Nie tylko wół roboczy

Nie tylko wół roboczy

W dzisiejszych czasach trudno prowadzić firmę bez odpowiedniego samochodu.

O ile w razie konieczności poruszania się z punktu A do B wystarczy nam kompaktowy pojazd, których wiele na rynku, to w przypadku dostaw materiałów musimy dysponować odpowiednią przestrzenią ładunkową.

Oferta samochodów dostawczych jest zróżnicowana i stosunkowo szeroka, a niemal każdy producent ma w swojej ofercie tego typu pojazdy. W związku z tym warto wiedzieć czym charakteryzuje się dobry dostawczak i jakie możliwości daje naszemu przedsiębiorstwu. A może ich dać wiele, bo samochody dostawcze już dawno przestały być tylko siermiężnymi narzędziami codziennej pracy.

Od przybytku głowa nie boli
Podstawową zaletą dostawczaków jest ogrom możliwości ich konfiguracji. Już w standardowej ofercie producentów znajduje się kilka opcji do wyboru, związanej z dwoma czynnikami. Pierwszym z nich jest rozstaw osi, a więc długość samochodu, a drugim wersja zabudowy. Zależnie od tego jak dużej przestrzeni ładunkowej potrzebujemy, takiego rozmiaru auta szukamy. Jedną z bardziej różnorodnych ofert pod tym kątem posiada Mercedes-Benz. - W przypadku modelu Sprinter, mamy do wyboru aż cztery odmienne wersje długości aut: Kompakt, Standard, Długą i Ekstra długą. W zależności od tego którą wybierzemy, do naszej dyspozycji będzie od 7,5m3 do nawet 17m3 przestrzeni ładunkowej. To sprawia, że jesteśmy w stanie przewieźć naprawdę dużo materiałów, nawet tych bardzo długich - mówi Grzegorz Wisłocki z salonu Mercedes-Benz Auto-Studio w Łodzi. Każda ze wspomnianych wersji charakteryzuje się innym rozstawem osi, który bezpośrednio przekłada się na długość części ładunkowej. I tak wersja Kompakt gwarantuje jej nam 2600mm, Standard 3265mm, Długa 4300mm a Ekstra długa aż 4700mm. Wybierając odpowiedni model, nie będziemy się zatem musieli martwić brakiem miejsca, nawet w przypadku konieczności przewiezienia wysokiej drabiny. Równie różnorodnie przedstawiają się wersje nadwozia oferowanych aut dostawczych. W zależności od przeznaczenia pojazdu, możemy dobrać taką konfigurację, która w stu procentach sprosta naszym oczekiwaniom. - Jeśli zależy nam na przewozie towarów, powinniśmy zainteresować się Spinterem Furgon, w którym przestrzeń pasażerska od ładunkowej są oddzielone. Gdy samochodu będziemy używać do przewozu ludzi, idealny będzie Sprinter Kombi z przeszklonym przedziałem pasażerskim. Natomiast potrzebując błyskawicznego dostępu do przewożonych przedmiotów zdecydujemy się na Spintera ze skrzynią ładunkową - wyjaśnia Grzegorz Wisłocki z salonu Mercedes-Benz Auto-Studio w Łodzi. Gdyby jednak wersje dostawczaków proponowane w standardowej ofercie nie odpowiadały naszym specyficznym wymaganiom, możemy zamówić auto jedynie z kabiną kierowcy i "gołym" podwoziem. Wtedy wystarczy zlecić wykonanie odpowiedniej, specjalistycznej zabudowy, a w takim wypadku możliwości są już niemal nieograniczone.

