mascus

Jaki ciągnik na 80 ha?

Pole liczące 80 hektarów wymaga zakupu maszyny, która będzie nie tylko wydajna, ale także komfortowa. Na szczęście w ofertach producentów nie brak ciągników spełniających te kryteria z nawiązką. Jaki więc pojazd wybrać? W odpowiedzi na to pytanie pomoże ten poradnik.

 

Na co zwrócić uwagę przy kupnie ciągnika?
Jednym z podstawowych parametrów, który warto wziąć pod uwagę, jest automatyczna skrzynia biegów. Jazda takim pojazdem będzie zdecydowanie łatwiejsza, a liczba przekładni nie będzie miała wpływu na wygodę manewrowania traktorem. Istotne są też zaawansowane technologicznie elementy wyposażenia takie jak elektroniczne dżojstiki oraz wyświetlacze ułatwiające sterowanie poszczególnymi funkcjami pojazdu.

Znaczenie mają oczywiście również podzespoły mechaniczne. Najważniejszym na 80-hektarowym polu będzie mocny, około dwustukonny silnik. Oprócz niego istotnym parametrem ciągnika jest udźwig. W tym przypadku optymalnym wyborem będzie maszyna zdolna do podniesienia około 8-10 ton. Wszystkie te cechy powinny łączyć się z niskimi kosztami eksploatacji traktora. Dlatego też ważną częścią specyfikacji jest prędkość obrotowa (powinna być jak najwyższa) w stosunku do niskiego momentu obrotowego.

Niezależnie od wyboru, traktory z różnych roczników znaleźć można na Mascus.pl. W znalezieniu odpowiedniego pojazdu pomaga wygodna wyszukiwarka. Pozwala ona na filtrowanie maszyn na podstawie parametrów takich jak kontynent i kraj pochodzenia oraz marka. Użytkownik ma także możliwość zdecydowania, czy w wynikach wyszukiwania pojawią się nie tylko sprawne, ale i uszkodzone traktory. Ogłoszenia można filtrować też zgodnie z kryteriami takimi jak podana (lub nie) cena, zdjęcie oraz moment dodania oferty w ciągu ostatniego tygodnia lub tylko doby.

John Deere 7530
Spośród modeli amerykańskiego koncernu jednym z wyróżniających się jest John Deere 7530 z silnikiem o mocy 188 KM i pojemności skokowej 6788 cm³. Wyposażony jest w standardową skrzynię biegów z 20 przełożeniami oraz szybką, czterostopniową. Inne cechy, które czynią z tego modelu dobry traktor, to pompa o wydajności 110 l/min. oraz dwie pary mocnych reflektorów po obu stronach pojazdu.

John Deere 7530 sprawdzi się w trakcie długich godzin spędzonych w kabinie kierowcy ze względu na liczne udogodnienia. Jednym z nich jest podwójny mechanizm amortyzujący wstrząsy. W pierwszy z nich producent wyposażył samą kabinę. Drugi znajduje się w fotelu. Z niego można z łatwością sterować CommandCenter™, czyli dostępnym na wyświetlaczu interfejsem pełnym wielu przydatnych funkcji. Oprócz tego do dyspozycji rolnika John Deere oddaje również klimatyzację i radio FM.

New Holland T7.230
W zestawieniu nie mogło zabraknąć największego rywala koncernu John Deere na amerykańskim rynku. Jedną z wielu wartych uwagi propozycji firmy New Holland jest T7.230, traktor z silnikiem o mocy 180 KM i pojemności skokowej 6728 cm³. Od konkurenta odróżnia go znacznie większy moment obrotowy na poziomie 2300 obr./min. Ciągnik odznacza też bardzo dobry udźwig wynoszący 10 463 kg.

