W jaki sposób nie robić badania technicznego

Sfałszowane okresowe badanie techniczne oraz przeładowanie pojazdu ujawnili inspektorzy WITD z Grudziądza.
W piątek (9 grudnia) we wczesnych godzinach porannych, na drodze A1 a wysokości węzła Nowe Marzy, kontrolujący inspektorzy zatrzymali kierowcę ciężarówki, który kierował zestawem z naczepą niskopodwoziową. Podczas kontroli wagi pojazdu dodatkowo inspektorzy stwierdzili podejrzenie sfałszowania okresowego badania technicznego ciągnika siodłowego. Jak do tego doszło? Na podstawie danych z systemu CEPIK ustalono, iż pojazd około tygodnia przed kontrola drogowa został poddany okresowemu badaniu technicznemu. Jednakże zapisy tachografu wskazywały, iż w czasie wykonania okresowego badania technicznego pojazd był na terenie Niemiec, gdzie kierujący odbierał odpoczynek tygodniowy. Sprawą podejrzenia sfałszowania badania technicznego zajęli się wezwani na miejsce kontroli funkcjonariusze Policji.
Po zważeniu i pomiarach pojazdu okazało się, że zestaw ważył blisko 60 ton, jego długość wyniosła ponad 27 metrów, a szerokość 3,45 metra. Przewożona koparka została umieszczona na naczepie w taki sposób, że nacisk grupy dwóch osi napędowych wyniósł ponad 25 ton przy dopuszczalnych 19 tonach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami pojazd o takich parametrach powinien być pilotowany przez jeden pojazd w celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas przewozu. I tak też było w tym przypadku, z tym że pojazd, którym wykonywano pilotaż nie był właściwie oznakowany i wyposażony, a jego kierowca nie posiadał stosownych uprawnień do wykonywania pilotażu. Kierowca okazał do kontroli zezwolenie kategorii IV na przejazd pojazdu nienormatywnego, które jednak nie uprawniało do wykonania tego przewozu z uwagi na przekroczenie dopuszczalnego nacisku osi. Kontrolowany przewóz wymagał uzyskania przez przewoźnika zezwolenia kategorii V. Z tytułu stwierdzonych nieprawidłowości wobec przewoźnika zostały wszczęte postępowania administracyjne.
Info: WITD Bydgoszcz

Do niecodziennego zdarzenia doszło na ulicy w Wiedniu. Kierowca jadący pod prąd spowodował zamieszanie w porannym ruchu.

Szacuje się, że w 2050 roku w krajach Unii Europejskiej odsetek osób w wieku 50 i więcej lat będzie wynosił prawie 50 proc. ogółu populacji.

Jak informuje wielkopolski oddział Inspekcji Transportu Drogowego na autostradzie A2 w Nagradowicach został zatrzymany kierowca cysterny, który w rażący sposób dopuścił się wykroczenia drogowego.

Mobilny patrol WITD Olsztyn prowadził działania kontrolne na obwodnicy Olsztyna w ciągu DK nr S16.

Trudne warunki drogowe na Południu Polski skłoniły funkcjonariuszy ITD do rozpoczęcia kontroli kierowców ciężarówek pod kątem przygotowania zimowego.

Policjanci ze Zgorzelca zatrzymali 27-latkę podejrzaną o kradzież paliwa ze zbiorników ciężarówek.

Do tymczasowego aresztu trafił 64-letni obywatel Litwy, który kierując samochodem ciężarowym z cysterną przewożącą paliwo doprowadził do wywrócenia pojazdu.

W dniu 17 listopada w czasie kontroli na drodze w okolicy Leszna miejscowi inspektorzy WITD zauważyli pojazd polskiego przewoźnika, którym przewożony był beton towarowy.

W dniu 10 listopada 2022 r., na drodze krajowej S7, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Elblągu zatrzymali do kontroli kierowcę IVECO Daily przewożącego wkłady do kominków.