Autobus Volvo 7700 Hybrid w Białymstoku

Autobus Volvo 7700 Hybrid w Białymstoku

Autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid zostanie zaprezentowany mieszkańcom Białegostoku podczas zaplanowanych na trzy tygodnie testów.

Począwszy od 23 sierpnia, aż do 13 września 2012 autobus hybrydowy Volvo będzie jeździł kolejno we flocie Komunalnego Zakładu Komunikacyjnego, Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Białymstoku.

Białystok to już kolejne polskie miasto, w którym Volvo prezentuje swój flagowy pojazd oparty o najnowocześniejszą technologię i spełniający najwyższe normy ekologiczne. Wcześniej jazdy testowe zostały przeprowadzone m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Siedlcach, Opolu, Szczecinie, Gdyni, Olsztynie i Gliwicach.

Przy zużyciu paliwa niższym aż do 37% i dużo mniejszym oddziaływaniu na środowisko niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych silników typu diesel, autobusy hybrydowe marki Volvo okazały się ogromnym sukcesem rynkowym.

Volvo Buses rozpoczęło produkcję autobusów hybrydowych w 2010 roku. Od tamtej pory firma sprzedała ponad 650 hybryd w osiemnastu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Hiszpanii. To czyni Volvo wiodącym dostawcą autobusów hybrydowych w Europie. Ich łączny przebieg jak dotąd odpowiada długości 200 okrążeń naszej planety.

Korzyści płynące ze stosowania technologii hybrydowej, takie jak niskie zużycie paliwa, niska emisja spalin i cichość działania, wzbudzają ogromne zainteresowanie wielu operatorów

Coraz więcej klientów decyduje się na autobusy hybrydowe, a sama technologia jest także nieustannie rozwijana. Technologia hybrydowa stanowi wielki krok naprzód dla środowiska miejskiego. Emisja zanieczyszczeń jest o połowę mniejsza od tej oferowanej przez najlepsze autobusy z silnikiem diesla, również poziom hałasu jest znacznie niższy.

Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie.

Ogromną zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin.


4trucks.pl / Volvo Polska

Przeczytaj też:
Nowe Volvo FH16 - wysoka moc w ekskluzywnym opakowaniu (video)

Nowa generacja Volvo FH16 to wszystkie najnowsze technologie skupione w jednej ciężarówce.

 

Nowe Volvo FMX większa wytrzymałość w nowej większej kabinie (video)

Volvo Trucks wprowadziła na rynek nowe Volvo FMX z całkowicie nową kabiną, zwiększoną ładownością i innowacyjnymi funkcjami bezpieczeństwa.

 

Nowe Volvo FM - nowa kabina. Dodatkowy metr wewnętrznej przestrzeni (video)

Volvo Trucks wprowadziła na rynek nową generację Volvo FM.

 

Volvo Trucks zaprezentowało nowe Volvo FH. Nowe Volvo FH - jeszcze bardziej dla kierowcy (video)

Firma Volvo Trucks wprowadziła na rynek nowe Volvo FH stanowiące miejsce pracy podporządkowane potrzebom kierowcy.

 

Prezes Volvo Trucks - Roger Alm ręczy za swoje ciężarówki. Staje na ich szczycie (video)

Już niebawem premiera zmodernizowanej gamy Volvo Trucks.

 

Renault Trucks wprowadza do swojej oferty nowy rodzaj kontraktów serwisowych

Kontrakty Start&Drive Excellence Predict skracają czas przestojów.

 

MAN liderem grudnia. DAF wygrywa cały rok

Od początku roku przybyło 30 788 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t i jest to już mniej o 5,4% niż w tym samym czasie ub.r.

 

DAF Scania MAN - liderzy rynku ciężarowych

W listopadzie br. zarejestrowano 2104 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to mniej o 17,7% niż rok wcześniej.

 

Dwudziestoprocentowe spadki w rejestracjach nowych ciężarówek

W październiku br. zarejestrowano 2849 pojazdów użytkowych powyżej 3,5 t. to mniej o 22,5% niż rok wcześniej.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL