Chłodnia w 100% elektryczna dla DLA Nestle Switzerland

Chłodnia w 100% elektryczna dla DLA Nestle Switzerland

W czerwcu na placu federalnym (Bundesplatz) w Bernie Nestle Switzerland wraz z Renault Trucks zaprezentowali prototyp eksperymentalnego pojazdu nazwanego e-Truck.

Pojazd ten jest wynikiem połączenia 13-tonowego, elektrycznego w 100% Renault Midlum z chłodnią, również w pełni zasilaną energią elektryczną. Drugi taki pojazd dołączy do floty Nestle już we wrześniu. Oba pojazdy będą dostarczały lody i mrożonki Nestle Frisco-Findus do sklepów w Zürichu i w regionie Lozanny. Wprowadzając do eksploatacji oba pojazdy Renault Trucks i Nestle Switzerland wspierają rozwój przyjaznego środowisku transportu na terenie Szwajcarii.

Nie ma jednego rozwiązania, które sprostałoby wszystkim potrzebom transportu miejskiego. Jak wyjaśnił Heinz-Jürgen Löw podczas prezentacji Midlum electric należy połączyć "dobrą ciężarówkę z dobrym napędem, w dobrym miejscu i w dobrym czasie." Oznacza to, ni mniej ni więcej, że innowacje powinny być wielopłaszczyznowe i dotyczyć jednocześnie systemów transportowych, samych pojazdów i usług im towarzyszących. Współpraca Nestle Switzerland i Renault Trucks będzie kolejną okazją do przetestowania baterii najnowszej generacji, zoptymalizowania podzespołów i znalezienia najlepszych rozwiązań przed przystąpieniem do dalszych badań nad tego typu pojazdami.

Zdaniem Eugenio Simioni, Dyrektora Generalnego Nestlé Switzerland "pojazdy ciche i nie wydalające spalin otwierają nowy rozdział w procesie dystrybucyjnym". Dzięki elektrycznym Renault Midlum, departament logistyki odpowiedzialny za produkty Frisco będzie mógł optymalizując plany dostaw, wprowadzając oszczędną jazdę, realizować swój cel: redukcję emisji CO2. Nie zapomniano też o czystej energii elektrycznej. W wyniku porozumienia z elektrownią Romande przewiduje się zainstalowanie na początek do końca tego roku fotoogniw o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych na różnych budynkach Nestle, w Vavey i Tour-de-Peliz. Wyprodukowana w ten sposób energia wystarczy do zasilenia 30 pojazdów elektrycznych przez cały rok! Jeśli chodzi o energię produkowaną, zostanie ona oddana do sieci Romande Energie, przyczyniając się tym samym do zwiększenia ilości energii odnawialnej produkowanej i eksploatowanej w regionie.

Oba pojazdy oddane do dyspozycji Frisco będą mogły przewozić 3 tony lodów i mrożonek przemieszczając się codziennie między 30-50 sklepami w obrębie 60-100 km. Pierwszy pojazd rozpocznie pracę już w lipcu na terenie Zürichu, a jego "brat bliźniak" trafi we wrześniu do Lozanny.

Oba pojazdy Renault Midlum 13 ton są wyposażone w chłodnie zasilane energią elektryczną, co bardzo ułatwi ich pracę w mieście. Oznacza to bowiem, że nie będą emitować do atmosfery CO2 i są wyjątkowo ciche. Silnik rozwija moc 103 kW, a maksymalna prędkość wynosi 90 km/h. Dodatkowo pojazdy są wyposażone w system, dzięki któremu odzyskują energię w czasie hamowania. Całkowita pojemność podwójnego akumulatora litowo-jonowego wynosi 170 kWh, co przekłada się za zasięg operacyjny rzędu 140 km, przy czym ładowanie w standardowej stacji trwa 8 godzin.

Te innowacyjne pojazdy, jeszcze niedostępne w ofercie Renault Trucks, wpisują się doskonale w politykę badań Renault Trucks polegajacą na tworzeniu i testowaniu rożnych rozwiązań poprawiających transport towarów. Francuski producent mając bowiem na uwadze wyzwania transportu miejskiego, zamierza dostarczyć klientom rozwiązanie globalne. Po pierwsze proponuje im gamę pojazdów bardzo oszczędnych, wyposażonych w bardzo nezwykle wydajne silniki spalania wewnętrznego; ponadto oferuje alternatywne rozwiązania dla Diesla takie jak pojazdy Clean Tech (Maxity Electric, Premium Distribution Hybride i Premium Distribution CNG).

Renault Trucks zamierza pójść jeszcze dalej jako producent, dostarczając na przykład kierowcom różne aplikacje na smartfony czy też biorąc udział wraz z kluczowymi graczami branży transportowej w eksperymentalnych projektach, których celem jest poprawa transportu miejskiego. Jednym słowem, Renault Trucks dokłada wszelkich starań, aby "najlepsze ciężarówki, z najlepszym napędem, znalazły się w najlepszym miejscu i w najlepszym czasie."


4trucks.pl / Renault Trucks

Przeczytaj też:
Renault Trucks w Polsce przejmuje cztery punkty serwisowe Z dniem 1 grudnia 2023 r. nastąpiły zmiany w sieci serwisowej Renault Trucks Polska w związku z przejęciem przez Volvo Polska Sp. z o. o. czterech punktów serwisowych Serwisy Józef Skrzypa.
Janusz Buława nowym prezesem Renault Trucks Polska Z dniem 1 października 2023 r. Janusz Buława obejmie stanowisko prezesa Renault Trucks w Polsce.
Indeka odbiera kolejne Renault Trucks Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.
Elektryczna ciężarówka Renault Trucks już na polskich drogach W maju tego roku, w Polsce, zarejestrowano pierwszą w 100% elektryczną ciężką śmieciarkę Renault Trucks D-Wide Z.E.
Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.
Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.  
Samochody dostawcze Renault - propozycje 2021 Renault chce podbić rynek samochodów dostawczych kilkoma nowymi pojazdami. Jak zapowiedział wczoraj, na konferencji, francuski producent, w prawie każdej klasie powinien pojawić się nowy pojazd.  
Z myślą o klientach posiadających starsze ciężarówki Renault Trucks Siedmioletnie i starsze samochody ciężarowe nie pozostaną bez opieki. Firma Renault Trucks Polska przygotowała specjalną ofertę Le Camion Classique - w tłumaczeniu: klasyczna ciężarówka.  
Wirtualny sprzedawca Renault Trucks Renault Trucks staje się cyfrowe! W związku z sytuacją Covid-19 Renault Trucks Szwajcaria oferuje swoim klientom dostęp do ofert pojazdów drogą wyłącznie cyfrową.