WITD: Ukryty ADR

WITD: Ukryty ADR

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Poznaniu

W dniu 26 sierpnia 2013 Inspektorzy Transportu Drogowego z Oddziału Terenowego w Gnieźnie pełniąc obowiązki na 119 kilometrze drogi krajowej nr 5, w okolicach miejscowości Mielno zatrzymali do rutynowej kontroli pojazd członowy składający się z ciągnika siodłowego i naczepy marki, należący do Polskiego przewoźnika.

Na podstawie analizy dokumentu przewozowego oraz oględzin ładowni ustalono, że pojazdem tym przewożone były m.in. materiały niebezpieczne zaklasyfikowane pod numerem UN 1210 w ilości ponad 3 ton. Ilość ta, oraz sposób przewozu nakładał na przewoźnika obowiązek oznakowania pojazdu tablicami barwy pomarańczowej z przodu i z tył pojazdu, oraz wyposażenia jednostki transportowej w odpowiednie elementy i odpowiednią ilość środka gaśniczego.

W toku kontroli ustalono, że kierowca posiada jedynie 2 kilogramy środka gaśniczego (wobec wymaganych 12 kilogramów) oraz wykazano poważne brak w wyposażeniu jednostki transportowej. Ponadto pojazd nie był oznakowany tablicami sygnalizującymi innym uczestnikom ruchu o przewozie materiałów niebezpiecznych. Kierowca podczas przesłuchania stwierdził, że świadomie nie otworzył tych tablic, ponieważ wiedział, że nie posiada przy sobie wymaganego wyposażenia i nie chciał tym samym zwracać na siebie uwagi służb kontrolnych.

Dodatkowo podczas analizy zapisu danych z karty kierowcy oraz tachografu cyfrowego zainstalowanego w pojeździe ustalono, że tego samego dnia, we wczesnych godzinach porannych, kierujący korzystał z cudzej karty kierowcy.

W związku z ujawnieniem powyższych naruszeń, kierowcy zakazano dalszej jazdy do momentu kompletnego wyposażenia i oznakowania jednostki transportowej. Na kierowcę nałożono też mandat karny w wysokości 2000,00 zł, a wobec przedsiębiorcy wszczęte zostanie postępowanie zagrożone nałożeniem kary administracyjnej.


4trucks.pl / WITD Poznań

Przeczytaj też:
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Co w najbliższym czasie poprawi się na drogach - sprawdzamy Cały Program to ponad 800 km nowych dróg, które wyprowadzą ciężki ruch z miast i mniejszych miejscowości.
Legalizacja tachografu – obowiązkowy krok w branży transportowej Legalizacja tachografu to proces, który dla wielu przedsiębiorców transportowych jest równoznaczny z dopełnieniem formalności prawnych.
Ułatwienia dla kierowców na Zakopiance i w okolicy A4 Już tylko kilkadziesiąt godzin dzieli nas do otwarcia wyczekiwanego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 wydrążonego pod górą Luboń Mały na Zakopiance.
Takiego transportu jeszcze nie było... Transport będzie się poruszał z maksymalną prędkością 10 km/h. Z uwagi na gabaryty i planowaną prędkość jeden przejazd będzie trwał ok. 20-25 dni. Ostatni z transportów dotrze na plac budowy najpóźniej z końcem stycznia przyszłego roku.
Droga ekspresowa S19 Via Carpatia ma nowy odcinek W ostatnich dniach kwietnia GDDKiA oddała do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.
Na A4 znowu będzie drożej Zgodnie z wnioskiem złożonym do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, koncesjonariusz autostrady A4 Katowice-Kraków planuje od 4 lipca br. zmienić stawki opłat za przejazdy dla wszystkich kategorii pojazdów.
Jazda bez karty w tachografie - Szwedzi mają na to sposób Skandynawska firma z siedzibą w szwedzkim mieście Örnsköldsvik opracowała system, który uniemożliwia uruchomienie silnika, jeśli karta kierowcy nie jest włożona do tachografu.
Informacja dla użytkowników tachografów VDO DTCO 4.0 - jest możliwość zmiany oprogramowania Wobec wymagań, jakie stawia przed użytkownikami Pakiet Mobilności, producent tachografów DTCO 4.0 wprowadza możliwość aktualizacji oprogramowania.