IVECO Eurocargo 2024

Poznajemy nowe IVECO Eurocargo 2024

Nowe IECO Eurocargo ma być, jak dotąd, najbardziej zaawansowaną wersją w historii gamy włoskich ciężarówek klasy średniej.

Zmiany widać już na pierwszy rzut oka. Eurocargo nawiązuje stylistyką do swoich większych braci i ma z nimi wiele wspólnego. Różnice w stosunku do obecnie produkowanego modelu zauważymy na zewnątrz, ale prawdziwa rewolucja skryta jest wewnątrz pojazdu.
Po wejściu do kabiny można dostrzec nowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników i zegarów. Centralne miejsce zajmuje 10-calowy wyświetlacz, który dostarcza informacji o pojeździe.
Kolejną technologiczną innowacją w kabinie jest nowy 7-calowy ekran dotykowy systemu Infortainment, który umożliwia kierowcy korzystanie z cyfrowego świata na pokładzie, a także dostęp do nawigacji. Na kokpicie jest też: radio DAB i wyświetlacz kamery cofania. Osoby w kabinie mogą w pełni korzystać z dwóch portów USB do ładowania inteligentnych urządzeń, zaś Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają podłączenie smartfona z systemem iOS lub Android, zapewniając dostęp do znanych aplikacji używanych na co dzień przez kierowcę.

Każda jazda zaczyna się od kluczyka – nowy model wyposażono w nowy elektroniczny kluczyk o nowoczesnej i wytrzymałej konstrukcji, dostosowanej do trudów zadań transportowych.

Każdy pojazd Eurocargo jest odtąd wyposażony w standardowy moduł Connectivity Box, co czyni z niego najbardziej skomunikowany model Eurocargo w historii. Przewoźnicy zyskują dostęp do usług cyfrowych IVECO, w tym monitorowania pojazdów ciężarowych i diagnostyki zdalnej (ograniczenie przestojów), a także narzędzi do zarządzania flotą z poziomu portalu Klienta IVECO ON.
Kolejną nowością w przypadku modelu Eurocargo jest IVECO Driver Pal*, pionierski pokładowy asystent podróży aktywowany głosem, oparty na technologii Amazon Web Services (AWS) i funkcjach Amazon Alexa. Zaprojektowano go tak, aby zmaksymalizować czas dyspozycyjności pojazdu poprzez planowanie tras i monitorowanie stanu pojazdu, a tym samym zmniejszyć opóźnienia i ograniczyć nieoczekiwane przestoje. Asystent umożliwia kierowcy Eurocargo interakcję z pojazdem poprzez polecenia głosowe, pomagając utrzymać koncentrację na drodze, z korzyścią dla bezpieczeństwa. Nowa aplikacja Easy Cargo to pojedynczy punkt kontaktowy dający kierowcom jeszcze większą kontrolę nad pojazdem. Zapewnia ona dostęp do systemu oceny stylu jazdy Driving Style Evaluation, który pomaga doskonalić umiejętności za kierownicą poprzez przekazywanie sugestii dotyczących bezpiecznej jazdy, oszczędzania paliwa i dbałości o stan techniczny pojazdu. Aplikacja Easy Cargo łączy kierowcę bezpośrednio z usługami zdalnej pomocy serwisowej i zdalnymi aktualizacjami oprogramowania over-the-air. Z poziomu aplikacji można też obsługiwać funkcje kabiny (m.in. klimatyzacja, ogrzewanie dodatkowe, oświetlenie, drzwi), zwiększając komfort pracy.

Za sprawą niezwykle wszechstronnych konfiguracji nowe Eurocargo jest gotowe do każdego zadania transportowego. Wytrzymałe podwozie pojazdu o masie od 7,5 do 19 ton idealne obsłuży dostawy miejskie, lokalne, budowlane, komunalne, a nawet terenowe w przypadku Eurocargo 4x4. Najlepszy w swojej klasie promień skrętu wynoszący 11 m sprawia, że pojazdem Eurocargo można łatwo manewrować w przestrzeni miejskiej i staje się on idealnym partnerem do dostaw w gęsto zaludnionych obszarach. Szeroka gama rozstawów osi od 2790 mm do 6570 mm oraz wytrzymała prosta, równoległa rama spełnia potrzeby wymagających zastosowań, a także montażu specjalistycznych zabudów i wyposażenia – sprawia to, że Eurocargo jest jednym z najbardziej elastycznych pojazdów w swojej klasie. Dostępnych jest ponad 11 000 kombinacji modelu Eurocargo, dzięki czemu klienci mogą wybrać pojazd idealny do swoich konkretnych zadań transportowych – bez względu na poziom wyspecjalizowania.

IVECO wyposażyło model Eurocargo w całkowicie nową generację silników CNG Tector 7 – ten model jest jedynym pojazdem o masie od 12 do 19 t, oferującym przewoźnikom zasilanie gazem ziemnym w całej gamie.
Nowy silnik CNG o pojemności 6,7 litra jest dostępny w trzech wersjach: 220 KM, 250 KM i 280 KM. Oprócz większej pojemności silnika i większej mocy, pojazd ciężarowy oferuje najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa, a także niższą emisję CO2: do -10% w porównaniu z silnikiem wysokoprężnym Tector 7.
Nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów – większa wydajność i komfort jazdy Nowa standardowa skrzynia biegów jest dostępna zarówno w modelach z silnikiem wysokoprężnym, jak i zasilanym CNG, oferując jeszcze większą wydajność. 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF8-HP ma stać się pierwszym wyborem Klientów, zapewniając zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 5%. W wyposażeniu opcjonalnym dostępna jest też automatyczna skrzynia biegów Allison 3000.

Klienci mogą skorzystać z nowej funkcji predykcyjnej obsługi serwisowej opartej na danych generowanych przez Eurocargo. Umożliwia ona przewoźnikowi optymalizację czynności serwisowych i naprawczych w celu dostosowania ich do zadania transportowego, aby minimalizować przerwy i zwiększyć wygodę.
Nowe zaawansowane systemy wspomagające kierowcę (ADAS) oraz funkcje jazdy autonomicznej poziomu 2 zapewniają znakomite wrażenia z jazdy oraz poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe Eurocargo spełnia wszystkie nowe wymagania Rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa ruchu drogowego (GSR) dzięki zastosowaniu nowej architektury elektronicznej opracowanej z myślą o obsłudze wielu nowych systemów. Obejmuje to przygotowanie do montażu blokady alcolock, inteligentnego asystenta prędkości (ISA), system informowania o obecności obiektów przed martwym polem, system informowania o obecności obiektów w martwym polu (BSW), wykrywanie cofania (RD), sygnał zatrzymania awaryjnego (ESS), system ostrzegający przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDW).

 

 

Przeczytaj też:
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.