Transgraniczny handel po rosyjsku

Nawet 36 dni i 10 dokumentów potrzeba, aby towar przekroczył granicę Federacji Rosyjskiej.
Władze Rosji najwyraźniej dostrzegły problemy przewoźników, zmagających się z nadmiernie rozbudowanymi biurokratycznymi procedurami. Świadczą o tym m.in. propozycje zmian w prawie, które mają spowodować przekształcenie dotychczasowego modelu przekraczania granicy. Obecnie rosyjskie służby celne przetrzymują towary na granicach zanim nie zostaną zebrane wszystkie wymagane dokumenty, policzone i uiszczone wszelkie płatności.
Po wprowadzeniu zmian wszelkie opłaty celne oraz kontrole i wyliczenia wartości przewożonych towarów będą dokonywane po przekroczeniu granicy i w formie bezgotówkowej. Dostawca zostanie zobowiązany do okazania celnikowi jedynie gwarancji bankowej, pełnomocnictwa, albo zastawu pieniężnego (także bezgotówkowego). Po przekroczeniu granicy, będzie miał 14 dni na rozliczenie się z urzędem celnym. Rosjanie chcą także, ograniczyć liczbę wymaganych dokumentów do maksimum czterech, a dni potrzebnych na załatwienie wszystkich formalności do siedmiu.
- Nasza spółka z uwagą przygląda się zmianom zachodzącym w obrębie rynku usług transportowych w Rosji - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Uboat Line S.A - Dostrzegamy bardzo znaczący potencjał wzrostu tego rynku, który w coraz większym stopniu otwiera się na współpracę z zagranicznymi firmami. Jet to szansa na rozwój działalności także dla naszej spółki, która ma bogate doświadczenie zdobyte na międzynarodowych rynkach w zakresie transportu towarów drogą morską. Postaramy się skorzystać z tych atutów również na rosyjskim rynku. Mamy na to zdecydowanie większe szanse niż konkurencyjne firmy z Europy Zachodniej, które zdecydowanie trudniej odnajdują się w rosyjskich realiach.
Ogromy potencjał rosyjskiego rynku dostrzegają Niemcy, którzy niedawno uruchomili pierwsze bezpośrednie połączenie kolejowo-promowe z Rosją. Jest to, licząca ponad 1200 km, trasa z Sassnitz na wyspie Rugii do portu Ust-Ługa pod Petersburgiem. Niemieckie promy przewiozą rosyjskie wagony towarowe, które zostaną rozładowywane w porcie w Sassnitz.
4trucks.pl / Uboat Line S.A