Zimowe opony i łańcuchy wiosny nie czynią

Zimowe opony i łańcuchy wiosny nie czynią

Wraz z nadejściem sezonu jesienno-zimowego, norweskie media coraz częściej informują o przewoźnikach z Europy Wschodniej, zaskoczonych warunkami zimowymi w Skandynawii.

Okazuje się, że fatalne warunki na polskich drogach w okresie zimowym, nie są w stanie przygotować kierowców na to, co zastaną na północnych szlakach.

- Od kilku lat zaobserwować można rosnące zainteresowanie polskich przewoźników rynkiem skandynawskim. Wynika to, między innymi, z wdrażanych konsekwentnie przez kraje zachodniej europy opłat drogowych, preferujących samochody o wysokich normach spalania. W krajach nordyckich nadal takiego zróżnicowania nie ma. Dlatego też na trasach pojawiają się samochody przewoźników, których często nie stać na utrzymanie taboru w odpowiednim stanie, a ktorym stawki frachtowe na tym rynku wydają się atrakcyjne. Jest to szczególnie widoczne w okresie letnim, kiedy na tamtejszych drogach pojawia się spora ilość nowych przewoźników z Europy wschodniej - w szczególności z Polski oraz Litwy. Jednak często nie biorą oni pod uwagę faktu, że z nadejściem jesieni warunki drogowe zmieniają się istotnie i obsługa taboru, szczególnie w okresie zimowym, wymaga specjalnego przygotowania - mówi Piotr Nowak, Dyrektor Regionu DSV Road Sp. z o.o.

W ostatnich dniach w również w Szwecji władze zdecydowały się na wprowadzenie wymogu wyposażenia w okresie zimowym wszystkich aut o dmc powyżej 3,5 tony w opony zimowe na osiach napędowych. Powinno poprawić bezpieczeństwo w transporcie, ale oczywiście dla tych przewoźników, którzy stosowali opony całoroczne, oznacza to kolejny wydatek rzędu kilku tysięcy złotych na auto. Niestety często nie wystarczą zimowe opony oraz łańcuchy, potrzebne jest także odpowiednie przygotowanie techniczne samochodów oraz przeszkolenie kierowców dla których kręte, ośnieżone, górskie trasy stanowią nie lada wyzwanie.

- Dodatkowo prócz kosztów przygotowania samych kierowców, jak i samochodów koniecznie jest także doliczenie wyższych kosztów spalania, czego mniej doświadczeni przewoźnicy nie biorą pod uwagę. Kolejną nieprzyjemną niespodzianką okazać się mogą koszty pomocy drogowej dla aut ciężkich, które mogą sięgnąć kilkunastu tysięcy złotych. Dla przewoźnika lub operatora nie mającego podpisanej umowy z lokalną firmą oferującą tego typu usługi, oznacza to konieczność zapłaty gotówką lub grozi mu zatrzymanie pojazdu do momentu uregulowania należności - tłumaczy Piotr Nowak, Dyrektor Regionu DSV Road Sp. z o.o. - Nie wszyscy zdają sobie także sprawę, że norweska policja drogowa rygorystycznie sprawdza stan przygotowania aut ciężarowych do warunków zimowych. Jeśli policjant uzna, że kondycja samochodu nie jest odpowiedna do panujących warunków, to może nie tylko wystawić mandat, ale także zatrzymać pojazd do momentu uzupełnienia wyposażenia - w zimowe ogumienie lub łańcuchy. W takich sytuacjach przewoźnik musi liczyć się nie tylko z dodatkowymi kosztami spowodowanymi źle przygotowanym taborem, ale i reklamacjami klientów operatora z tytułu spowodowanych opóźnień.

DSV Road od lat intensywnie rozwija przewozy pomiędzy Polską a Skandynawią. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, ugruntowanej pozycji na tym rynku oraz ścisłej współpracy pomiędzy oddziałami w Polsce i krajach skandynawskich potrafimy odpowiednio zabezpieczyć możliwości przewozowe niezależnie od pory roku. Istotnym jest to, by operator działający w tego typu regionach, współpracował z grupą wyselekcjonowanych przewoźników, posiadających zarówno odpowiedni sprzęt jak i doświadczenie. Po stronie firmy logistycznej jest zapewnienie jak najlepszych warunków pracy np.: możliwość bezgotówkowego zakupu dobrej jakości paliwa na preferencyjnych warunkach i wsparcie firmam specjalizujących się w udzielaniu pomocy drogowej.


4trucks.pl / DSV Road

Przeczytaj też:
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.