Skok technologiczny
Najnowsze samochody dostawcze trudno skojarzyć z wiekowymi, nieatrakcyjnymi pojazdami tego samego typu wciąż poruszającymi się po naszych ulicach. Na tym polu dokonał się niemały przełom, bo możemy tu mówić zarówno o świeżej stylistyce, jak i ogromnym rozwoju technologicznym. Zacznijmy od tego, że nowoczesne dostawczaki są wyposażone w cały szereg rozwiązań, które wpływają nie tylko na ekonomię, ale i bezpieczeństwo oraz wygodę. Dobrym przykładem zastosowania tego typu systemów jest nowy Ford Transit Custom, który zdążył już zdobyć tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2013. - W tym modelu znajdziemy wiele funkcji, które do tej pory były dostępne głównie w autach osobowych. Mamy do dyspozycji m.in. asystenta ruszania ze wzniesienia, system ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu czy system świateł awaryjnego hamowania - wylicza Rafał Stacha z Centrum Pojazdów Dostawczych Ford Bemo Motors w Poznaniu. Nasz dostawczak utrzyma zatem nacisk na układ hamulcowy przez 2,5 sekundy po zdjęciu nogi z pedału hamulca, co da nam czas na swobodne ruszenie pod górę bez obawy stoczenia się, wprawi w wibracje kierownicę, kiedy najedziemy na linię przerywaną lub ciągłą i automatycznie włączy światła awaryjne przy gwałtownym hamowaniu. Możemy też liczyć na znany z osobowych Fordów system monitorowania zmęczenia kierowcy, który na podstawie analizy stylu jazdy sygnalizuje nam konieczność postoju w razie wykrycia spadku koncentracji. To jednak nie wszystko, bo najnowsze samochody dostawcze wyposażone są również w specjalne układy dedykowane ich specyfice pracy. - Nowy Ford Transit Custom za pomocą systemu kontroli obciążenia współpracującym z ESP zapewnia stabilność pojazdu w każdych warunkach. Z ESP działa również system zapobiegający przewróceniu auta, który w razie wykrycia jego niebezpiecznego zachowania zmusza ESP do działania. Należy też wspomnieć o systemie stabilizacji toru jazdy przyczepy, który wykrywa jej wychylenie i zmniejsza prędkość pojazdu przez ograniczenie momentu obrotowego silnika oraz stopniowe zwiększanie nacisku hamulców na wszystkie koła - tłumaczy Rafał Stacha z Centrum Pojazdów Dostawczych Ford Bemo Motors w Poznaniu.

Mądry wybór
Nie da się zignorować postępu, jaki dokonał się wśród samochodów dostawczych w ostatnich latach. Zyskały one atrakcyjny design, zapewniają komfort podróżowania i posiadają szereg udogodnień, które zwyczajnie ułatwiają codzienną pracę. Oferta tego typu pojazdów jest szeroka i bardzo różnorodna, co pozwala dobrać auto skrojone na miarę dla naszej firmy. Jeżeli więc szukamy pojazdu, który wydajnie i bezpiecznie pozwoli pracownikom wykonywać swoje obowiązki, to nie jesteśmy już skazani na nudne propozycje sprzed lat. Trzeba jedynie mądrze wybrać.


4trucks.pl / dobocom PR

Przeczytaj też:
Jakie marki ciężarówek kupują przewoźnicy

To był kolejny dobry miesiąc dla producentów ciężarówek. W październiku odnotowano kolejne wzrosty. 

Transport samochodami dostawczymi krytykowany w Niemczech

W Niemczech, w niedługim czasie, mogą nastąpić zmiany dotyczące transportu drogowego. Chodzi tu o samochody dostawcze z tzw. kurnikami na dachu.

Samochody dostawcze po wakacjach

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w sierpniu 2018 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 5210 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów.

Katalogowe zużycie paliwa może wzrosnąć

Wielu właścicieli nowych aut narzeka na znaczące różnice pomiędzy katalogowym a drogowym zużyciem paliwa. Czy zatem sprzedawcy nowych samochodów wprowadzają klientów w błąd? Odpowiedź brzmi – nie!

Nocne dostawy są bardziej wydajne

Praca pojazdów ciężarowych nocą przynosi wiele korzyści ekonomicznych, środowiskowych oraz społecznych. Grecja- kary za jazdę alternatywnymi bocznymi drogami

WPHI Ambasady Polskiej w Grecji poinformował, że Grecja wprowadza wysokie manadaty sięgające 1 tys. euro zarówno dla kierowców jak i właścicieli samochodów ciężarowych powyżej 3, 5 tony, którzy w celu uniknięcia opłat na bramkach, korzystają z równoległych dróg bocznych. Samochód Dostawczy Roku 2015 Samochody modyfikowane Renault

Dzięki specjalistycznym zabudowom samochody dostawcze Renault są w stanie zapewnić pełne wsparcie dużej liczbie przedsiębiorców. Rejestracje pojazdów użytkowych w Europie

Wyniki rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Europie.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL