Rośnie transport towarów w kontenerach

Rośnie transport towarów w kontenerach

Chiny, Korea Południowa, Tajwan, Filipiny. Wg UNCTAD (Konferencja NZ ds. Handlu i Rozwoju ) w latach 1970-2011 udział armatorów z tych krajów w globalnych przewozach morskich wzrósł z 18 do 56%.

Dynamicznie rozwija się także transport towarów w kontenerach, który ma już blisko 18%. udziału w globalnych przewozach. Zwiększa się również nośność statków, co wpływa na obniżkę kosztów transportu. Koszt transportu jednego kontenera statkiem:
- o ładowności 13 tys. TEU jest tańszy o 25% w porównaniu do jednostek
- o pojemności 8,5 tys. TEU ( kontenerów o długości 20 stóp).

- Transport skonteneryzowanych ładunków tworzy główny kanał przepływu towarów między Europą i innymi kontynentami. Pozostałe środki transportu nie są w stanie konkurować ze skalą oraz wydajnością transportu morskiego Wspomniane zjawisko sprzyja utrzymaniu sprzyjającej koniunktury w tym sektorze, co ułatwia rozwój także naszej firmy, która współpracuje z największymi armatorami w Europie - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A. - Mamy coraz więcej zleceń na przeprawy promowe, ponieważ nasi klienci mają dostęp do tanich biletów. Działalność spółki nie ogranicza się do rynku związanego z obsługą przepraw promowych. Oferujemy pełen pakiet usług transportowych, który dotyczy obsługi przepraw promowych, związanych z transportem towarów jaki i ludzi. Zapewniamy najwyższy poziom usług, m.in. dlatego, że dysponujemy siecią własnych agentów nadawczo-odbiorczych rozlokowanych na całym świecie. Dzięki temu prowadzimy stały monitoring przesyłanych towarów, co znacznie usprawnia ich transport.

Uboat Line S.A. z powodzeniem obsługuje zlecenia na transport skonteneryzowany z całego świata. Doświadczenie zdobyte na międzynarodowych rynkach umożliwiło spółce wypracowanie procedur, pozwalających na szybkie sprowadzenie, z każdego miejsca na świecie, do Polski towaru o dowolnej masie i gabarytach.

UNCTAD podkreśla zarazem, że w ciągu dwóch dziesięcioleci kraje położone w rejonie Azji Południowo-Wschodniej zdominowały transport morski, stały się także głównym rynkiem pracy dla marynarzy i rejestracji statków. Ich udział w globalnym rynku budownictwa okrętowego (Chiny i Korea) wynosi 75%. Chiny mają również bardzo znaczący udział w rynku produkcji kontenerów. Firmy z Dubaju, Hongkongu i Singapuru obsługują większość morskich terminali kontenerowych w największych portach świata. Między innymi dzięki ich działaniu wzrasta ilość transportowanych towarów. Coraz wyraźniejszym zmianom ulega także struktura przewozów ładunków morzem. Nadal dominują paliwa płynne, głównie ropa naftowa (jedna trzecia łącznego transportu morskiego). Na drugim miejscu utrzymują się przewozy masowe towarów luzem (ok. 28%).


4trucks.pl / Uboat Line S.A.