MAN Latin America

MAN Latin America

100 000 wyprodukowanych autobusów w ciągu 19 lat.

MAN Latin America ma za sobą długą historię w sektorze autobusów. W minionych 19 latach wyprodukowano w Brazylii ponad 100 000 podwozi autobusowych i sprzedano w ponad 30 krajach w Ameryce Łacińskiej, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

MAN Latin America, zajmujaca obecnie drugie miejsce wśród największych producentów na brazylijskim rynku autobusowym, rozpoczęła działalność w segmencie autobusów w 1993 roku od produkcji podwozia autobusu miejskiego, Volksbus 16.180 CO, z silnikiem umieszczonym z przodu. Jednocześnie przedsiębiorstwo oferowało nowatorską i ekskluzywną obsługę posprzedażową w warsztatach klientów. Dzisiejsza oferta obejmuje cały szereg modeli, od mikrobusów po autokary dalekobieżne. Trzy modele są napędzane silnikami MAN D08, które spełniają normę czystości spalin P-7, będącą odpowiednikiem normy Euro 5.

Zakład produkcyjny w Resende na południu stanu Rio de Janeiro, w którym zjeżdżają z taśmy podwozia autobusów marki Volksbus, należy do najnowocześniejszych zakładów produkcji taśmowej pojazdów ciężarowych i autobusów. W przypadku koncepcji produkcji "Consórcio Modular" (Konsorcjum Modułowe), poddostawcy są bezpośrednio zaangażowani w produkcję przy taśmie montażowej. Podzespoły są dostarczane i składane przez kluczowych dostawców, od podwozia poprzez silnik aż po kabinę pojazdu ciężarowego i ogumienie. Dostawcy montują te komponenty angażując własnych pracowników, bezpośrednio przy taśmie produkcyjnej. System modułowy umożliwia szybką produkcję. Optymalizuje koszty wytworzenia, inwestycje, zapasy magazynowe i zwiększa elastyczność w produkcji. Dzięki ścisłej współpracy z dostawcami zdecydowanie skracają się czasy produkcji.

Do największych sukcesów MAN Latin America należy zaliczyć zawarty z brazylijskim rządem kontrakt na budowę 7 tysięcy autobusów, które w minionych pięciu latach zjeżdżały z taśm produkcyjnych, by dowozić dzieci do szkół publicznych w całym kraju. W roku 2011 firma wypuściła 11 139 podwozi autobusowych (w porównaniu z 7 523 zarejestrowanymi egzemplarzami w 2010 roku), ustanawiając historyczny rekord nowo zarejestrowanych pojazdów na rynku brazylijskim. Oferowane są też indywidualne rozwiązania, jak np.podwozia przegubowe do autobusów miejskich czy też autobusy przystosowane do jazdy po nieutwardzonych drogach w regionie Amazonii.

Volksbus 9.150
Volksbus 9.150 przeznaczony jest na rynek małych autobusów. Znakomicie nadaje się zarówno do kursowania po mieście, jak też do przewozów krajowych, w których trzeba pogodzić ze sobą wytrzymałość, trwałość i elastyczność z większą pojemnością transportową. Montowane autobusy mogą mieć do 8,5 metra długości, mogą posiadać wzmocnione podwozie, solidne hamulce i duże obciążenie dopuszczalne osi.

Volksbus 17.230
To podwozie jest bestsellerem rodziny Volksbus na rynku brazylijskim i zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o komunikacji miejskiej. 4-cylindrowy silnik o mocy 225 KM i niskim poziomie obrotów chroni komponenty przed uszkodzeniem. Podwozie, zawieszenie i wzmocnione osie idealnie predestynują ten pojazd do ciężkich zadań.

Volksbus 17.280 OT z technologią Dual-Fuel
Na targach IAA Nutzfahrzeuge 2012 MAN Latin America zaprezentuje Volksbus 17.280 OT z technologią Dual-Fuel. Sercem pojazdu jest elektroniczny system, umożliwiający równoczesne sterowanie wtryskiem gazu ziemnego i oleju napędowego. Autobus jest wyjątkowo ekologicznym rozwiązaniem dla lokalnej komunikacji publicznej, ponieważ przy zastosowaniu biogazu w istotny sposób zmniejszona została emisja CO2. Zasada Dual-Fuel sprawia, że pojazd może również jeździć wyłącznie na oleju napędowym, dzięki czemu jego zastosowanie nie ogranicza się wyłącznie do rejonów ze stacjami biogazu.

Opracowanie modelu Volksbus 17.280 OT z technologią Dual-Fuel jest częścią "Rio Sustainable Transport Program". Celem jest zagwarantowanie bardziej skutecznego i bardziej ekologicznego przewozu ludzi w trakcie Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014 oraz w trakcie Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016 w Rio de Janeiro i okolicy. Podobne pojazdy zostały użyte przez MAN Latin America jako autobusy wahadłowe w trakcie międzynarodowej konferencji klimatycznej Rio+20 w czerwcu 2012 roku.


4trucks.pl / MAN Truck & Bus AG

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL