DAF sprzedaż ciężarowe

Nowe samochody ciężarowe i naczepy po pierwszym kwartale

W marcu 2023r. zarejestrowano 3 559 nowych pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+27,9%) i więcej niż w lutym br. (+ 27,8%).

W ogólnym rankingu marek w marcu 2023 r. w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 t na pierwszym miejscu Mercedes-Benz - wydał 674 szt. i uzyskał 20% udz. w rynku, ze wzrostem +46% r/r. Uzyskał 2,3 pkt. proc. więcej udziału w rynku niż w marcu 2022r. Za nim Scania 641 szt. (+137%). Jej udział (19%) był wyższy niż w ub.r. o 8,6 pkt. proc. Za nią Volvo zarejestrowało 640 szt. (+21%) i uzyskało 19% udział w rynku, co oznacza, że straciło 1,2 pkt. proc. Czwarty był DAF 554 szt. (-2%), który zajął 16% rynku. Piątkę zamknął MAN Truck po rejestracji 297 szt. (-29%) wobec 416 szt. rok wcześniej.

Wśród ciągników samochodowych w marcu 2023 r. najwięcej zarejestrowała Scania (571 szt.; +205% r/r: +76% m/m), potem Volvo 527 szt. (+20% r/r;+31% m/m) i Mercedes-Benz 518 szt. (+43% r/r; -4% m/m). Następny był DAF 506 szt. (+5% r/r i +2% m/m). MAN Truck po wydaniu 187 szt. (-36% r/r; +37% m/m) zamyka pierwszą piątkę.

W rankingu marek wśród podwozi samochodów ciężarowych i specjalnych (kompletnych lub skompletowanych) w marcu pierwsze miejsce zajęło IVECO (211 szt.) z 22% wzrostem r/r. Drugi był Mercedes-Benz (157 szt.) i trzecie Volvo (113 szt.). Czwarte miejsce w tej grupie zajął MAN Truck po wydaniu 110 szt. a piąte należało do marki Scania – 70 szt. Szósta pozycja przypadła marce Renault Trucks 50 szt. a kolejny był DAF, który wydał 48 szt. W grupie 7 marek, cztery marki zanotowały wzrost: Mercedes-Benz i IVECO po +58%, Volvo +28% i Renault Trucks +4%, natomiast reszta marek spadki: DAF -43%, Scania -16% i MAN Truck -13%,

Rejestracje samochodów najcięższych o DMC od 16 t. (łącznie podwozi i ciągników) objęły w marcu 2023r. 3040 szt. Było to więcej o 618 szt. niż rok wcześniej (+25,5%) i mniej (+22,5%.) niż w lutym. Czołowe miejsca w tej grupie zajęły marki: Scania (641 szt.; +137% r/r), Volvo (636 szt.; +21% r/r) i DAF (537 szt.; -3%). Czwarty był Mercedes-Benz (531 szt.; +48%) a za nim MAN Truck (257 szt.; -36%) i Renault Trucks (193 szt.; +41%).

W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t sprowadzanych do Polski z zagranicy w marcu 2023 r. zarejestrowano 2813 szt. po 8,5% wzroście.

W segmencie autobusów najcięższych od 16 t wyróżniliśmy w ostatnim miesiącu 68 szt. wobec 80 szt. w marcu 2022 r. i 45 szt. w lutym br. Spadek r/r w tej grupie wyniósł -15%.Najsilniej wypada tu w ostatnim miesiącu Mercedes-Benz 35 szt., MAN 14 szt., oraz AUTOSAN 10 szt.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w marcu 2023 r. rejestracje osiągnęły wynik 2900 szt. po wzroście o 20,4% r/r. To drugi najwyższy rezultat dla tego miesiąca po rekordowym marcu 2019 (3143 szt.). Samych naczep w marcu przybyło 2635 szt. tj. więcej o 21,1% r/r. a przyczep 265 szt. tj. więcej o 13,7% niż rok wcześniej.

Nowe naczepy i przyczepy ciężarowe

W marcu 2023 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszej pozycji znalazł się Schmitz Cargobull po wydaniu 741 pojazdów, ze wzrostem o 56%, drugi jest Krone z wynikiem 627 szt. (+111%). Na trzecim miejscu zakończyła ostatni miesiąc marka Wielton, po wydaniu 432 pojazdów (+22%). Następny Koegel dostarczył użytkownikom 180 pojazdy ze spadkiem 40%. Piąte miejsce zajął Wecon z liczbą 105 szt. (+150%).

Od początku 2023 r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 6994 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 2,2% w porównaniu z sytuacją w 2022 roku. Przyczep przybyło 674 szt. (-0,3%) a naczep 6320 (+2,5%).

W rankingu marek od początku 2023 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest Schmitz Cargobull, który wydał 1790 szt., czyli 17% więcej pojazdów niż przed rokiem (+253 szt.). Drugi jest Krone z liczbą rejestracji 1356 szt. i wzrostem o 64%. Te dwie marki mają odpowiednio 26% i 19% udziału
w rynku. Obie zwiększyły swój udział sprzed roku; pierwsza o 3,1 pkt. proc., a druga o 7,3 punktu proc. Trzeci na liście Wielton, zarejestrował 957 szt. (-14%) i zdobył 14% udziału w rynku, co oznacza spadek o 2,5 pkt. proc. w stosunku do roku ubiegłego. Czwarty jest Koegel, który dostarczył klientom 393 pojazdy, ze spadkiem o 48%. Jego udział (6%) jest niższy o 5,4 pkt. proc. w tym okresie. Na piątym miejscu Wecon wydał 257 szt. ze wzrostem rezultatów (+69%). Zyskał 1,5 pkt. proc. udziału do poziomu 4%.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju po lutym, największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 3 711 szt.; mniej o 7% (-279 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział to 53% wobec 58% w 2022 r.
Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 1 511 szt. (+30%). Zajmują 22% rynku wobec 17% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 663 chłodnie (-7%), 536 izoterm (+148%) i 311 (+31%) furgonów uniwersalnych.
Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 901 szt. (+30%). Zajmują 13% rynku, 2,7 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.

W grupie przyczep (674 szt.; -0,3%) oprócz zabudów skrzyniowych (448 szt.; +20%), które miały tu 66% udział o 11 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 58 szt. (9% udz.) i furgony 21 szt. 3% udz.

 

 

 

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.