Klienci przekonali się do systemu Optifleet

Klienci przekonali się do systemu Optifleet

Optifleet, system telematyczny oferowany przez Renault Trucks, umożliwiający zarządzanie flotą z jednego miejsca, cieszy się coraz większą popularnością wśród przewoźników.

Łatwy w obsłudze, Optifleet, pomaga szybko podejmować decyzje i efektywnie zarządzać flotą. W obecnej rzeczywistości staje się niezbędnym narzędziem w rękach właścicieli i szefów firm transportowych, menadżerów flot i kierowców.

Odpowiadając na rosnące oczekiwania przewoźników w zakresie zarządzania flotą, Renault Trucks proponuje im system telematyczny Optifleet. Klienci, którzy zdecydowali się na jego zakup zgodnie twierdzą, że system ten stał się nieodłącznym narzędziem ich pracy.

Pod koniec 2012 roku, po trzech miesiącach testów, Fanny Heimst, Manager liczącej 200 pojazdów floty SITA Nord, była pod tak ogromnym wrażeniem skuteczności i łatwości w obsłudze Optifleet’a, że postanowiła zainstalować go w całej flocie! - W naszej firmie, koszty paliwa stanowią 60% ceny kosztu operacyjnego za kilometr - wyjaśnia Heimst. - Jest to więc znaczna korzyść finansowa - dodaje. Od samego początku, firma zaangażowała w ten projekt wszystkich kierowców - Zaprosiliśmy do współpracy związki zawodowe, które wybrały kilku kierowców do przetestowania nowego urządzenia. Było dla nas ważne, aby wszyscy zaakceptowali ten system i nie mieli żadnych wątpliwości co do jego wiarygodności. Po wdrożeniu systemu Optifleet, firma odnotowała oszczędności na poziomie 6l/100 km. - Prowadzimy obecnie badania w grupie SITA mające na celu wprowadzenie systemu Optifleet do wszystkich pojazdów w północnym regionie, a w przyszłości na terenie całej Francji - podsumowuje Fanny Heimst.

- Optifleet to solidne narzędzie, które pomaga nam monitorować naszą flotę - mówi Mathieu Tschupp, Dyrektor TCP Distribution (Aube). - Dzięki funkcji geolokalizacji, zarządzający flotami wiedzą gdzie znajduje się najbliższy pojazd i mogą zoptymalizować rozdzielanie zleceń. Ponadto, Optifleet pomaga nam skontaktować się z kierowcami i poprawić jakość ich jazdy poprzez pokazanie im, na przykład, jak zmniejszyć zużycie paliwa ograniczając liczbę naciśnięć na pedał hamulca, jeden z wskaźników mierzonych przez system Optifleet - dodaje.

Kolejny klient testujący system, Xavier Roux, manager ds. logistyki w Le Gouessant Côtes-d’Armor, wyposażył 30 z 40 pojazdów wchodzących w skład floty firmy. „Teraz wiemy gdzie znajdują się nasze pojazdy w czasie rzeczywistym. Odnotowaliśmy znaczne oszczędności w zakresie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji” zapewnia. Jednak aby system zadziałał, konieczne jest zaangażowanie kierowców „Optifleet to także narzędzie dla kierowcy” dodaje Roux.
Podobne wyniki, zanotował Paul Thénot, zarządzający flotą 25 pojazdów w Transports T, z siedzibą w La Meuse. - Po raz pierwszy zainstalowaliśmy Optifleet w naszych pojazdach w sierpniu 2012 i teraz odnotowujemy oszczędności na poziomie 1-2 l na 100 kilometrów

Renault Trucks - optifleet3    Renault Trucks - optifleet5    Renault Trucks - optifleet4

Jak działa Optifleet ?
Optifleet umożliwia zlokalizowanie całej floty lub pojedynczego pojazdu, pobór danych technicznych, usprawnia komunikację z kierowcami, kontroluje ich czas pracy, analizuje styl jazdy oraz poziom zużycia paliwa w poszczególnych pojazdach i przez danego kierowcę. Celem tego narzędzia jest podniesienie wydajności floty oraz zredukowanie kosztów operacyjnych.

