Produkcja samochodów ciężarowych Scania

Produkcja samochodów ciężarowych Scania

Do roku 2020 Scania może produkować 120 000 ciężarówek rocznie.

- W ubiegłym roku dostarczyliśmy około 61 000 ciężarówek. Do 2020 r. nasz globalny potencjał produkcyjny wzrośnie do 120 000 ciężarówek rocznie. Sieć serwisowa również będzie się rozwijać. Naszą ambicją jest, aby usługi związane z serwisem stanowiły od 25 do 30% sprzedaży - powiedział Martin Lundstedt prezes i dyrektor generalny Scania podczas Dnia Rynków Kapitałowych 19 września 2013 r. w Södertälje w Szwecji.

Do 2020 roku rynek może wzrosnąć na tyle, aby wchłonąć 15 000 autobusów oraz 20 000 silników. Przewidywany wzrost jest oparty na prognozach ekonomicznych. Choć najbliższe lata mogą być dla Europy trudne, w dalszej perspektywie Scania spodziewa się ożywienia. Znaczący wzrost popytu nastąpi w Azji i Afryce.

- W Europie umocniliśmy swoją pozycję i utrzymamy ją w nadchodzących latach dzięki szerokiej gamie silników Euro 6, nowemu modelowi Scania Streamline oraz ofercie "Ecolution by Scania" - te produkty i usługi pomagają naszym klientom obniżyć zużycie paliwa, a tym samym redukują wpływ transportu na środowisko naturalne. Na naszą korzyść działa również trend polepszania efektywności transportu w krajach rozwijających się. Skupimy się na dalszym wzmacnianiu naszej obecności w kluczowych segmentach rynku - wyjaśnił Lundstedt.

Serwis w centrum uwagi
Scania rozwija system usług serwisowych i wzmacnia się na nowych, szybko rozwijających się rynkach. W ostatnich latach poziom inwestycji w sieć serwisową wynosił około 1 miliarda SEK rocznie. Klienci oczekują niższego zużycia paliwa i wyższej dyspozycyjności, co stwarza firmie Scania okazję do zwiększenia udziałów rynkowych za pomocą poszerzania gamy usług serwisowych.

- W ciągu minionych 20 lat rozwinęliśmy nową koncepcję prowadzenia serwisu i dziś zajmujemy pozycję lidera. Nadal będziemy zwiększać sprzedaż, wzmacniając naszą obecność w nowych segmentach z szeroką ofertą serwisową. Naszą ambicją jest powiększenie udziału serwisu w całkowitych obrotach z 20-25% w ostatnich latach do 25-30% - powiedział Lundstedt.

Scania będzie zwiększać zdolności produkcyjne inwestując w zaawansowane technologie produkcji w istniejących fabrykach. Ruszył już proces, który doprowadzi do podniesienia wydajności do 120 000 pojazdów, co oznacza wydatek rzędu 1,5 miliarda SEK w ciągu trzech lat.

Możliwości w ramach Grupy Volkswagen
Dalsze poszerzanie produktowego portfolio w długim okresie związane jest z ekonomią skali, wynikającą z działań w ramach Grupy Volkswagen. Scania bada możliwości współpracy z firmą MAN w takich obszarach jak osie, skrzynie biegów i inne komponenty, w tym hybrydowe układy napędowe. Przeprowadzone badania wykazały, że istnieją interesujące możliwości osiągnięcia synergii i prace w tej sferze są kontynuowane. Ponadto trwa już wymiana informacji i doświadczeń w ramach Grupy Volkswagena a Scania w dziedzinie informatyki, produkcji i logistyki, włączając w to metody pracy i praktyki.

Od 2008 Scania prowadzi politykę, która wszystkim partnerom gwarantuje równe prawa i zapewnia, że współpraca przynosi korzyść firmie Scania. Martin Lundstedt wyjaśnił, jak polityka ta wpływa na podstawy procesu decyzyjnego i dalsze działania, które firma podejmuje.

- Podczas corocznego walnego zebrania udziałowców w 2014 r. podsumujemy procedury, które zabezpieczają interesy firmy Scania i jej udziałowców przy projektach podejmowanych w ramach współpracy. Skupimy się na monitorowaniu i dokumentowaniu transakcji z partnerami, tak aby były one możliwe do zweryfikowania - powiedział Lundstedt.

Scania wytypowała również audytorów zewnętrznych, którzy zwracają szczególną uwagę na zachodzące procesy i ich zgodność z założeniami. Podczas walnego zebrania udziałowców w 2014 r. audytorzy będą służyć informacją.

Sytuacja rynkowa
Lundstedt skomentował również sytuację na rynku ciężarówek w III kwartale 2013:
- Klienci odczuwają potrzebę wymiany taboru i inwestują w ciężarówki Euro 5 zanim rok dobiegnie końca. Dlatego w Europie nie zaobserwowaliśmy typowego, sezonowego spadku popytu w lipcu i sierpniu. W Ameryce Łacińskiej nastąpiła pewna obniżka, w porównaniu z dobrymi wynikami poprzednich kwartałów.


4trucks.pl / Scania Polska

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.