Inwestycje, które dadzą zysk

Inwestycje, które dadzą zysk

Przewozy intermodalne w Polsce to 2,4% transportu towarów koleją. Na Zachodzie - 20%. Ale nasz kraj nadrabia dystans wobec państw, które dysponują nowoczesną infrastrukturą transportową.

Wartość inwestycji w rozwój transportu intermodalnego wynosi 1,6 mld zł. Oznacza to, że ten rodzaj transportu w Polsce niebawem może odgrywać równie istotną rolę, jak na Zachodzie Europy. Wzrost znaczenia transportu intermodalnego stanowi szansę na zwiększenie zysków także dla polskich spółek.

Impulsem dla rozwoju tej gałęzi transportu są też wymagania stawiane przez Komisję Europejską w "Białej księdze - polityce transportu do roku 2050". Zgodnie z przyjętymi założeniami w 2050 r. transport drogowy z portów ma mieć maksymalnie 50% udziału w transporcie ogółem. Równie istotne znaczenie ma systematyczny wzrost ilości kontenerów przeładowywanych w polskich portach. W ub.r. przeładowano 1,36 mln kontenerów, to o ok. 30% więcej niż w roku 2010. Wg analityków także ten rok będzie kolejnym rokiem wzrostu liczby przeładowanych kontenerów.

- Do zagospodarowania jest duży i perspektywiczny rynek, którego atrakcyjność wynika z faktu, że transport intermodalny oferuje usługi konkurencyjne zarówno pod względem czasu dostarczenia towaru, jak i kosztów wykonania usługi - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A. - Szczególnie te czynniki decydują o możliwościach rozwoju tej dziedziny transportu także w Polsce. Równie istotne znaczenie ma fakt, że coraz więcej polskich firm prowadzi działalność operacyjną poza granicami kraju. Szczególnie dla tych podmiotów istotne znaczenie ma szybki i tani transport towarów na długich dystansach. Wychodząc naprzeciw rynkowemu zapotrzebowaniu postanowiliśmy, w 2011 roku, rozszerzyć zakres naszych usług o nowe połączenia intermodalne organizowane na kluczowych szlakach komunikacyjnych Europy. Przyczyniło się to do dalszego zwiększenia przychodów naszej spółki.

Spółka Uboat Line S.A. wdrożyła serwis obsługi transportu intermodalnego na trasach: Freiburg - Novara, Bazylea-Lugano, Worgl-Brenner, Worgl-Trydent, Salzburg-Triest, Wels-Gratz, Wels-Maribor, Wels-Segedyn, Ratyzbona-Gratz i Ratyzbona-Trydent, jak również przejazd tunelami Mont Blanc i Fréjus.

Przewozy intermodalne to transfer towarów przy użyciu kilku różnych środków transportu, bez zmiany jednostki ładunkowej. Dzięki połączeniu, a następnie wykorzystaniu w planowaniu łańcucha dostaw różnorakiej infrastruktury transportowej - portów morskich, terminali logistycznych, linii kolejowych i dróg firmy spedycyjne będące operatorami intermodalnymi są w stanie zapewnić klientom szybką dostawę towaru.

W Polsce jest ok. 20 terminali intermodalnych kolejowo-drogowych. W Trójmieście działa pięć morsko-kolejowo-drogowych. Na rozwój transportu intermodalnego, m.in. na inwestycje w centra przeładunkowe w Polsce, Bruksela przyznała 451 mln zł. Inwestycje w sumie są warte 1,6 mld zł.


4trucks.pl / Uboat Line S.A.

Przeczytaj też:
Dachser z bezpośrednim połączeniem ze Strykowa do Holandii

Żółto-niebieskie ciężarówki Dachser wyjeżdżają w tę trasę we wszystkie dni robocze.

Ciężarówka wywrócona na wietrze - kto winien?

W okresie jesienno-zimowym lub wiosną ciężarówki są narażone na silne podmuchy wiatru. czasem przewracają się.

44 tony - tak, ale pod pewnymi warunkami

Niemieckie Ministerstwo Transportu odrzuciło wniosek 17 spedytorów którzy domagali sie dopuszczenia do ruchu drogowego zestawów 44 tonowych.

12 listopada - kierowcy pracują, ale kto ich rozładuje?

Dzień 12 listopada, który oficjalnie stał się dniem wolnym od pracy nadal wzbudza wiele wątpliwości.

Konkurs FM Logistic dla studentów

FM Logistic rozpoczął nabór projektów na innowacyjne rozwiązania dla logistyki w ramach, trzeciej już edycji, międzynarodowego konkursu dla studentów i absolwentów uczelni Faster Mind Challenge.

Dzień Reformacji - zakaz jazdy samochodów ciężarowych

Państwa federalne, w których Dzień Reformacji jest związany z zakazem prowadzenia pojazdów to: Brandenburgia, Mecklenburg-Vorpommern, Saksonia, Saksonia-Anhalt i Turyngia.

Głos Niemców w sprawie transportu

Coraz więcej samochodów ciężarowych porusza się po autostradach i drogach krajowych w Niemczech, co skutkuje rosnącą liczbą poważnych wypadków z ich udziałem.

Transport samochodami dostawczymi krytykowany w Niemczech

W Niemczech, w niedługim czasie, mogą nastąpić zmiany dotyczące transportu drogowego. Chodzi tu o samochody dostawcze z tzw. kurnikami na dachu.

Dlaczego Coca-Cola wybrała TomTom WEBFLEET?

Aplikacja WEBFLEET od TomTom jest prostym sposobem na zarządzanie flotą.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL