Nowa stacja Mercedes-Benz w Będzieszynie

Północny region Polski zyskał nową, dedykowaną pojazdom ciężarowym Mercedes-Benz placówkę Grupy Wróbel.
Nowoczesna stacja w Będzieszynie pod Gdańskiem została wybudowana zgodnie z najnowszymi standardami sieci dealerskiej Daimler Truck Polska. Klienci z regionu Trójmiasta do niedawna dysponowali tylko należącym do Grupy Wróbel niewielkim serwisem samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, działającym w Straszynie koło Gdańska. Jednak potrzeby i oczekiwania lokalnego rynku znacznie przerastały potencjał tej placówki. Dlatego pod koniec 2021 roku Grupa Wróbel rozpoczęła budowę całkowicie nowego obiektu, zgodnie ze strategią rozwoju autoryzowanej sieci Daimler Truck Polska zlokalizowanego poza granicami miasta, tuż przy węźle autostradowym Rusocin.
Na liczącej 4,5 hektara działce znalazła się przestrzeń dla jednego z najnowocześniejszych obiektów sieci dealersko-serwisowej ciężarówek z gwiazdą. Dookoła budynku rozciąga się duży, wygodny parking, dzięki czemu nawet największe zestawy mogą swobodnie manewrowa. Sama hala serwisowa liczy 1700 m2 i wyposażona jest w 10 stanowisk naprawczych oraz najnowocześniejsze narzędzia. Obiekt ma również dział blacharsko-lakierniczy oraz myjnię portalową. Dla kierowców oczekujących dłużej na naprawę przewidziano trzy miejsca noclegowe. W części biurowej klienci mają z kolei zapewnione dwie wygodne poczekalnie, a także osobny, wyposażony w duży ekran multimedialny, pokój konsultacyjny, gdzie można spokojnie porozmawiać z doradcą.
Zespół w Będzieszynie to pracownicy wyspecjalizowani w obsłudze wyłącznie pojazdów ciężarowych. – Na pomorskim rynku jesteśmy obecni od kilku lat, jednak dopiero teraz, dzięki tej nowoczesnej placówce będziemy mogli w pełni odpowiedzieć na jego wyzwania, oferując najwyższą jakość obsługi w najlepszych możliwych warunkach – mówi Agnieszka Lewandowska, dyrektor oddziału w Będzieszynie.
Region jest mocno zróżnicowany, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na samochody ciężarowe. – Nie mamy tu raczej firm flotowych, sprzedajemy głównie pojazdy przeznaczone do konkretnych zadań: transportowych, komunalnych, budowlanych – dodaje Bartosz Skrzypczyński, szef sprzedaży. – Zwykle są to zamówienia z bogatszą niż na południu Polski specyfikacją pod względem wizualnym oraz wyposażenia w systemy. Kluczowe jednak dla klientów z Pomorza jest zaufanie, które nagradzają ogromną lojalnością.
Szerokiego zakresu kompetencji wymaga również obsługa serwisowa. – Ze względu na bliskość portu, mamy tu do czynienia z wieloma klientami zagranicznymi, a oprócz ciągników zajmujemy się często także pojazdami specjalistycznymi, takimi jak żurawie czy maszyny rolnicze, samochody komunalne, cysterny – mówi Artur Koprowicz, szef serwisu.
Nowa stacja dealersko-serwisowa Grupy Wróbel w Będzieszynie jest otwarta sześć dni w tygodniu. To zarazem jedyne z siedmiu działających w Polsce przedstawicielstwo firmy na północy kraju, a w rejonie Trójmiasta jedyny autoryzowany obiekt sieci Daimler Truck Polska.

W dzisiejszych czasach możliwość uzyskania i redukcji kosztów prowadzenia działalności transportowej może być czynnikiem decydującym nie tylko o uzyskaniu przewagi nad konkurencją, ale także o rentowności całego przedsięwzięcia.

W lutym 2023r. zarejestrowano 2784 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+16,2%) i więcej o 9,2% niż w styczniu br.

Rok 2022 dla MAN Truck & Bus był rokiem pełnym wyzwań. W wyniku działań wojennych i po agresji Rosji w Ukrainie koncern stracił dwie z trzech fabryk produkujących komponenty do samochodów ciężarowych.

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.

W pierwszych dniach stycznia br. firma LOG Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Legnicy odebrała 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY, pierwszą partię z zamówionych 100 sztuk.

Z okazji 31. finału WOŚP Grupa Wielton przygotowała aukcję, której zwycięzca będzie mógł zwiedzić infrastrukturę Działu Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu, od kuchni zobaczyć jak wygląda proces całopojazdowego badania prototypów.

Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.

Analizując dynamiczny wzrost zamówień kierowanych zwłaszcza w ostatnim czasie do spółki, należy wskazać, że tylko od września minionego roku JELCZ zawarł kilka znaczących kontraktów: dwie duże umowy na dostawę pojazdów w układzie 4x4 i 6x6 na kwotę blisko 880 mln złotych.

Tylko w pierwszych dwóch tygodniach tego roku funkcjonariusze z Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej pełniący służbę w drogowych przejściach granicznych, odzyskali poszukiwane pojazdy o wartości ponad 700 tys. zł.