Można zarobić na transporcie intermodalnym

Można zarobić na transporcie intermodalnym

Przewozy intermodalne stanowią w Polsce ok. 2% ogólnej wartości ładunków.

Tymczasem transport intermodalny w Europie stanowi prawie 10%, zaś na Węgrzech, w kraju z porównywalnym do nas potencjałem, przewozy te osiągnęły już 7% udziału w ogólnej wartości ładunków. Oznacza to także, że w naszym kraju do zagospodarowania jest bardzo duży i dochodowy rynek, którego atrakcyjność wynika z faktu, że transport intermodalny oferuje usługi konkurencyjne zarówno pod względem kosztów jak i czasu dostarczenia towaru.

- Maksymalne ograniczenie kosztów i czasu potrzebnego na dostarczenie przesyłki stanowi jeden z priorytetów w działalności naszej firmy - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A. - Miedzy innymi z tego powodu nasza spółka wdrożyła serwis obsługi transportu intermodalnego na kluczowych szlakach komunikacyjnych Europy, prowadzących z Zachodu na Wchód i Południe naszego kontynentu. Są to m.in. trasy: Freiburg - Novara, Bazylea-Lugano, Worgl-Brenner, Worgl-Trydent, Salzburg-Triest, Wels-Gratz, Wels-Maribor, Wels-Segedyn, Ratyzbona-Gratz i Ratyzbona-Trydent, jak również przejazd tunelami Mont Blanc i Fréjus. W przyszłości nie wykluczamy uruchomienia kolejnych tego rodzaju połączeń, ponieważ działalność w tym segmencie usług transportowych generuje, dla spółki, coraz większe zyski.

Transport intermodalny opiera się na rozwiązaniach, które łączą transport morski z drogowym i kolejowym. Dotyczy to głównie przewozów międzynarodowych. Udział polskiego transportu intermodalnego w całości polskiego transportu stanowi około 2 %, z czego 79 procent odbywa się transportem lądowym a 21 procent morskim. Do najczęściej przewożonych towarów należą wyroby hutnicze i budowlane, ale również elektroniczne, papiernicze, spożywcze czy specjalistyczne maszyny.

Przewozy intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej. Dzięki połączeniu, a następnie wykorzystaniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorakiej infrastruktury transportowej firmy spedycyjne są w stanie zapewnić klientom szybką dostawę towaru.


4trucks.pl / Uboat Line S.A.

 

Przeczytaj też:
50 tys kierowców ciężarówek w Austrii dostanie podwyżki

Zgodnie z układem zbiorowym (KV) od 1 stycznia 2019 r. kierowcy samochodów ciężarowych otrzymają 3,3 proc. więcej pieniędzy.

Zima w natarciu. Południe Europy w śniegu (video)

Gdy mocno sypnie śniegiem, a służby zaskoczone pogodą nie nadążają z odśnieżaniem, nie można przeceniać swoich umiejętności.

Dachser z bezpośrednim połączeniem ze Strykowa do Holandii

Żółto-niebieskie ciężarówki Dachser wyjeżdżają w tę trasę we wszystkie dni robocze.

CPN powraca...

Modne obecnie powroty do przeszłości i przywoływanie wspomnień z dawnych czasów to jedna ze współczesnych strategii marketingowych. 

Nie pomogą podwyżki zarobków kierowców ciężarówek

Niedobór kierowców ciężarówek w Ameryce zdominował w tym roku nagłówki mediów branży transportu drogowego.

Wielka kompromitacja unijnych urzędników - nierealny zapis ustawy o transporcie utrudni życie wszystkim

Niemieckie organizacje transportowe mocno zmartwione propozycją nowych unijnych regulacji w transporcie

Unia Europejska broni się przed polskim transportem drogowym

Wczoraj późnym wieczorem zakończyły się negocjacje państw Unii w sprawie regulacji transportowych.

Czerwony alarm pogodowy w Chorwacji, ciężarówka przewróciła się na bok

Narodowy Instytut Hydrometeorologiczny (DHMZ) ogłosił czerwony alarm z powodu burzliwej pogody.

Transport drogowy z Chin do Polski w 13 dni, czy można jeszcze krócej?

Ciężarówka przejechała 7000 km z Chin do Europy w rekordowym czasie 13 dni przecierając szlak drogowy, ale to nie koniec testów.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL