Goodyear: Obowiązek etykietowania opon

Goodyear: Obowiązek etykietowania opon

Strony internetowe Goodyear przygotowywane do wejścia w życie unijnego obowiązku etykietowania opon.

Ogólnoeuropejskie i lokalne strony www będą prezentować informacje o ocenach opon w ramach ich nowej europejskiej klasyfikacji.

Firma Goodyear wprowadzi na europejskie i lokalne strony internetowe (przed 1 listopada 2012 r.) informacje o ocenach uzyskanych przez wszystkie jej opony - w ramach nowego europejskiego obowiązku etykietowania ogumienia. Ponad 30 europejskich i krajowych witryn jest obecnie rozwijanych tak, aby móc zamieścić na nich dane na temat kluczowych osiągów opon, czyli parametrów, które znajdą się na etykietach.

Zmiany na stronach internetowych będą obejmować oznaczenie klasy wszystkich prezentowanych opon w podziale na rozmiary. Zamieszczone zostaną również rozbudowane informacje dla konsumentów na temat nowych przepisów, ich znaczenia, a także działań, jakie firma Goodyear podjęła, by sprostać nowym wymogom. Od 30 maja 2012 r. dopuszczalne będzie dobrowolne etykietowanie wszystkich opon sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Nowe oznaczenie wprowadzono, by dać konsumentom możliwość bardziej świadomego wyboru produktów. Oznaczenie informuje o wpływie opon na pojazd, ze szczególnym, wskazaniem na przyczepność auta na mokrej nawierzchni, efektywność paliwową (za sprawą oporu toczenia) oraz poziom emitowanego hałasu. Od 1 listopada 2012 r. etykietowanie stanie się obowiązkowe na terenie UE.

Strona internetowa będzie również dostarczać dodatkowych informacji na temat poszczególnych opon, prezentując charakterystykę produktu wykraczającą poza trzy obowiązkowe kryteria wskazane przez UE.

- Etykiety pomogą konsumentom w całej UE uzyskać porównanie wybranych parametrów opon. Należy jednak pamiętać, że etykieta nie opisuje wszystkich właściwości opony. Goodyear testuje swoje produkty pod kątem 50 kryteriów, z których tylko trzy będą uwzględnione na nalepce. Aby mieć pewność, że dostarczamy klientom wszystkie potrzebne informacje, postanowiliśmy uzupełnić nasze strony internetowe nie tylko o parametry, które znajdą się na etykiecie, ale też umieścimy tam dodatkowe dane, związane z bezpieczeństwem i komfortem podróży - powiedział Hugues Depres, dyrektor marki Goodyear w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

- Firma Goodyear od początku aktywnie wspierała wprowadzenie etykiet. Chodzi jednak nie tylko o wyposażenie każdej opony w nalepkę - kwestia ta ma dużo większe znaczenie. Dokładamy wszelkich starań, między innymi rozbudowujemy nasze strony internetowe i uruchamiamy nowe, by nie tylko spełnić wymogi UE, ale także przedstawiać informacje o produktach w przejrzysty sposób, z korzyścią zarówno dla sprzedawców naszych opon, jak i klientów - powiedziała Lie Junius, dyrektor Public Affairs w koncernie Goodyear.

Nowe strony internetowe będą uruchamiane w okresie dobrowolnego etykietowania opon, czyli od czerwca do listopada bieżącego roku.


4trucks.pl / Goodyear