Lód na dachu naczepy - Krone ma na to sposób

Lód na naczepie

Zalegający lód na dachu naczepy to problem nie tylko kierowcy, ale też i jego szefa.

 

Mroźne temperatury szybko prowadzą do zalegania śniegu i lodu na dachu naczepy - ten problem zna każdy kierowca. Dzieje się tak dlatego, że wymagane prawem usuwanie wszelkich pozostałości lodu i śniegu z dachu pojazdu oraz plandeki przyczepy jest czynnością niebezpieczną na drodze i często trudną do wykonania w praktyce. Pomimo sprzecznych ze sobą przepisów, to na kierowcy ciąży obowiązek właściwego przygotowania pojazdu do drogi.

Tylko w nielicznych przypadkach w miejscach postojowych dostępne są narzędzia, których kierowca może użyć do usunięcia płyt lodowych przed wyruszeniem w trasę.
- Spadające z dachów samochodów ciężarowych tafle lodu są nie tylko niebezpieczne, ale każdego dnia zimą stanowią poważny problem dla firm transportowych. System Krone Ice-Protect zapobiega osadzaniu się śniegu i lodu na dachu naczepy kurtynowej. System zwiększa ruch i wydajność bezpieczeństwo floty, a tym samym bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg – mówi dr Frank Albers, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży firmy Krone.

Kierowca może bezpośrednio sterować systemem Krone Ice-Protect za pomocą panelu sterowania przymocowanego do przedniej ściany pojazdu. Przewód powietrzny umieszczony centralnie pomiędzy plandeką dachową, a belką poprzeczną zostaje napełniony powietrzem z pokładowej instalacji sprężonego powietrza i w środkowej części plandeka dachowa zostaje podniesiona o około 175 mm. Tworzy to coś w rodzaju półokrągłego dachu, dzięki czemu woda i śnieg zsuwają się z plandeki podczas opadów. Zapobiega to możliwemu tworzeniu się lodu.
Czas napełniania po aktywacji Krone Ice-Protect wynosi około 90 sekund. Przed ruszeniem ponownie opuszcza się dach (po naciśnięciu przycisku lub uruchomieniu hamulca) a plandeka wraca do swojego pierwotnego stanu.

System Krone Ice-Protect jest dostępny dla wszystkich naczep kurtynowych, ale można go również łatwo doposażyć w starszych pojazdach.

Przeczytaj też:
Niezwykła aukcja Wielton dla WOŚP

Z okazji 31. finału WOŚP Grupa Wielton przygotowała aukcję, której zwycięzca będzie mógł zwiedzić infrastrukturę Działu Badawczo-Rozwojowego w Wieluniu, od kuchni zobaczyć jak wygląda proces całopojazdowego badania prototypów.

Rok 2022 u producentów naczep i przyczep

Popyt na naczepy i przyczepy ciężarowe rozwijał się w dużej części w wyniku wcześniejszych rejestracji ciągników samochodowych. Niestety rejestracje ciężarówek w grudniu wyhamowały, jednak naczepy odnotowały wzrost.

Wywrotki Wielton z nowymi udoskonaleniami

Spółka Wielton wprowadziła modernizacje i ulepszenia do swoich flagowych wywrotek. Modele Bulk Master i Weight Master zostały udoskonalone pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności.

Wyścigi ciężarówek po raz pierwszy zagoszczą w Polsce!

Polski obiekt dołączy do prestiżowej listy torów wyścigowych obok węgierskiego Hungaroring, niemieckiego Nürburgring i francuskiego Le Mans.

Schmitz Cargobull dostarcza zabudowę do ciężarówki napędzanej wodorem

Firma Schmitz Cargobull dostarczyła nadwozie typu furgon M.KO do podwozia napędzanego wodorem.

Nowe przyczepy i naczepy z dwucyfrowym spadkiem sprzedaży

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w październiku 2022 r. rejestracje osiągnęły 2391 szt. przy spadku o 19,1% r/r.

Ułatwienia dla kierowców na Zakopiance i w okolicy A4

Już tylko kilkadziesiąt godzin dzieli nas do otwarcia wyczekiwanego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S7 wydrążonego pod górą Luboń Mały na Zakopiance.

Najlepsi partnerzy serwisowi Schmitz Cargobull 2022

Schmitz Cargobull wybrał najlepsze warsztaty i centra serwisowe z 31 krajów w swojej sieci partnerów serwisowych.

Zmiana czasu na zimowy już w niedzielę

W nocy z 29 na 30 października 2022 roku znowu zmienimy czas, tym razem z letniego na zimowy. W niedzielę wskazówki zegarów przesuniemy z godz. 3.00 na 2.00.

Wyszukiwarka

Informacje