Pierwszy miesiąc funkcjonowania systemu BelTOLL

Pierwszy miesiąc funkcjonowania systemu BelTOLL

W ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania w ramach systemu BelToll zarejestrowano 44 543 użytkowników oraz podpisano łącznie ponad 64 tys. umów.

Na dzień 1 września liczba urządzeń pokładowych OBU wydanych właścicielom firm transportowych i kierowcom przekroczyła 99,5 tys.

Narodowy System Poboru Opłat BelToll na terenie Republiki Białorusi rozpoczął komercyjne funkcjonowanie 1 sierpnia 2013r. Nie tylko gwarantuje on przejrzysty proces płatności, ale również jest wygodniejszy dla kierowców, ponieważ pozwala na elektroniczne uiszczanie opłat za przejazd drogami płatnymi bez konieczności zmiany pasa ruchu, redukowania prędkości pojazdu lub zatrzymywania się. Wysokość pobieranych opłat uzależniona jest od typu pojazdu oraz liczby przejechanych kilometrów.

Dziennie, w ramach systemu, odnotowywanych jest średnio od 163 tys. do 164 tys. transakcji. Najwięcej z nich dokonują kierowcy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.

Zgodnie ze statystykami, największą część pojazdów zarejestrowanych w ramach systemu BelToll stanowią samochody pochodzące z Białorusi (50%), Ukrainy (14%), Rosji (11%), Polski (9%) i Litwy (4%).

Podczas pierwszego miesiąca funkcjonowania systemu BelToll ujawniono ok. 113 tys. przypadków nadużycia procedur związanych z poborem opłat za użytkowanie sieci dróg płatnych na terenie Białorusi.

Do najczęściej popełnianych przewinień należą: całkowity brak urządzenia pokładowego OBU w pojeździe, który podlega obowiązkowi wnoszenia opłat, nieprawidłowa konfiguracja OBU, zakładająca mniejszą liczbę osi niż rzeczywista, bądź używanie urządzenia nieprzypisanego do danego pojazdu.

- Wierzymy, że głównym rezultatem pierwszego miesiąca funkcjonowania systemu jest fakt, że sprawnie poradziliśmy sobie z kolejkami w Miejscach Obsługi Klientów, sam system działa bez zarzutów, a wszelkie drobne problemy techniczne zostały szybko rozwiązane - powiedział Sergey Boury, Specjalista ds. Marketingu i PR w firmie Kapsch Telematic Services FLLC, będącej operatorem systemu BelToll.


4trucks.pl / BelToll

Przeczytaj też:
Odszkodowanie za utracony zysk nieplanowanym przestojem pojazdu

Odszkodowanie za utracony zysk, czyli kompensacja strat firmy transportowej spowodowanych nieplanowanym przestojem pojazdu.

Niedzielne zakazy dla ciężarówek przywrócone w Niemczech

Na stronie Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Niemiec została zamieszczona lista landów, w których przywrócono zakazy jazdy dla ciężarówek.

 

Nowe obciążenia dla przewoźników - kosztowny pomysł nowego zarządcy Myta

Krajowy System Poboru Opłat (KSPO) jest od początku lipca zarządzany przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).

 

Ruptela – kolejne ułatwienia dla polskich przewoźników

Ruptela, jeden z liderów rynku telematycznego w Europie, oferujący rozwiązania GPS i szczegółowego monitoringu floty, otwiera swoje biuro w Polsce. Co to oznacza dla polskich klientów?

 

Transport drogowy osiągnął poziom sprzed pandemii

Z najnowszego raportu GBOX wynika, że w ostatnim tygodniu czerwca 2020 roku natężenie ruchu w transporcie krajowym i międzynarodowym osiągnęło taki poziom aktywności polskich przewoźników jak w styczniu br., czyli z czasów sprzed pandemii.

 

Prawie miliard złotych zalegają firmy transportowe swoim kontrahentom

W bazie danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA widnieje ponad 25 tys. firm przewozowych. 86% z nich to jednoosobowe działalności gospodarcze.

 

Pakiet mobilności przyjęty. Czy wpłynie na wysokość wynagrodzeń kierowców ciężarówek?

Polscy przewoźnicy są zgodni. Największym wyzwaniem dla branży transportowej w ciągu najbliższych dwóch lat jest spowolnienie gospodarcze w Europie.

 

Nowe rozporządzenie UE i jakie dokumenty w transporcie międzynarodowym ulegają przedłużeniu

W obecnej sytuacji (COVID-19) nie wszystkie firmy, działające w branży transportowej, mogą być w stanie dopełnić niezbędnych formalności lub procedur wymaganych przez przewoźników lub kierowców ciężarówek.

 

Obniżenie VAT, premie za zakup nowych ciężarówek i inne pomoce pomostowe dla potrzebujących firm transportowych

W jaki sposób Niemcy walczą z kryzysem w transporcie? Pakiet pomocowy zostanie uruchomiony na lata 2020 i 2021.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL