została odesłana do właściwego organu w Czechach, który tę kartę wydał.


4trucks.pl / WITD Szczecin

Przeczytaj też:
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Jazda bez karty w tachografie - Szwedzi mają na to sposób Skandynawska firma z siedzibą w szwedzkim mieście Örnsköldsvik opracowała system, który uniemożliwia uruchomienie silnika, jeśli karta kierowcy nie jest włożona do tachografu.
Informacja dla użytkowników tachografów VDO DTCO 4.0 - jest możliwość zmiany oprogramowania Wobec wymagań, jakie stawia przed użytkownikami Pakiet Mobilności, producent tachografów DTCO 4.0 wprowadza możliwość aktualizacji oprogramowania.
Rejestracja przekroczenia granic w tachografie w ciężarówce Praca polegająca na przewozach wykonywanych przez polskich przewoźników za granicą stanowi aż 64 proc. ich całkowitej działalności. Choć pandemia Covid-19 nie przystopowała rozwoju polskiego transportu, przewoźnicy stoją przed kolejnymi wyzwaniami – tym razem związanymi z Pakietem Mobilności.
Co z tachografami po 2 lutym 2020? Od tego jaki masz tachograf, w swojej ciężarówce, zależeć będzie czy spokojnie przekroczysz granicę, czy będziesz musiał się zatrzymać.
Zmiana czasu w zegarkach, a co z tachografem? Zmiana czasu następuje dwa razy w roku, a jej celem jest oszczędność energii poprzez większe wykorzystanie światła dziennego.
Holenderskie służby zdalną cyfrową kontrolę tachografów Od  16 sierpnia holenderski Inspektorat ds. Środowiska i Transportu (ILT) rozpocznie cyfrową kontrolę akt tachografów samochodów ciężarowych i autobusów w firmach transportowych.
Nowe urządzenie policji, w ciągu kilku sekund, sprawdza przejeżdżające ciężarówki na autostradzie Policja za pomocą specjalnego systemu technicznego sprawdza informacje z cyfrowego tachografu przejeżdżającej ciężarówki na A 4 koło Budziszyna.
Technologia DSRC wskaże ciężarówki z naruszeniami Europejskie służby kontrolne rozpoczęły już testowanie urządzeń, które wykorzystują DSRC (Dedicated Short-Range Communication), czyli technologię pozwalającą na zdalne sczytywanie najważniejszych parametrów ze smart tachografów w pojazdach ciężarowych.