W praktyce, Optifleet to połączenie elektronicznego komputera zainstalowanego w pojeździe systemu telekomunikacyjnego przekazującego dane i strony internetowej gromadzącej te dane.

System składa się z 4 modułów, dzięki czemu może być dostosowany do potrzeb małych i dużych firm.
Pierwszy moduł "MAP" posiada funkcję geolokalizacji (w oparciu o Google MapAPI), lokalizuje pojazd w czasie rzeczywistym i analizuje historię trasy. Umożliwia zoptymalizowanie przejazdów, zmniejszenie pustych przejazdów i np. ku lepszemu zadowoleniu klienta daje możliwość ustalenia dokładnego terminu dostawy.

Drugi moduł "CHECK" dostarcza danych technicznych, monitoruje zużycie paliwa w poszczególnych pojazdach (również w różnych markach) i przez danych kierowców, co pozwala zoptymalizować koszty. Optifleet daje też możliwość stworzenia raportów dla klienta nt. zanieczyszczenia środowiska ( np. emisji NOx i CO2).
Trzeci moduł "DRIVE" umożliwia kontrolę pracy kierowcy, poprzez zapisanie historii z tachografu i karty pracy kierowcy, wszelkich naruszeń czasu jazdy/odpoczynku.

Czwarty moduł "LINK" to możliwość komunikacji właściciela pojazdu/ zarządzającego flotą z kierowcami w czasie jazdy dzięki interfejsowi w tablicy rozdzielczej, wyposażonemu w bezprzewodową klawiaturę i przeglądarkę. W tym module tablicy dostępny jest "wirtualny instruktor nauki jazdy".

Renault Trucks proponuje zryczałtowany abonament 15 euro/miesiąc za każdy moduł i za każdy pojazd, od dwóch modułów na czas nieokreślony.

Optifleet jest dostępny we Francji, Turcji, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W najbliższym czasie zostanie wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, na Ukrainie, we Włoszech, Belgii, Holandii i w Polsce.

Renault Trucks dzięki swoim dwóm uzupełniającym się ofertom Optifleet i Optifuel Infomax jest jedynym producentem, który dostarcza klientom narzędzia do pomiaru, analizy i zarządzania dostosowane do każdego typu klienta, zarówno do małych jak i dużych flot. Narzędzia te doskonale sprawdzają się w różnych branżach; budowlanej, dystrybucyjnej czy też dalekobieżnej.


4trucks.pl / Renault Trucks Polska

Przeczytaj też:
Renault Trucks w Polsce przejmuje cztery punkty serwisowe Z dniem 1 grudnia 2023 r. nastąpiły zmiany w sieci serwisowej Renault Trucks Polska w związku z przejęciem przez Volvo Polska Sp. z o. o. czterech punktów serwisowych Serwisy Józef Skrzypa.
Janusz Buława nowym prezesem Renault Trucks Polska Z dniem 1 października 2023 r. Janusz Buława obejmie stanowisko prezesa Renault Trucks w Polsce.
Indeka odbiera kolejne Renault Trucks Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.
Elektryczna ciężarówka Renault Trucks już na polskich drogach W maju tego roku, w Polsce, zarejestrowano pierwszą w 100% elektryczną ciężką śmieciarkę Renault Trucks D-Wide Z.E.
Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.
Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.  
Samochody dostawcze Renault - propozycje 2021 Renault chce podbić rynek samochodów dostawczych kilkoma nowymi pojazdami. Jak zapowiedział wczoraj, na konferencji, francuski producent, w prawie każdej klasie powinien pojawić się nowy pojazd.  
Z myślą o klientach posiadających starsze ciężarówki Renault Trucks Siedmioletnie i starsze samochody ciężarowe nie pozostaną bez opieki. Firma Renault Trucks Polska przygotowała specjalną ofertę Le Camion Classique - w tłumaczeniu: klasyczna ciężarówka.  
Wirtualny sprzedawca Renault Trucks Renault Trucks staje się cyfrowe! W związku z sytuacją Covid-19 Renault Trucks Szwajcaria oferuje swoim klientom dostęp do ofert pojazdów drogą wyłącznie cyfrową.