
EcoStralisy w firmie Lipiński
Kolejny sukces Iveco Poland. Pod koniec maja br. dobyło się przekazanie dużej partii pojazdów dla jednego z największych przedsiębiorstw transportowych z rejonu Polski Centralnej z Sierpca.
Na przełomie roku Iveco Poland udostępniło pojazd demonstracyjny EcoStralis (460 KM) do testów firmie Lipiński. Wynik zużycia paliwa, bezawaryjność oraz wysoki komfort pracy pozytywnie zaskoczył właścicieli firmy, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z EcoStralisem. Firma realizuje transporty krajowe i międzynarodowe wożąc różne rodzaje ładunków. IVECO Stralis miał więc możliwość wykazać się swoimi najlepszymi zaletami - wygodną przestronną kabina, mocnym dynamicznym silnikiem i doskonałymi właściwościami trakcyjnymi.
- Mamy duże doświadczenie w transporcie samochodowym i pojazdach ciężarowych. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat mieliśmy możliwość użytkowania wielu marek samochodów. EcoStralis, który zimą przechodził testy w naszej firmie miło nas zaskoczył i dlatego kolejne nasze samochody to właśnie ta marka - mówi Adam Lipiński właściciel przedsiębiorstwa.
- Bardzo cieszymy się, z faktu, ze firma Transport-Spedycja Lipiński wybrała nas, jako partnerów biznesowych. Nasze pojazdy z pewnością zasługują na wyróżnienie i dlatego jeżdżą u najlepszych - powiedział Przemysław Górski, Direct Sales Manager Iveco Poland.
Firma Lipiński, która zakupiła dwadzieścia ciągników siodłowych IVECO Stralis w wersji Eco dba o komfort pracy swoich kierowców. Pojazdy w wysokiej kabinie Active Space są wyposażone w dwie wygodne leżanki, pneumatyczne fotele (fotel kierowcy jest ogrzewany), zintegrowane pasy bezwładnościowe i zagłówki, niezależne ogrzewanie kabiny, lodówkę, tempomat, elektryczne szyby, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka wsteczne, lusterko rampowe, komputer pokładowy z funkcjami wyświetlanymi w języku polskim, fabryczne radio z odtwarzaczem CD, centralny zamek, dodatkowe światła przeciwmgielne i dalekosiężne. W słoneczne upalne dni dodatkowy komfort dają przyciemniane szyby oraz automatyczna klimatyzacja. Kabina sypialna zawieszona na czterech poduszkach powietrznych jest wykonana z blach dwustronnie ocynkowanych poddanych kataforezie - co w warunkach zimowych skutecznie chroni pojazd przed korozją.
Pojazdy EcoStroalis charakteryzuje wyjątkowo niskie zużycie paliwa. IVECO Stralis napędza ekologiczny 6-cylindrowy rzędowy (4 zawory na cylinder) wysokoprężny silnik Cursor 10 EEV, w technologii oczyszczania spalin SCR. Dziesięciolitrowa jednostka napędowa uzyskuje maksymalną moc 460 KM (339 kW) przy 1550-2100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 2100 Nm silnik uzyskuje już od 1050 obr./min. Napęd na koła realizowany jest poprzez zautomatyzowaną skrzynią biegów EuroTronic II, (12AS 2330 TD). Dwunastostopniowa skrzynia (plus dwa biegi wsteczne) ma możliwość wyboru zmiany przełożeń w trybie sekwencyjnym lub w pełni zautomatyzowanym. Skrzynia przenosi maksymalny moment obrotowy o wartości aż 2300 Nm. Na niskie zużycie paliwa ma m.in. wpływ zestopniowanie poszczególnych biegów. Przełożenie pierwszego biegu wynosi 15,86:1 a przełożenie ostatniego biegu to 1,0:1. Przełożenie tylnego mostu jest również dobrane tak aby utrzymać jak najniższą prędkość obrotową silnika i wynosi 1:2,64.
Niskie zużycie paliwa pojazdy EcoStralis zawdzięczają także zaawansowanym systemom elektronicznym: ECOFleet i ECOSwitch. Oprogramowanie ECOFleet (standardowe dla każdego EcoStralisa) w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów umożliwia kierowcy ręczną zmianę biegów np.: przy ruszaniu lub przed i po wszelkich podjazdach, jednak całkowicie manualny tryb czyli Semi-Automatic, jest niedostępny. Ograniczenie to jest wprowadzone aby pojazd zawsze optymalnie dobierał przełożenie i dzięki temu wyklucza ryzyko ludzkiego błędu. ECOFleet jest zalecany dla firm flotowych, gdzie występuje rotacja kierowców, którzy nie do końca znają konkretny pojazd i przez to nie są w stanie optymalnie wykorzystać jego możliwości. Przycisk ECOSwitch uruchamia program o nazwie iEco, który zezwala skrzyni biegów pracować tylko w trybie automatycznym, tak aby silnik pracował tylko w "zielonym polu" oraz dostosowuje pracę silnika do obciążenia pojazdu. Ustawia również maksymalną prędkosć pojazdu na 85km/h i wyłącza "kick down". iEco pozwala dostosować maksymalny moment obrotowy silnika oraz jego moc do rzeczywistych warunków drogowych. Przy pełnym obciążeniu jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym, a gdy nie jest to wymagane moment obrotowy silnika zmniejsza się redukując zużycie paliwa.
4trucks.pl / Iveco Poland