New Holland T7.230 zapewnia właścicielowi wysoki komfort pracy. Producent oferuje różne wersje wyposażenia, wśród których można wybrać modele z klimatyzacją wyposażoną w czujnik aktywujący się w ustalonym momencie oraz amortyzowane skórzane fotele z podgrzewaniem. Nabywca może dodatkowo poprosić o zamontowanie opuszczanych elektrycznie podłokietników. W ten sam sposób możliwe jest również sterowanie lusterkami wstecznymi.

Valtra T174E
Świetną alternatywą dla amerykańskich konstrukcji są ciągniki europejskie. Jedną z takich propozycji jest właśnie T174E od popularnej w Polsce skandynawskiej marki Valtra. Na uwagę zasługuje m.in. podwójna skrzynia biegów. Standardowa wyposażona jest w 30 przełożeń. Oprócz niej operator może skorzystać z uproszczonego mechanizmu pięciostopniowego. Zaletą tego modelu jest ponadto rozwijana prędkość dochodząca do 53 km/h.

Valtrę 174E wyposażono w nieco słabszy niż u konkurentów, ale nadal mocny silnik o mocy 175 KM. Ma on też dużą pojemność skokową wynoszącą 7400 cm³. Ten model sprawdzi się w wielu warunkach. Wszędzie tam, gdzie nie występuje zwiększone ryzyko ugrzęźnięcia, wystarczy model z kołami. Rolnicy operujący w miejscach podmokłych lub na mało spoistej glebie mogą zamiast tego wybrać wersję z gąsienicami. Dzięki nim ciężar pojazdu rozłoży się równomiernie, a to ograniczy ryzyko zakopania się traktora. Od wszystkich tych parametrów nieznacznie odstaje udźwig, którego maksymalna wartość to 8100 kg.

Fendt 820 Vario
Kolejna warta rozważenia propozycja to model od niemieckiego producenta. Fendt 820 Vario to pojazd, którego rozmiar nie świadczy o możliwościach. Ciągnik ten ma 5,2 m długości, 2,5 m szerokości oraz 3,2 m wysokości. Do tego jego waga wynosi 9,3 tony. Mimo tego pojazd cechuje się znakomitym udźwigiem na poziomie aż 14 ton. Pod maską pracuje równie mocny silnik mający 212 KM.

Tak imponujące osiągi nie są jednak wyjątkiem w tej klasie traktorów. Doskonałymi parametrami odznaczają się także inne maszyny Fendt z serii 800. Co więcej, tak jak model 820 Vario, często wyposażone są w proste w użyciu bezstopniowe przekładnie. Komfort jazdy dodatkowo poprawia klimatyzacja.

Ursus C-385
Do pracy na polu o powierzchni 80 hektarów nada się również rodzimy pojazd. Polski ciągnik wyposażony jest w napęd na obie osie oraz skrzynię biegów z 24 przełożeniami. Oprócz tego producent zapewnia w standardzie 4 złącza hydrauliki tylnej oraz dwa zaczepy – transportowy i rolniczy. Dzięki tym wszystkim udogodnieniom oraz różnym rodzajom kół do wyboru Ursusa C-385 można łatwo dostosować do wielu prac polowych.

Polski ciągnik rolniczy nie odstaje od zagranicznych konkurentów także pod względem komfortu pracy. Już w standardowej wersji dostępne jest ogrzewanie oraz spryskiwacze. Kupiec nie musi ponadto martwić się o konieczność doposażenia traktora w reflektory, ponieważ ich komplet producent oferuje nawet w podstawowej wersji wyposażenia. Minusami tego modelu są jednak udźwig na poziomie 3600 kg oraz maksymalna prędkość wynosząca 40 km/h.

 

#artykułsponsorowany

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Girteka stawia na zimowe szkolenia dla kierowców Wspólna, z Volvo Trucks, akcja "Bezpieczna Jazda Zimą" rozszerza program szkoleń organizowanych przez Girtekę w ramach Akademii Kierowcy.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.
II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ we Wrocławiu Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna jest formą współzawodnictwa edukacyjnego, podczas którego oceniane są: wiedza, umiejętności oraz postawy w obszarze branży TSL (transport-spedycja-logistyka).
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.