STILL: Hybryda z bagażem doświadczeń

STILL: Hybryda z bagażem doświadczeń

Seryjna produkcja pierwszego wózka widłowego z napędem hybrydowym była dużym wydarzeniem w branży logistycznej.

Jak sprawdza się w praktyce RX70 Hybrid firmy STILL?
Minął rok, odkąd na targach CeMAT w Hannowerze zaprezentowany został nowy model wózka widłowego o napędzie hybrydowym marki STILL. Od czasu debiutu w maju 2011 roku jego sprzedaż dynamicznie rośnie. W tym roku zakupiono już tyle samo sztuk RX70 Hybrid, co w całym roku ubiegłym. Hybryda doceniana jest także przez branżę, o czym świadczyć mogą przyznane jej nagrody. RX70 Hybrid został m.in. finalistą konkursu "Dobry Wzór 2012" na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi na polskim rynku w kategorii sfera pracy. A jak inwestycję w ekologiczny sprzęt do transportu poziomego oceniają dotychczasowi użytkownicy?

Według zarządu firmy Fraport AG, która jako pierwsza zdecydowała się na zakup wózków hybrydowych marki STILL, decydującym kryterium wyboru sprzętu do transportu poziomego była dla nich troska o środowisko naturalne. Firma aktywnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, a decydując się na energooszczędne wózki widłowe jednocześnie notuje wymierne oszczędności z tytułu redukcji zużycia energii. Entuzjazm z zastosowania wózków hybrydowych podziela również zarządca portu morskiego w Hamburgu. Mniejsza emisja spalin oznacza bardziej przyjazne środowisko pracy dla około 1900 pracowników zatrudnionych przez Hamburg Port Authority, który obsługuje rocznie ponad 120 milionów ton ładunków.

Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wdrożenie napędu hybrydowego w całej flocie wózków widłowych była Kühne + Nagel. Zatrudniające ponad 63 000 pracowników przedsiębiorstwo logistyczne w maju tego roku wynajęło 20 wózków RX70 Hybrid firmy STILL, które wykorzystywane są do obsługi imprez targowych. Ze względu na zmienne zapotrzebowanie na sprzęt, firma zdecydowała się na wynajem długoterminowy. Przedstawiciele firmy chwalą sobie elastyczność oferty i możliwość dostosowania pojazdów do bieżących potrzeb. - Wózki o małej wysokości masztów w stanie złożonym zostały zamówione na potrzeby targów w Kolonii, gdzie muszą również pracować w piwnicach o niskich stropach. Oddział Kühne + Nagel Düsseldorf zamówił z kolei wózki o dużej wysokości podnoszenia. Aby zwiększyć komfort pracy operatorów, wszystkie wózki zostały wyposażone w wygodny fotel z resorowaniem pneumatycznym i ogrzewaniem - tłumaczy Oliver Hoffmann, kierownik projektu w firmie STILL. - Dobrą opinią cieszy się także sprawna obsługa serwisowa wózków.

To właśnie ekologiczna i ekonomiczna praca w znacznej mierze decyduje o popularności RX70 Hybrid. Wprowadzenie na rynek wózków widłowych z napędem hybrydowym jest wyraźnym sygnałem, że troska o ekologię i zrównoważony rozwój jest coraz ważniejsza dla branży intralogistycznej.


4trucks.pl / STILL

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL