Technologia Goodyear RFID wykorzystywana podczas wyścigów ciężarówek

Technologia Goodyear RFID wykorzystywana podczas wyścigów ciężarówek

Kierowca MAN-a Jochen Jahn z zespołu Castrol Team Hahn Racing wciąż prowadzi w Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA po drugiej rundzie, która odbyła się w Misano we Włoszech w miniony weekend (19-20 maja br.)

Wygrał pierwszy sobotni wyścig, ale został zdyskwalifikowany w drugim, zwycięskim dla Davida Vrsecky’ego z teamu BUGGYRA INT. Racing System za kierownicą Freightlinera. W niedzielę Antonio Albacete - reprezentujący team Equipo Cepsa - prowadząc MAN-a wygrał pierwszy wyścig, zaś drugi wygrał ponownie David Vrsecky. Kolejna runda zawodów odbędzie się 9 i 10 czerwca br. w Jarama w Hiszpanii .

Zastosowanie technologii identyfikacji radiowej (RFID) polega na umieszczeniu mikrochipa w oponie podczas produkcji. Układ zawiera dane dotyczące opony, w tym jej numer seryjny. W wyścigach pojazdów ciężarowych wszystkie opony Goodyear posiadają układ RFID, który nadaje każdej z nich niepowtarzalny identyfikator, wykorzystywany przez sędziów FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) do kontroli startujących pojazdów, co daje pewność że wszystkie zespoły stosują się do przepisów określających liczbę i sposób wykorzystania opon w poszczególnych wyścigach. Po sukcesach w testach terenowych, w tym z wykorzystaniem opon z RFID w wyścigach pojazdów ciężarowych, firma Goodyear wprowadziła niedawno tę technologię do produkcji seryjnej opon do pojazdów ciężarowych.

Technologia RFID jest dostępna w oponach do naczep Goodyear Regional RHT II o rozmiarze 435/50R19.5. To najpopularniejszy rozmiar wśród operatorów największych naczep, ponieważ umożliwia wykorzystanie maksymalnej wielkości w ramach europejskiego ograniczenia do czterech metrów wysokości naczep i ciągników. Szereg wielkich europejskich flot korzysta z internetowego systemu zarządzania oponami Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS) , którego ważną częścią jest ścisłe monitorowanie historii i stanu opon. Nowe opony z układami RFID to korzyści takie jak: skrócenie przestojów, sprawniejsze zarządzanie oponami i wyższy poziom bezpieczeństwa. Ciśnienie powietrza i stan opony trzeba regularnie kontrolować i rejestrować. Identyfikowanie opon według oznaczeń na ścianach bocznych może być czasochłonne, szczególnie gdy ogumienie nosi ślady otarć, co jest częstym zjawiskiem.

Opony z układem RFID można skontrolować bardzo szybko i precyzyjnie przy pomocy ręcznego skanera, co skraca przestoje. Technologia RFID ma również zalety z punktu widzenia bezpieczeństwa, ponieważ mikrochipa nie można usunąć nie niszcząc opony. Ogranicza to ryzyko kradzieży, ponieważ każdą oponę można przypisać do określonej naczepy, co ułatwia ustalenie właściciela.

Goodyear Dunlop Tires Italia, jedna z największych firm oponiarskich we Włoszech, miała czynny udział w zawodach w Misano. Prowadziła działania skierowane do kierowców i zespołów, informując ich o ofercie produktowej, a także technologiach zwiększających wydajność opon oraz usługach świadczonych przez firmę. Goodyear Dunlop Italy, reprezentująca Goodyear Tire & Rubber Company na rynku włoskim. Goodyear Dunlop Italy jest odpowiedzialna za sprzedaż i usługi posprzedażowe we Włoszech. Ma szeroką sieć dystrybucji, obejmującą 150 dealerów sieci TruckForce.


4trucks.pl / Goodyear