Samochody ciężarowe nie wjadą do Rosji?

Samochody ciężarowe nie wjadą do Rosji?

Federalna Służba Celna Rosji (FTS) wypowiedziała Stowarzyszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ASMAP), operatorowi systemu TIR w Federacji Rosyjskiej, umowę o współpracy, co - zdaniem ekspertów - uniemożliwi stosowanie Konwencji TIR w Rosji.

O posunięciu tym FTS poinformowała na swojej stronie internetowej. Z komunikatu wynika, że o swojej decyzji Federalna Służba Celna powiadomiła ASMAP w minioną środę, nazajutrz po apelu Rady Wykonawczej TIR do władz celnych FR o odstąpienie od zapowiedzianych zmian w funkcjonowaniu systemu TIR na terytorium Rosji.

FTS wypowiedziała zawartą w 2004 roku umowę ze Stowarzyszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych z dniem 1 grudnia 2013 roku. Krok ten uzasadniła "nieprzejrzystym schematem pracy" ASMAP. Wytknęła też stowarzyszeniu jego "zamknięty" charakter.

Federalna Służba Celna oświadczyła również, że podjęte przez nią próby uregulowania problemów przewozu towarów pod osłoną karnetów TIR, w tym na forum utworzonej w połowie sierpnia grupy roboczej, zakończyła się niepowodzeniem z powodu - jak to określiła - niekonstruktywnego stanowiska Stowarzyszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

FTS sprecyzowała, że m.in. nie rozwiązano problemu przedstawienia przez ASMAP niezawodnych gwarancji uiszczenia opłat celnych przy tranzycie towarów i nie wypracowano procedury uregulowania długu powstałego w wyniku niedostarczenia ładunku.

Federalna Służba Celna podkreśliła, że w danym wypadku "chodzi nie o międzynarodowe porozumienie, tj. Konwencję TIR z 1975 roku, lecz o współdziałanie federalnego organu władzy wykonawczej i rosyjskiej struktury, będącej organizacją gwarancyjną". FTS dodała, że stosunki te regulowane są dwustronną umową.

Przytoczona przez dziennik "Wiedomosti" doradczyni międzynarodowej firmy prawniczej DLA Piper Marina Liakiszewa wyjaśniła, że wypowiedzenie umowy ze Stowarzyszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych jest niezbędne Federalnej Służbie Celnej do rezygnacji ze stosowania procedury TIR.

- ASMAP jest jedyną (w Federacji Rosyjskiej) autoryzowaną organizacją gwarancyjną dla karnetów TIR. Zrywając porozumienie z nią, FTS faktycznie uniemożliwia stosowanie Konwencji TIR w Rosji - dodała prawniczka.

Więcej: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny/news/tir-y-nie-wjada-do-rosji-szykuje-sie-duza-afera,1945916,339

Komunikat na stronie FTS


4trucks.pl / interia.pl

Przeczytaj też:
Przedłużenie gwarancji TIR w Federacji Rosyjskiej

Zgodnie z zapowiedzią z 26 czerwca 2014 r., po uzyskaniu potwierdzenia ze strony władz Federacji Rosyjskiej, Służba Celna uprzejmie informujemy, iż obowiązywanie umowy gwarancyjnej umożliwiającej stosowanie karnetów TIR na obszarze Federacji Rosyjskiej zostało przedłużone do 30 listopada 2014 r. System eCall obowiązkowy od 2015

Od października 2015 roku we wszystkich nowych samochodach osobowych i lekkich dostawczych będzie obowiązkowo montowany system eCall automatycznie powiadamiający służby ratunkowe o wypadku. Dodatkowa polisa w międzynarodowym transporcie drogowym

Komunikat ws. zamiarów wprowadzenia przez Federację Rosyjską obowiązku wykupienia dodatkowej polisy w międzynarodowym transporcie drogowym. Tysiące mandatów z fotoradarów do kosza?

Sprawą mandatów wystawionych na podstawie zdjęć zajmie się wkrótce Sąd Najwyższy. Ciemno na nowej obwodnicy

Nie działają latarnie na obwodnicy między wrocławskim osiedlem Wojnów a wsią Łany. Nowe fotoradary niezgodne z prawem?

Wygląda na to, że skandal z nielegalnymi lampami błyskowymi w radiowozach Inspekcji Transportu Drogowego był tylko wierzchołkiem góry lodowej. Drogowa piramida zszokowała niemiecką policję

Nasi rodacy rzadko trafiają na czołówki zagranicznych serwisów motoryzacyjnych, ale przypadek kierowcy ciężarówki z Polski odnotowała większość liczących się portali oraz niemiecka prasa. Droższe tankowanie?

Benzyna bezołowiowa 95 może w przyszłym tygodniu kosztować na stacjach 5,39-5,50 zł/l, za tankowanie oleju napędowego kierowcy będą płacić 5,46-5,58 zł/l, a autogazu ok. 2,64-2,72 zł/l - prognozuje e-petrol.pl. Paliwowy biznes

Kolejki ciężarówek czekających na wjazd z Polski na Białoruś i z Białorusi na Litwę tworzą się z powodu uprawiania przez kierowców "biznesu paliwowego".

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL