Zwrot środków finansowych dla podwykonawców budujących autostrady

Zwrot środków finansowych dla podwykonawców budujących autostrady

Z inicjatywy Stowarzyszenia Uczestników Rynku Komunikacji Samochodowej i Transportu Drogowego "Najlepsza Droga", wpłynęła do Marszałek Sejmu Pani Ewy Kopacz, poselska interpelacja w sprawie rozliczenia środków finansowych dla podwykonawców za budowę a dróg krajowych i autostrad.

W interpelacji posłanki Ewa Kołodziej, Maria Janyska oraz poseł Killion Munyama zwracają się do Ministra Sławomira Nowaka z zapytaniami o stanowisko Ministerstwa Transportu w sprawie wypłaty wynagrodzenia za prace dla podwykonawców.

Do interpelacji poselskiej został podłączony projekt nowelizacji tzw. "specustawy autostradowej". Interpelacja poselska oraz projekt ustawy, został przygotowany za sprawą Stowarzyszenia URKSiTD "Najlepsza Droga", które reprezentuje w tej sprawie grupę podwykonawców budujących autostrady.

- Dotychczasowa ustawa pozwalała wypłacić wynagrodzenie jedynie podwykonawcom głównym, natomiast dla podwykonawców dalszych, którzy faktycznie wykonali prace przy budowie autostrad nie przewidziano możliwości wypłaty wynagrodzenia przez Skarb Państwa. Jest to wysoce niesprawiedliwe aby budować państwowe drogi za prywatne pieniądze przewoźników - mówi Mariusz Miąsko - Prezes Stowarzyszenia "Najlepsza Droga".

- Dlatego nasze Stowarzyszenie postanowiło zająć się tym bardzo ważnym zagadnieniem dla przewoźników, którzy zostali oszukani i nie otrzymali wynagrodzenia za prace przy budowie autostrad i dróg krajowych. Przewoźnicy wykonali prace transportowe, wystawili faktury, zapłacili podatek dochodowy i VAT, zapłacili wynagrodzenia i ponieśli koszty użytkowania samochodów i muszą dostać za to pieniądze - to oczywiste - dodaje Mariusz Miąsko.

Szacuje się, że sprawa dotyczy łącznie kilkudziesięciu firm, które potrafią w pełni udokumentować zakres wykonanych prac ale nie otrzymały wynagrodzenia z uwagi na bankructwo ich zleceniodawców.


4trucks.pl / Kancelaria Prawna VIGGEN

Przeczytaj też:
Rosnące koszty konserwacji

Przewoźnicy zapłacą więcej za przejazd francuskimi autostradami

Kolejne drogi krajowe z nośnością 11,5 t od 2017 roku

W momencie wejścia zmian pojazdy o nośności 11,5 tony będą mogły poruszać się po 50 procentach dróg krajowych. Gminy przestaną płacić za oświetlenie dróg ekspresowych

Projekt nowelizacji ustawy Prawo energetyczne jest zdecydowanie krokiem w dobrą stronę. Karta karcie nierówna - jak wybrać najlepszą kartę paliwową?

Firmy, bez względu na wielkość floty oraz rodzaj i zasięg prowadzonej działalności, decydują się na korzystanie z kart paliwowych. System viaTOLL może obsłużyć znacznie więcej transakcji

System poboru opłat viaTOLL funkcjonuje aktualnie na wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, zarządzanych przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad. viaAUTO - remedium na autostradowe korki

Łatwiej i szybciej na rządowych autostradach. Przychody z systemu viaTOLL przekroczyły już 4,15 mld zł

Elektroniczny system poboru opłat viaTOLL spełnił nadzieje dotyczące wielkości przychodów. Elektroniczny system poboru opłat

Jednolity elektroniczny system poboru opłat na krajowych autostradach nie tylko ułatwiłby podróż kierowcom, lecz także mógłby zwiększyć efektywność wykorzystania autostrad, a tym samym przyniósł dodatkowe wpływy Skarbowi Państwa. Kolejne rozszerzenie systemu viaTOLL pod koniec czerwca 2015 roku

Aktualnie system viaTOLL obejmuje 2917 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad. W dniu 30 czerwca tego roku dołączy do niego kolejne 251 km tras.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL